Тръмп покани Путин на посещение в САЩ

Министър Петкова: Печалбата на НЕК за 2017 г. ще е около 6 милиона лева

Цветан Цветанов: Ясно е, че президентът гледа на Изток и саботира модернизацията на армията

Два влака се сблъскаха в Залцбург, десетки са ранени

В Русия вече по-рядко се пие алкохол

Защо шопът не смее да пипне сутиен?

Рейтингът на Владимир Путин е спаднал със седем на сто след изборите

Инвеститори: Иванчева се разпореждаше с чужди имоти

Евакуация в центъра на Берлин заради 50-килограмова бомба от Втората световна война

Евростат: Близо милион българи имат здравословни проблеми, които оказват влияние в бита

Башар Асад е върнал на Франция връчения му Орден на Почетния легион

Русенската екоинспекция установи тревожно замърсяване на Дунав

Няма да бъдат издавани присъди по делото за смъртта на Принс

Взрив в една от най-големите петролни рафинерии в САЩ

Пълен автобус горя по пътя за Гюешево, няма пострадали хора

Автомобил на годината в България e новата Fiesta Любимката на Европа спечели конкурса за №1 у нас

Любимата малка кола на европейците Ford Fiesta бе избрана за автомобил на 2018 година в България. Най-купуваният модел в градския сегмент на континента спечели голямата награда в традиционния конкурс, организиран за 21-и път от Прес Авто Клуб „България”. Победителите в отделните категории се определят с гласовете на 38 специализирани журналисти, които оценяват претендентите по критерии като дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, безопасност и съотношение между цена и предлагане.

40-1a-8kol

Призовете бяха раздадени на церемония в столичния Ринг мол, ръководена от популярното телевизионно лице Ники Кънчев. За първи път с вот наживо между победителите в различните категории на конкурса бе излъчен носителят на голямата награда – новата Fiesta. Тя се превърна в звездата на вечерта, печелейки две от три възможни отличия. Най-напред Fiesta стана №1 при градските коли в конкуренцията на Nissan Micra, Hyundai Kona, Volkswagen Polo и Suzuki Swift. След това премиерният Ford това събра най-много гласове в директното състезание с победителите в останалите категории – Opel Insignia, Skoda Qaroq, Range Rover Velar, Volkswagen e-Golf и Isuzu D-Max.

40-3-6kol

В категорията на леките автомобили Insignia се класира на първо място, изпреварвайки останалите финалисти BMW Серия 5, Honda Civic, Hyundai i30 и Fiesta, която само тук изпусна победата. В силната категория на кросоувърите Skoda Qaroq събра повече точки от конкурентите си Dacia Duster, BMW X3, Hyundai Kona и Peugeot 5008. При премиум автомобилите Range Rover Velar остави зад себе си два модела на BMW – Серия 5 и Серия 6 Гран Туризмо, Infiniti Q60 и Mercedes E-класа купе. В категорията на екологичните коли електрическият Volkswagen e-Golf се класира пред други електромобили като BMW i3 и Renault ZOE и хибридите MINI Countryman SE и Hyundai Ioni. При многофункционалните автомобили пикапът Isuzu D-Max нямаше конкуренция. В няколко съботни броеве „Труд” ще представи победителите в конкурса, които през тази година спечелиха правото да се наричат най-добри коли на България.

40-2-6kol

Новата Fiesta се очертава като най-усъвършенстваният технологично малък автомобил на пазара в момента. Градският модел на Ford вече надхвърля границите на понятието „малък”, защото вариантът с пет врати разполага с достатъчно пространство  да служи като семейна кола за хора с едно или две малки деца. Увеличените размери на каросерията и умелото оползотворяване на вътрешния обем придава на автомобила универсални качества. Удобните седалки, разположението на волана и скоростния лост предразполагат към комфортно настаняване на водача. Дългите дистанции се преодоляват неусетно и без умора, а пъргавината и компактните габарити улесняват всекидневното шофиране в града. Осезаемо е подобрена шумоизолацията.  Когато колата е в покой, само показателят за оборотите издава, че моторът под предния капак работи.

40-4-6kol

Пътното поведение е образцово за сегмента и дава възможност за спортно каране. Голяма заслуга за това имат не само настройките на ходовата част, но и предлаганите двигатели. Fiesta разчита на многократно награждавания за най-добър мотор в света в своята категория 1,0 EcoBoost с три цилиндъра и мощност 100, 125 и 140 конски сили. Той е лек, компактен, динамичен и лесен за поддръжка. Комбинацията от малък работен обем, турбо пълнене и директно впръскване на горивото под високо налягане осигурява достатъчно тяга в широк диапазон на оборотите и малък разход на гориво.

40-5-6kol

Дори в най-ниското ниво на мощност от 100 конски сили двигателят се отличава с подчертано спортен характер, ускорява бързо и щади бензина в резервоара. Шестстепенната механична скоростна кутия позволява движение на висока скорост при ниски обороти – например 100 км/ч със 2000 оборота в минута. Да се работи с удобния лост на трансмисията е удоволствие, а клиенти, които не обичат ръчното превключване, могат да изберат 6-степенен автоматик. За първи път на Fiesta се монтира и мощен дизелов  мотор – 1,5 TDCi с ресурс от 120 конски сили.

40-7-6kol

Успехът на новото поколение на модела се дължи и на богатия набор от системи за сигурност и безопасно движение. Автомобилът е оборудван с две камери, три радара и дванадесет ултразвукови сензора, които постоянно следят обстановката наоколо. Осигурените данни обезпечават работата на асистиращите програми за предотвратяване на сблъсъци, за разпознаване на пешеходци в тъмното, за автоматично паркиране и отпаркиране, за следене на маркировката за движение в лентата, за опасност от страничен трафик и много други. В това отношение Fiesta разполага с впечатляващ за сегмента пакет от 15 електронни системи.

2017_ford_fiesta_titanium_wave_blue_087

 

Колата разбира какво казва водачът

Комуникационно-развлекателната система SYNC3 на Ford позволява на водачите на новата Fiesta лесно да управляват аудиото, навигацията и свързаните телефони с прости гласови команди. С натискане на бутон изричане на изречения като „I need a coffee”, „I need petrol” или „I need to park” се локализират най-близките заведения, бензиностанции и паркинги. Функциите могат да бъдат командвани и от 8-инчовия цветен сензорен екран тип таблет на централната конзола с жестове „приплъзване” и „събиране с пръсти”. Два USB порта и гнездо за безжично зареждане на смартфони допълват широките възможности за свързаност.

40-10-6kol

Клиентите разполагат с богат избор от нива на оборудване, като най-ниското включва повече удобства, отколкото досега. На върха в гамата застават най-луксозният модел Fiesta Vignale и най-спортният Fiesta ST.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.