Машина за удоволствие

Дали вали? Няма никакво значение. Слънчевото настроение не може да ти избяга, когато подкараш новото кабрио на MINI. Никое друго MINI не е повече MINI от модела със сгъваем мек покрив. Ужасно чаровно и ужасно непрактично. Просто няма начин да не се влюбиш в него - ако не стане от пръв поглед, ще стане от първия километър. Кабриото те печели от раз за има-няма 18 секунди. Това е времето, за което автоматично се сваля плътният гюрук при натискане на бутон до вътрешното огледало или на дистанционното. Останало без нищо отгоре, това MINI обира точките и погледите на всички. И паркира трайно в сърцето на човека зад волана. Особено когато под предния капак буйстват 192 кончета в моторизацията Cooper S. Накратко - машина за удоволствие.

Да пълни душата на своя водач е основната мисия на кабриото и то я изпълнява по образцов начин. Ако търсите някаква практичност, забравете! Това не е кола за превоз на повече от две неголеми чанти и повече от двама души. Но за сметка на това ще ги превози така, че да им оправи и най-киселото настроение. Всяко пътуване е емоция и радост за сетивата. Енергичният двулитров бензинов турбо двигател изпраща към предния мост мощността на 192 коня и при всяко докосване на газта тежащият само 1,3 тона автомобил реагира нервно и мигновено. Максималният въртящ момент от 280 Nm (за кратко се увеличава до 300 Nm с функция Overboost) е на разположение в диапазона 1250-4000 оборота. При шофиране не се усеща никаква следа от турбо дупка, няма нужда от развъртане - натискаш газта и хукваш напред. За 7,2 секунди кабриото ускорява до 100 км/ч и продължава да набира до максималната скорост 228 км/ч. Мощността се разгръща спонтанно и естествено, без никакво затруднение.

Състезателният темперамент е комбиниран с много приемлив разход на гориво. По каталог за изминаването на 100 км в смесен цикъл са нужни 5,6 л бензин, а на практика в града можеш да си винаги първи при потеглянето на светофара и да гориш около 7,5 л. Ако се отнасяш по-гальовно с педала на газта и караш в "зеления" икономичен режим, консумацията ще намалее значително. Трудно е обаче да убиваш темперамента в себе си и в готовите за препускане 192 коня, затова на автомобила му приляга повече спортния режим, в който окачване, кормилна система, трансмисия и двигател изострят настройките си и превръщат кабриото в състезателна машина. Тогава не само ще ви заглеждат, но и ще ви чуват, защото ауспуховата система бълва ефектен рев и пукот, от които трепват тъпанчетата на всеки автомобилен ценител.

Доскоро изглеждаше, че класическата механична скоростна кутия пасва най-много на бързото MINI. Трябва да се признае обаче, че модерните автоматични трансмисии стават все по-добри и това се потвърждава от 6-степенния автоматик на кабриото, който сменя предавките чевръсто, навременно и неусетно. Когато ви се поиска да превключвате сами, можете да го правите със скоростния лост или с перата на волана. В такива случаи човек се увлича да пришпори здраво автомобила, но рискува да попадне на мушката на катаджийските камери.

Традиционните собственици на MINI и по-конкретно на кабриолетите на MINI не са нервни, припрени или хулиганстващи шофьори. Те са спокойни, аристократични и отворени към света като покрива на своя автомобил. Само две са основателните причини да затвориш гюрука - силното слънце и дъждът. Но дори и в жарките летни дни можеш да караш по пладне без нищо над главата (освен шапка), като включиш мощната климатична инсталация. За мнозина обаче най-подходящи за кабриолет са пролетта и есента, когато слънцето грее по-меко и не изгаря кожата. Конструкторите на MINI са намерили находчиво решение и за тези, които не искат да отварят целия покрив. Гюрукът разполага с интегриран шибидах - предните 40 см зад челното стъкло се отварят отделно, преди целият покрив да се прибере в багажника. Когато завали, не е нужно да спирате, за да имате покрив над главата. Достатъчно е да намалите скоростта до 30 км/ч и да натиснете бутона. След 18 секунди покривът ще се разгъне и ще ви осигури подслон. В интерес на истината текстилната материя изглежда солидна и здрава, готова за всякакви температурни амплитуди и "обстрел" от дъждовни "небесни залпове". Трябва да внимавате обаче с маневрирането, защото вдигнатият гюрук влошава видимостта назад. И още нещо - двете седалки на втория ред са много шик, но възрастни хора няма да се чувстват комфортно на тях, особено на по-дълъг път. Отпред обаче мястото е предостатъчно и човек се настанява в луксозна и стилна среда зад чудното табло с ефектни кръгли уреди. Приятното амбиентно осветление създава уют и типичното за MINI лежерно настроение. То няма да ви изостави, дори навън да вали и да трещи.

Автоматично предупреждение при опасност от дъжд

MINI обича хубавите шосета, защото спортните настройки и прецизната кормилна система "залепят" колата за асфалта при високи скорости. Присъщото за марката неповторимо усещане за картинг идва при карането в завои. Тогава чувстваш с каква лекота автомобилът изпълнява командите и колко приятно се управлява. Всичко това се осигурява от най-модерна техника и авангардни системи плюс много глезотии. Например функцията водачът да получава предупреждение при опасност от дъжд, за да затвори навреме покрива. Или пакетът Cockpit Chrono с три допълнителни кръгли аналогови уреда върху таблото - хронометър с часовник, показател за налягането на маслото и показател за налягането на турбото. Тези измерватели гъделичкат състезателното его във всеки водач. Разбира се, на борда присъства и цялата модерна електроника на групата BMW, включително функцията за автоматично спиране при опасност от удар в градска среда.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили