Тръмп уволни заместник-министър, одобрил помощ за Украйна

Коронавирусът спря износа на българско вино за Китай

Живите човешки съкровища – кои са? Нестинарство, Сурва и Калушари ни славят пред света

Тръмп предложил помилване на Асанж, ако той отрече руската връзка в скандала с имейлите

Половин милион лева в касата на „Левски“

7 души със стомашни проблеми след ваканция в хотел край Габрово

ДДС регистрация при оборот над 85 хил. евро

Бивш капитан на „виолетовите“ обяви търг за фланелката си в помощ на болно дете в Търново Мариян Генов за пореден път подава ръка на нуждаещ се от региона

ДАНС влезе в болницата в Раднево след сигнал от кмета

Разрешителни за строеж – онлайн Промяната може да намали цените на жилищата

Здравни вноски за емигрант, който се връща в България

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 20 февруари 2020

АПИ: След 21 ч. тази вечер са възможни затруднения в продажбата на е-винетки

Русия и Турция се скараха за Сирия Ердоган заплаши с военна операция в Идлиб

Лондон слага край на евтиния труд от ЕС Строга точкова система пресява кандидатите за имигранти (ИНФОГРАФИКА)

Агенцията за закрила на детето услужливо мълчи за рекламата на хазарт в столично училище

Седмица след като родители сезираха институцията, която сама създаде правила за защита на децата, няма реакция и на медийни публикации за рекламата на хазартната марка Efbet в 7-мо СУ, пише Big5.bg.

Докато обществото се занимава със Стратегията за детето, а Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) обяснява колко е полезна тя, в центъра на София – в столичното 7-мо училище, преди две седмици се разигра явна реклама на хазартна игра от една от най-големите букмейкърски и хазартни фирми Efbet. Това е един нагледен пример как нито стратегии, нито агенции могат да опазят децата ни от вредни въздействия, когато силата на парите, вложена в реклама, се насочи към неизградени и податливи на лоши влияния личности като децата.

Рекламното събитие на Efbet се е състояло на 28 ноември и предизвика гневни реакции на майки, бащи и други гражданско-активни хора в социалните мрежи.

От рекламното видео от училищния двор пред погледа на директорката на 7-мо СУ в София Маруся Никова, лъвчето на букмейкърската фирма Efbet примамва децата в игри.

Според Eтичния кодекс, на който ДАЗД много държи в публичните си изяви, категорично не се допуска търговската комуникация за хазартни продукти да бъде насочена към деца, като освен това в кодекса ясно е дефинирано, че фирмите, които се занимават с хазарт “Няма да се показват върху спортни екипи на младежки състави или в рекламни или спонсорски кампании, които са директно насочени към деца”.

Т.нар. ресорна дирекция в ДАЗД е Главна дирекция „Контрол по правата на детето“. Седмица след публикациите в медиите и сезирането й от страна на родители, реакция от Агенцията няма!

И докато ДАЗД ни убеждава каква чудесна стратегия за детето ни се поднася, въпреки гражданските протести срещу нея, би следвало да напомним, че в началото на миналата година именно ДАЗД отправи предложение до ресорните министерства, всички служители в сферите на образованието, здравеопазването, културата, спорта, социалните грижи, вътрешните работи и др., които имат предмет на дейност работа с деца, да бъдат запознати с разпоредбите на Етичния кодекс на работещите с деца, като задължение за прилагането му бъде регламентирано в длъжностните им характеристики.

Какъв е резултатът от това предложение до министерствата на образованието, младежта и спорта и на здравеопазването не стана много ясно. Конкретната ситуация в 7-мо училище обаче даде възможност на държавните институции, пряко отговорни за контрола на дейности, насочени срещу деца, както и закрилата на децата от вредни въздействия, да покаже на практика теориите от чиновническите папки.

Това обаче, видимо не се случва! Така и няма още отговор от ДАЗД кой носи отговорност за допускането на хазартна реклама сред подрастващите и ще има ли последствия за училищното ръководство, както и хазартната компания и спонсорирания от нея футболен клуб?

Припомняме, че през последните два месеца българската букмейкърска компания Efbet влезе в полезрението на ДАНС и финансови разследващи служби във Великобритания. Десетки медии у нас, както и в Италия, Великобритания и Гърция гръмнаха разкрития за нечисти финансови дейности на собствениците на Efbet Цветомир и Боян Найденови. И в български, и в английски, и италиански медии съществуват публикации, в които се съобщава, че проверките от ДАНС и Прокуратурата по повод скандалите в Българския футболен съюз е свързано с предхождащото го влизане в офисите на Efbet в София.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Още по темата

  1. И белгийските медии гръмнаха за влизането на ДАНС в офисите на Efbet, отбелязвайки, че това е най-пазената тайна у нас

  2. Facebook с изявление срещу Efbet, закриха 30 профила на казината в България (СНИМКИ)

  3. Българските собственици на Efbet – под лупата на Финансовото разузнаване на Великобритания

  4. Malta Business News: Скандалната малтийска компания Бробет, собственик на марката Efbet, е замесена в нелегално уреждане на футболни мачове в България и в чужбина

  5. Malta Business News: „Цеките“ заподозрени в участие в убийство, в бомбени заплахи и в назначаване на „свои хора“ от спецслужбите в Efbet

  6. И медия в Малта гръмна за скандала с Efbet

  7. „Цеките“ от Efbet собственици на купища имоти за десетки милиони в България и в чужбина

  8. Медия в Гърция: Българските собственици на Efbet, които са обект на разследване и у нас, се оказаха свързани с комунистическите служби на България и са забъркани в пране на пари

  9. Дългата ръка на ДС управлява Efbet

  10. Босове на Efbet събират лични данни на клиентите си

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.