Сидеров преподава подводен риболов на Волен-младши в Сопозопол

Иззеха 400 литра ракия без документи от два частни имота

Модерно е кожата да сияе като ореол През лятото се търси повече натурална козметика

Филипе Коутиньо – маг за 657 000 евро на мач

Влак блъсна и уби мигрант в Гърция

Гала се качи на въртележка в Белгия

Лъжа за дивите кози в Пирин пусна WWF-България

Спецпрокуратурата предаде на съд Николай, Евгения и Мария Баневи

20 пожарникари гасят горски пожар край двореца в Кричим

Двама туристи се приземиха на дърво при инцидент с парашут на „Каваците“ Въжето от моторницата, която го е теглила, се е скъсало

Лукаку нападна „Манчестър Юнайтед“

Преместиха сливенския арест в ремонтирана сграда в двора на женския затвор

Външно: Няма пострадали българи при пожарите на Канарските острови

Постановиха постоянен арест за Гергана, чието бебе почина от задушаване с храна

МВР пусна снимки на дрехи, открити край човешките останки в Негован

Австрийски вестник похвали усилията на премиера Борисов за новия завод на „Фолксваген“

Факсимиле от статията в Handelsblatt

България продължава да води конкурентна битка за новия завод на „Фолксваген“ (Volkswagen) извън Германия, а премиерът Бойко Борисов дава всичко от себе си и е готов на всичко, което държавата може да предложи, за спечелване на сделката. Това става ясно от публикация в германския вестник „Ханделсблат“ (Handelsblatt) под заглавие „България се бори за новия завод на „Фолксваген“ в чужбина“.

Авторът Ханс-Петер Зибенхаар отдава дължимото на усилията на Борисов и управляващите у нас да привлекат милиардната инвестиция. Като държава-членка на ЕС България има добри шансове да спечели, а правителството предлага и място за завода близо до столицата София.

„България е по-добра от гледна точка на инвестиционния риск в сравнение с всяка друга държава в региона“, заявява пред „Ханделсблат“ премиерът Бойко Борисов. Той е убеден, че бъдещата инвестиция на „Фолксваген“ ще бъде поощрение за цяла Източна Европа. „Ще доведе до взаимодействие между всички страни в района“, категоричен е премиерът.

Като ключови предимства на България премиерът изтъква конкурентната данъчна система на България, насърчаващото бизнеса законодателство и държавната подкрепа, комбинирани с добри транспортни връзки и ниски разходи за работни заплати.

Борисов обещава да изчерпа всички възможности за да окаже необходимата помощ на „Фолксваген“. „Българското правителство предложи на „Фолксваген“ максимално допустима държавна подкрепа в стриктно съответствие с европейското законодателство, както е определено от Европейската комисия“, казва Борисов.

Около година вече „Фолксваген“ се бави с решението за изграждането на новия автомобилен завод. „Продължаваме да сме в процес на подбор, без да сме поставяли краен срок. През последните месеци прегледахме различни възможности за местоположението на новия ни завод. Сега има списък с най-подходящите. След фазата на изследване сега следва фазата на преговори с останалите кандидати“, заявява говорител на „Фолксваген“ от централата на концерна във Волфсбург.

През последните седмици многократно се съобщава от хора близки до компанията, че е възможно местоположението на новата мощност да е в Западна Турция, близо до Измир.

Първоначално десет бяха локациите в три източноевропейски страни и в Турция, които участваха в надпреварата. В последния кръг вече има две посоки – България и Турция. Новият завод, подобно на този в словашката столица Братислава, ще се превърне в център за изработка на няколко от марките на „Фолксваген“. Трябват нови мощности за производство на „Шкода“, а също и на много популярният модел на „Фолксваген“ – „Пасат“.

Заводът в Емден (Северозападна Германия), където от поточната лента излиза последният модел „Пасат“, трябва да бъде напълно преобразуван, за да започне производството на електрически автомобили. „Фолксваген Пасат“ и „Шкода Супърб“ се произвеждат на базата на обща конструктивна платформа. Следователно и двата автомобила в бъдеще ще се произвеждат заедно в един завод, където и да е той.

Най-късно до началото на септември надзорният съвет на „Фолксваген“ трябва да избере място за обекта. Няма окончателно решение на надзорния съвет, обяви наскоро премиерът на Долна Саксония Щефан Вайл, който също член на НС на „Фолксваген“. Той твърди, че решението ще е икономическо а не политическо. Поради ограничените демократични свободи в Турция обаче, нов завод на „Фолксваген“ край Измир се смята за политически противоречив.

България предлага на концерна голяма индустриална зона извън столицата София, близо до летище. Имотът на бившата стоманодобивна фабрика (Кремиковци – бел. ред.) принадлежи на българската Първа инвестиционна банка и австрийската компания за недвижими имоти Soravia. Проблеми като замърсяването на почвата от бившите стоманодобивни инсталации на обекта са разрешими.

Това потвърди Матиас Колбекер, архитект и управляващ директор на семейния бизнес на Schwarzwald Kohlbecker Gesamtplan със 170 служители, които изградиха много автомобилни заводи за Daimler , Audi и Jaguar Land Rover . „Парцелът може да бъде преустроен и по този начин също да се използва без ограничения за търговски цели“, казва 53-годишният архитект, който е пряко ангажиран с планирането на имота.

Българският премиер Борисов насърчава силна национална индустрия. „На лична среща получихме уверението на премиера, че ще направи всичко, за да получи инвестицията“, каза Любомир Станиславов, изпълнителен директор на автомобилния клъстер в България. „Ако „Фолксваген“ стане първият подобен инвеститор у нас, групата почти сигурно ще получи високоексклузивен статут“, категоричен е Станиславов.

Консервативният политик, за трети път министър-председател на България, възхвалява и още предимства на собствената си страна. „Основното предимство на България е постоянното подобряване на бизнес средата в сравнение с други страни от региона“, подчертава Бойко Борисов

Данъчната система на България е опростена. Балканската страна има действащ „плосък данък“ от 10% за бизнеса и работещите. Но има и други данъчни облекчения. „Данъкът върху дивидента върху този вид инвестиции е нулев в страната“, казва Борисов.

Шефът на консервативната управляваща партия ГЕРБ също така е в близки отношения с германския канцлер Ангела Меркел. Наскоро правителството в София подкрепи избора на министърката на отбраната на Германия Урсула фон дер Лайен за нов председател на Европейската комисия .

За базираната във Виена група Soravia, изграждането на завод за „Фолксваген“ би бил най-големият проект в дългата й история. „Обемът на инвестициите варира между 1,4 и 1,5 милиарда евро“, казва изпълнителният директор за Югоизточна Европа Хано Соравия.

Информирани източници в автомобилостроенето очакват в най-скоро време да бъде решена съдбата на инвестицията. Новият завод на „Фолксваген“ може да бъде построен бързо, казва Хано Соравия. „Заводът и инфраструктурата могат да бъдат изградени за 18 месеца“, казва той.

България си е поставила за цел по-нататъшното разширяване на автомобилната индустрия. Според данни на правителството, вече 250 компании от автомобилната индустрия с 65 000 служители оперират в страната, като само през миналата година оборотът им е бил над 5,5 милиарда евро.

Еуфорията на Борисов е голяма. Той обещава да покаже на „Фолксваген“, че ще бъде „най-лоялният партньор на най-големия автомобилен гигант в света“. Премиерът се позовава на добрите условия за германските инвеститори в миналото: „Нашето бъдещо сътрудничество с „Фолксваген“ и други германски компании е гарантирано от най-добрите търговски и икономически отношения, които постигнахме в рамките на ЕС.“

Според правителството компании от Германия, включително доставчици като Leoni и Mahle, имат над 35 000 наети работници на Балканите. Германските компании генерират повече от 4% от БВП на България.

Миналата година износът за Германия нарасна с над 16 процента до 8,2 милиарда евро. Според източници от индустрията в момента България генерира около 10% от брутния си вътрешен продукт благодарение на автомобилната индустрия.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.