Две жертви и десетки ранени при пожар в хотел в Прага (ВИДЕО)

Европа ще рециклира всички пластмасови опаковки след 2030 г.

Молдова ще иска компенсация от Русия заради „окупацията“ на Приднестровието

Спряха камионите по няколко направления заради снега

Просветният министър: Привличането на млади учители е предизвикателство

Въоръжена атака срещу 5-звезден хотел в Кабул

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в неделя, 21 януари 2018

Меркел и Борисов в отговор на “Труд”: България влиза много скоро в Шенген Премиерът събира европейските лидери и Реджеп Ердоган във Варна

Командоси щурмуват пробно прототипи на стената на Тръмп

Махат незаконни билбордове в София Столичният инспекторат откри 14 такива само по бул. „Черни връх“

Ципрас: Македонска нация никога не е имало Ще е абсурдно обаче в името на страната да няма Македония, смята гръцкият премиер

Хиляди румънци се събраха на протест в Букурещ (ВИДЕО)

САЩ и Русия призоваха Турция и сирийските кюрди към сдържаност

Турция нанесе въздушен удар по позиции на сирийските кюрди

Григор искал да е бегач и да знае френски език

Американски прелести от новия Ford Edge

Кой ли не е имал американска мечта? Голяма къща и голяма кола. Колкото може го-голяма.

Марката Ford е символ на американското автомобилостроене, а сега в Европа „долита“ една истинска прелест отвъд Атлантика.

В ХХI век най-конкурентият сегмент на пазара са SUV моделите. За да покори Европа, Ford командирова на Стария континент своя гигант Edge. Огромният SUV бе създаден преди 10 години за американските потребители, а вече радва и европейските почитатели на простора и лукса. Той е третият и най-голям елемент на компанията след EcoSport и Kuga. Според прогнозите ще бъде и най-успешният.

40_4

В Edge няма начин дори за малко да се почувстваш на тясно. Е, надяваме се, че Любо Ганев няма да ни направи забележка, но и на него ще му е добре в този автомобил. По всичко Edge създава усещане за лукс. Произвежданият в Канада модел има направени от сатениран метал дръжки на вратите, бутони за волана, въздуховоди и поставки за чаши. Централната конзола пък е в черен гланц. Седалките и интериорните детайли се отличават в зависимост от нивото на оборудване – Trend, Titanium и Sport. Кожената тапицерия също е в 3 цвята.

С идването на зимата се разкрива още от лукса в Edge. Отопляеми са всички седалки, воланът и челното стъкло. Когато слънцето е твърде ниско, плъзгащите сенници помагат на шофьора. Усещането за огромно пространство добавя панорамният покрив. Той е направен от два стъклени панела. Така е конструиран, че дори когато е малко открехнат, не влизат нито шум, нито вода в купето. Багажното пространство е 1847 литра при спуснати задни седалки – рекорд в сегмента. Ако и това не ви стига, около арките на колелата има още отделения за багаж.

40_5

Инженерите на Ford твърдят, че това е един от най-тихите SUV в света. Същото се отнася за вибрациите и комфорта при шофиране. Въведена е модерна технология за активен контрол на шума, която работи по сходен на антифоните начин. Три микрофона, разположени в купето, следят за шума в интериора. Системата насочва обратни звукови вълни през аудиосистемата, за да неутрализира звука от двигателя и да подобри атмосферата в кабината дори когато аудиосистемата е изключена.

Как ще „изхранваме“ този звяр? Това е последното, за което трябва да се притеснявате. В Европа Edge ще бъде доставян само с дизелови двигатели, които харчат средно по 5,9 л/100 км. Двулитровите агрегати имат мощност 180 и 210 конски сили. Интелигентното регенеративно зареждане на акумулатора и автоматичната старт-стоп система понижават разхода на гориво. По-мощният двигател е оборудван с 6-степенна автоматична PowerShift скоростна кутия. Очаква се това да е бестселърът в гамата. А по-малкият идва с 6-степенна механична трансмисия. Всички двигатели използват интелигентната система на Ford за задвижване на четирите колела. Тя набира информация от 25 сензора и изчислява сцеплението на всяко от тях. Може да настрои въртящия момент в съотношение 50/50 между предния и задния мост за 20 милисекунди – 20 пъти по-бързо от човешко мигване. Интелигентната 4х4 система превантивно насочва мощността, за да се избегне превъртане на колелата, улеснявайки водача и доставяйки комфортно и спокойно пътуване. От ефективното разпределениe на въртящия момент системата пести гориво, намалява емисиите въглероден диоксид и износването на гумите в сравнение с обикновените системи за 4х4.

40_8

Модерен в технологиите – колата разбира кога сте гладен

„Гладен съм!“ Този детски вик е оглушавал не един семеен автомобил. Ако кажете на английски същата реплика: I am hungry!, навигацията на Edge веднага ще покаже най-близките ресторанти. Това е част от технологията Ford SYNC 2, която се управлява с гласови команди на разговорен език.

Edge е пълен с модерни електронни системи. Една от тях е асистент за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци. Голямо удобство са адаптивните LED фарове, при които ъгълът на лъча се настройва спрямо условията на шофиране. Дългите светлини не заслепяват автомобил отпред, независимо посоката му на движение.

Сензорните технологии асистират за успоредно и перпендикулярно паркиране. Edge помага на водачите да виждат зад ъгъла, използвайки 1-мегапикселова камера в предната решетка, която показва гледката отляво и отдясно на цветния 8-инчов тъчскрийн. При липса на видимост на кръстовище или при излизане от магистрала камерата дава на водачите картина на приближаващи автомобили, пешеходци или велосипедисти. Има и технология за интелигентно ограничение на скоростта, която сканира пътните знаци и настройва педала на газта, като помага на шофьорите да спазват законовите ограничения и избягват глобите. Когато разрешената скорост се увеличи, системата позволява да се ускори, без да се надхвърли ограничението.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.