„Трейс“ изгради най-трудния участък от Коридор №10

Президентът Радев: Коментарите около срещите ми за процедурите по избор за главен прокурор са изкуствена драма

Медицинският надзор проверява случай с починал мъж с ХИВ Според пациентски организации няколко болници отказали да приемат британеца Крейг Харпър

„Слонът, моят приятел”, за когото всички плачехме Индийският филм взривяваше препълнените киносалони, хората го гледаха по 10 пъти

Психично болен мъж уби майка си в Хасковско, заподозряна е и сестра му

Земетресение на територията на язовир „Доспат“

Ивет Лалова спечели квота за Олимпиадата в Токио

Разследват петима, получавали неправомерно инвалидни пенсии в продължение на 10 години Лицата са на възраст между 68 и 70 години

От понеделник Гърция намалява ДДС и разсрочва данъчни задължения, касае и българи

Иван Хаджийски: Психология на нашето иманярство

Алмодовар и Джармъш в конкуренция за „Златната палма”

72-ия фестивал в Кан ще се открие на 14 май с новия филм на Джим Джармъш Мъртвите не умират. След като направи вампирския Само любовниците остават живи преди 6 години, сега инди иконата се пробва в зомби комедията. Неустоимият актьорски състав гарантира тотална насмешка над клишетата на този възродил популярността си жанр – Бил Мъри, Адам Драйвър, Тилда Суинтън, Хлое Севини и Стийв Бушеми.

В конкурса са и новите филми на предишни носители на „Златната палма”. И докато едва ли някой ще бъде изненадан какво могат да сътворят братя Дарден (Младият Ахмед) и Кен Лоуч (Извинявай, че те изпуснахме) от темите, които обичайно представят на екрана, то след няколко почти безсюжетни филма Терънс Малик вероятно се връща към виртуозната си форма. Тричасовият му епос Скрит живот, разказва за отказал се да воюва по религиозни съображения германски боец по време на Втората световна война. В главната роля е все по-нашумяващия белгиец Матиас Шьонертс. Върху този филм Малик работи толкова дълго, че междувременно шведския актьор Михаел Нюквист и Бруно Ганц починаха, а слуховете са, че Майкъл Фасбендър е изрязан от финалната версия.

Италианският ветеран Марко Белокио също е в конкурса с филма си за мафията Предателят, както и едва навършилия 30 Ксавие Долан с новия си филм Матиас и Максим, в който играе и главната роля.

Интригуващ е независимия американски филм Франки на Айра Захс, разказващ за ден от ваканцията в Португалия на три поколения от едно семейство, с Изабел Юпер, Мариса Томей и Брендън Глийсън в главните роли.

Френският режисьор Арно Деплешен, който винаги се класира с новите си филми в конкурса, сега се представя с криминалето О, милост с Леа Сейду.

Създадена преди десетина години, почетната „Златна палма” досега се връчваше само на именити режисьори, чиито филми никога не са печелили конкурса в Кан. Дали с новия си филм Болка и слава Педро Алмодовар най-после ще спечели заветния трофей?

Филмовият режисьор Салвадор Майо (Антонио Бандерас) размишлява над изборите, които е направил досега в живота си. В този явен поклон към фелиниевия 8 ½ му партнира друга любима актриса на Алмодовар – Пенелопе Крус.

А всъщност тазгодишната почетна „Златна палма” ще бъде връчена на легендата Ален Делон, който, според прес съобщението на фестивала дълги години се е колебал да приеме тази чест, убеден че подобно отличие се полага само на режисьори.

Сред филмите извън конкурса се открояват биографичния филм за младите и луди години на Елтън Джон Рокетмен, поредната виртуозна документална биографична сага на Асиф Кападия (след Сена и Ейми) – Диего Марадона, както и финалната глава от вечната любовна история Един мъж и една жена на Клод Льолуш. След като през 1986 г. той показа какво се случва с героите на Жан-Луи Трентинян и Анук Еме 20 години след първия филм (отличен със „Златна палма”), сега Льолуш ги представя в Най-хубавите години от един живот.

Кан винаги добавя интригуващи заглавия и след първоначалното обявяване на официалната селекция (така се случи преди 2 години с Квадратът). Тази година интригата е дали Тарантино ще завърши навреме монтажа си на снимания на кинолента Имало едно време в Холивуд. Както заяви директора на фестивала Тиери Фремо, самият Куентин много иска да представи филма си в Кан, и комуникацията между неговия екип и дирекцията на фестивала относно напредъка по завършването му е ежедневна.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.