„Рапсодия през август“ на официалния постер за Кан

Постерът е дело на френските дизайнери Лионел Авиньон и Стефан дьо Вивие.

Ще го видим навсякъде из града за 77-ия кинофестивал

На великия японски режисьор Акира Куросава 

Както всяка година и новото 77-мо издание на фестивала в Кан вече има свой официален постер! Той ще съпътства всяка фестивална проява, всички публикации в печатни, ефирни и електронни медии! А без съмнение през фестивалния период (14-25 май 2024) ще е навсякъде из града, по всички постоянни билбордове, но и по витрини, рекламни пана, по фасадите на обществени сгради, хотели, ресторанти, бистра, кафенета, дневни и нощни барове, по автобусите на градския транспорт и влаковете до Ница, Антиб и други близки дестинации. Абсолютно сигурно и по магазините и бутиците около Фестивалния дворец на бул. „Кроазет“, особено в тези, които продават черни папионки – абсолютно задължително условие за вход на официалните вечерни прожекции!

И както през предишни години официалните фестивални постери с лицата на София Лорен, Марчело Мастрояни или Катрин Деньов бяха на всяка крачка по Лазурния бряг, така тази година същата чест ще има повият постер с изящен, впечатляващ, естетски изискан и деликатно форматиран кадър от знаменития филм „Рапсодия през август“ (1991) на великия японски режисьор Акира Куросава (1910-1998). Това е неговият предпоследен филм от общо 33 заглавия във филмографията му, сред които ранният „Една чудесна неделя“ (1947), новаторският „Рашомон“ (1950), шедьоврите „Седемте самураи“ (1954), „Кървав трон“ (1957), „Додеска-ден“ (1970), „Дерсу Узала“ (1975), „Кагемуша: Сянката на воина“ (1980), „Ран“ (1985) и други.

Но именно с „Рапсодия през август“ големият японски майстор участва за последен път, извън конкурса, на фестивала в Кан през 1991 г. Филмът разказва за бабата в едно семейство, която е жертва на втората атомна бомба, хвърлена на 9 август 1945 г. над Нагазаки - само 3 дни след първата, която разрушава Хирошима на 6 август. Старицата е като символ на вярата и опора срещу войната, с обич към своите внуци и към американския си племенник. А те всички заедно са приседнали на пейка, потопени в съзерцание и надежда срещу ужаса на войната! Постерът репликира със симпатичен наивитет чудото на спасението като огледален небесен образ върху филмовия екран, където атомната гъба на взрива е заменена с изящната палмова клонка с 19 листа!

Официалният постер на 77-ия фестивал в Кан е дело на френските дизайнери Лионел Авиньон и Стефан дьо Вивие.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Кино