Месечните винетки се търсят най-много

Близо 300 млн. лв. от продажбата на винетки са влезли в хазната на Агенция „Пътна инфраструктура” през тази година. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова на съвместна пресконференция с ръководството на АПИ. „Към 15 октомври нетните приходи от винетки са 283 млн. лв.“, каза Павлова.

По думите ѝ, има увеличение в броя продадени винетни стикери, въпреки увеличената цена. „Статистиката показва, че има значително увеличение в броя на дневните винетки за тежкотоварните автомобили и намаление за седмичните стикери за коли, за сметка на месечните“, посочи регионалният министър.

За 10-те месеца са продадени над 2 млн. 280 хил. седмични винетки и близо 366 хил. броя месечни. За сравнение, през 2015 г. продадените месечни винетни стикери са били 199 хиляди.

При годишните няма промяна – купуват се около 1 млн. и 800 хил. средно. Лиляна Павлова обаче уточни, че над 200 хил. от тях са предоставени по линия на социалното подпомагане на инвалиди. Това струва на пътната агенция около 20 млн. лева.

Тя успокои, че до края на годината няма да има промяна в цените на винетките и посочи, че след въвеждането на тол системата ще се въведе изцяло ново ценообразуване. Кога точно ще стане това все още не е ясно, тъй като поръчката за избор на изпълнител е била обжалвана.

„Очакваме тази седмица да се произнесе Върховният съд, което ще ни даде възможност да я възобновим и най-накрая да приключим търга за избор на изпълнител на тол системата“, каза тя. По думите, ако до края на тази година бъде избран изпълнител, тол системата ще бъде готова през 2018 г.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България