Корейците настигат германците

Ето го и новия Hyundai i30. След броени дни на парижкото изложение ще направи своята световна премиера третото поколение на "корейския голф". Дали е станал толкова добър, колкото е германският образец? Някои помнят, че досегашният модел куриозно получи най-добрата си реклама преди пет години на салона във Франкфурт. И то не от кого да е, а от тогавашния първи началник на концерна Volkswagen - Мартин Винтеркорн, чиято глава по-късно падна в скандала с манипулираните стойности на азотните окиси на дизеловите двигатели на VW. Същият този биг бос бе заснет как по време на обиколката си по щандовете разглежда и опипва внимателно Hyundai i30, след което се обръща към отговорния за VW Golf дизайнер Клаус Бишоф: "Тук нищо не трака! Защо те го могат, а ние не?"

Тази уловена от камерите знаменита реплика от устата на шефа на директния конкурент показа колко напред са стигнали корейците по отношение на качествената изработка. Тяхната стратегия да настигнат германците се базира върху усилена работа в техническия и дизайнерски център в немския град Рюселсхайм. Колите на Hyundai за европейския пазар и в частност i30 спокойно могат да носят етикета Made in Germany или Made in Europe, защото са конструирани от европейци, създадени за европейци и произведени от европейци. Новото поколение i30 може да предизвика с дизайна си културен шок в родината на марката Южна Корея, но не и в Европа. Никога досега моделът не е бил толкова германизиран в добрия смисъл на думата. Виждаме прави линии, остри форми, агресивна и наклонена предница, по баварски дълъг преден капак, изнесена по-назад пътническа кабина. Ако му махнете емблемата, трудно ще познаете, че принадлежи към семейството на Hyundai. Корейците са амбициозни производители и искат да бъдат в челото по продажби в компактния сегмент. Затова моделът им е подобрен по всички показатели, а не само външно. Но тъй като първото впечатление идва с първия поглед, ето какво веднага се набива в очи. Предницата е почти вертикална с откроявяща се шестоъгълна радиаторна решетка. В нея сякаш са потопени скосени сегменти, наподобяващи разстопена стомана. Големите тесни фарове с LED светлини и интегрираните в бронята вертикални дневни LED светлини подчертават модерната визия на автомобила. Челното съпротивление е сведено до коефициент 0,30 благодарение на активното крило зад решетката и въздушните завеси от всяка страна на предната броня, които усилват потока и намаляват турбуленциите в колесните ниши.

Кокпитът е оформен типично по германски - прегледно и ясно. Изчистените повърхности и хоризонтално разположените уреди създават усещане за елегантност и простор. Атмосферата е спокойна и изискана. Високо на централната конзола е поставен плаващият екран на опционалния 8-инчов сензорен екран, който интегрира всички функции, свързани с навигация, комуникация, свързаност. Мултифункционалният отопляем волан с три спици позволява лесно управление на допълнителните системи чрез удобните си бутони. Усещането за простор и светлина се засилва от опционалния панорамен покрив, който може да се накланя или отваря. Обемът на багажника е увеличен от 378 на 395 л (1301 л при сгънати задни седалки).

В крак с инженерните тенденции в автомобилостроенето общото тегло на модела е намалено, а якостта на конструкцията е подобрена. Това се отразява в по-динамично и по-икономично движение, за което спомагат и новите двигатели. Hyundai предлага три бензинови и една дизелова моторизация. Базов е четирицилиндровият агрегат 1,4 MPI със 100 конски сили. Със 120 к.с. разполага трицилиндровият турбодвигател 1,0 GDI. Най-атрактивен е изцяло новият четирицилиндров турбомотор 1,4 T-GDI с мощност 140 к.с. и въртящ момент 242 Nm, който е по-лек и по-компактен в сравнение с другия четирицилиндров агрегат 1,4 MPI. Дизеловият двигател с обем 1,6 л е в три нива на мощност - 95, 110 и 133 конски сили. Скоростните кутии са 6-степенна механична и 7-степенна автоматична с двоен съединител. За по-темпераментните шофьори догодина ще се появи спортен модел i30 от новата подмарка N с ресурс от порядъка на 250 конски сили като конкурент на Golf GTI. Засега липсват конкретни данни за динамиката и жаждата на двигателите. Очаква се икономичният дизелов вариант да изминава 100 км с 3,4 л гориво, а четирицилиндровият бензинов турбомотор 1,4 T-GDI да поглъща около 5,5 л на 100 км. Преработената ходова част обещава по-комфортно возене, за което допринася стандартното многоточково задно окачване с двойно рамо за всички версии и специално настроените амортисьори.

Безжично зареждане на смартфони

Новият Hyundai i30 предлага интелигентните функции за свързване, които очакват взискателните европейски потребители. Стандартно моделът е оборудван с премиум аудиосистема с 5-инчов LCD сензорен екран с вградена камера за обратно виждане, Bluetooth и функция My Music. Опционална е навигацията от ново поколение с 8-инчов дисплей, която може да бъде свързана със смартфон и да осигури достъп до Apple Car Play и до Android Auto. Двете системи позволяват на потребителите да възпроизвеждат и управляват музика, телефония и навигационни функции на екрана. За да бъдат телефоните винаги заредени, в затворената централна конзола има отделение за безжично индуктивно зареждане на смартфони и USB порт.

Високото ниво на безопасност на пътниците е осигурено от аварийната спирачна функция, интелигентния круиз контрол, предупрежденията за пресичащи отзад автомобили, за обекти в мъртвата зона, за напускане на лентата, за ограниченията на скоростта.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили