Малък „лъв” в прерията забива уверено нокти във всички настилки

Peugeot 2008 излезе от фитнеса с по-здрави мускули

Новият автоматик сменя предавките бързо и неусетно

След фейслифта френският кросоувър изглежда по-солидно

В началото на това пътуване с Peugeot 2008 в разгара на лятото с две деца и доста багаж бях донякъде скептично настроен. Признавам си. Малките кросоувъри не са автомобилите, които ми допадат. На много хора обаче този тип градски джипчета им харесва. Доказва го пазарът, който е гладен за тях и буквално ги поглъща в огромни количества.

Вече (почти) всички производители разполагат с подобни модели, а Peugeot дефилира успешно в сегмента със своя представител 2008. Той се продава от 2013 г., превърна се в един от трите най-купувани малки кросоувъра в Европа и сега е обновен след сериозен фейслифт.

На първата среща с новия модел оставам с впечатлението, че Peugeot 2008 е прекарал последните три години във фитнеса. Колата изглежда по-голяма, по-внушителна, по-мощна. Не е за вярване, че зад тази респектираща външност се намира платформата и техниката на малък модел като Peugeot 208.

Присъствието на 2008 е по-солидно и заслугата е не толкова на превъзходството в размера, колкото в дизайна. Масивната радиаторна решетка е изправена почти вертикално, арките на калниците са разширени и защитени с черни пластмасови “вежди”. Цялата каросерия разполага с такъв “щит” - калници, прагове и брони, под които са монтирани допълнителни предпазни панели в контрастен сребрист цвят. Като знаем как се шофира и паркира в големите френски градове, няма нищо чудно в решението на Peugeot да “застрахова” по този начин модела си срещу надрасквания и ожулвания във всекидневното каране.

При 2008 защитните мерки са предназначени и за моментите, в които автомобилът ще се движи извън асфалта. След фейслифта кросоувърът прилича значително повече на офроудър, отколкото на паркетен “лъв”. Французите компенсират липсата на задвижване на четирите колела със системата Grip Control за подобряване на сцеплението. Тя се управлява от кръгъл превключвател до скоростния лост и предлага пет режима - стандартен, за сняг, за хлъзгав терен, за пясък и за движение с изключена стабилизираща програма ESP. Във всеки от режимите предаването на въртящия момент към предните колела се адаптира според специфичните условия на настилката и електрониката може да служи като диференциал с ограничено приплъзване.

На практика водачът получава по-добро сцепление и сигурността, че ще се справи със сняг, кал и пясък. Не ми се наложи да използвам системата Grip Control, защото лятото не е най-подходящият сезон за нея. Изпробвах я единствено на черен път, където малкият “лъв” забиваше уверено “нокти” в селската прерия. На асфалта автомобилът също се представи на ниво и победи предразсъдъците ми, че всичко е малко - че кабината е малка за двама възрастни и две деца, че багажникът е малък за техните чанти и че 3-цилиндровият бензинов двигател е малък за динамично задвижване на всичко това.

Всяко пътуване започва с товаренето на багажа. Най-напред с успокоение установявам, че Peugeot 2008 разполага с пълноразмерна резервна гума и при спукване няма да правя фокуси със спрейове за залепване или да пъпля с малко резервно колело. Багажникът е с нисък товарен ръб и обемът му от 350 л се оказа достатъчен, тъй като не се наложи да сгъвам задните облегалки (тогава пространството се увеличава до 1194 л). Практично е, че горната кора се прегъва и улеснява товаренето.

В купето четиримата пътници се чувстват комфортно - големите отпред, малките - отзад. Панорамният стъклен покрив с електрическа щора прави кабината да изглежда по-просторна и светла. Никой не се оплаква от липса на място. И аз като водач не мога да се оплача нито от това, нито от 3-цилиндровия бензинов турбодвигател 1,2 PureTech с мощност 110 конски сили, към който неоснователно проявявах скептицизъм. Харесвам превъзходните френски дизели - тихи, работливи, икономични. Вече харесвам и бензиновия агрегат с турбо. Справя се безпроблемно със задвижването - енергичен, пъргав и балансиран, малко по-шумен от 4-цилиндров, но спонтанно и бързо разгръща максималния си въртящ момент от 205 Nm още при 1750 оборота. Новата 6-степенна автоматична трансмисия сменя предавките бързо нагоре, преди коляновият вал да достигне 2000 завъртания в минута.

По каталог средният разход на гориво е 4,8 л/100 км. На практика натовареният догоре автомобил с непрекъснато включена климатична инсталация в жегата и при доста натискане на газта изминаваше 100 км с около 6 л бензин. Приятното пътуване с добра динамика и приемлива консумация окончателно разсея скептицизма ми - ако не към всички малки кросоувъри, то към Peugeot 2008 със сигурност.

 

Французите печелят “Дакар” и без 4х4

AUTO - DAKAR 2016 - PART 1

В града се спира автоматично при опасност от челен удар

Не е нужно автомобилът да притежава 4х4 (тогава става по-тежък, по-скъп и по-лаком за гориво), за да преодолява тежки терени. Peugeot го доказа през януари с доминацията и победата в най-тежкото рали “Дакар” с модифицирания състезателен модел 2008 с една задвижваща ос.

Обновеният сериен 2008 разполага не само с интелигентната система за сцепление Grip Control, но и с най-модерна електроника в помощ за водача и свързаност. Мултимедията се управлява от 7-инчов цветен тъчскрийн, на който можете да копирате едно към едно екрана на своя смартфон. Чрез камерата за заден ход и монитора се избира паркомясто и се активира функцията за автоматично паркиране. При движение в града системата за аварийно спиране ще “закове” колата на място, ако се разсеете и възникне опасност от челен сблъсък.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили