Проблемите в Българското национално радио са трупани с десетилетия, заяви новият генерален директор
"Не трябва да има реклама в БНР", заяви пред БНТ новият генерален директор на националното радиото Андон Балтаков.
Според него комерсиализацията на обществените медии не трябва да се случва. Радио пазарът е изключително тесен. Рекламният пазар не може да поеме издръжката на БНР. В същото време Българското национално радио произвежда продукция, която комерсиалните медии по никакъв начин не биха се заинтересовали да произвеждат.
Относно проблема с финансирането новият генерален директор на БНР припомни, че законът е правен през 1998 година когато не само политическата, но и икономическата конюнктура са били съвсем различни. "Този закон наистина трябва да се промени. Мисията, която е посочена за обществените медии, е хубаво да бъде осъвременена от гледна точка на дигиталните платформи и въобще достигането до пълната палитра на обществото", обясни новият генерален директор на БНР.
По негово мнение радиото не бива да бъде зависимо от решенията на финансовото министерство и трябва да има предвидимост на финансовия поток.
Балтаков отбеляза, че ще започне с диалог с хората. От ситуационния анализ, който е направил, основен фактор са се оказали хората, техните таланти и мотивацията им. Още утре ще започнат срещите с работещите в радиото.
"Проблемите в Българското национално радио са трупани с десетилетия", заяви Балтаков.
Той заяви, че иска да разбере защо проблемите са били трупани, а не са били решавани.
Едно от първите неща, които ще направи е да изиска разчетите и счетоводните книги за работна заплата, хонорари и допълнителни бонуси.
По отношение на съдържанието новият генерален директор заяви, че би искал да види малко по-богата палитра, както и да присъстват повече социални и икономически теми. Друго, което би искал е тясна работа с регионалните радиостанции, тъй като те познават проблемите на хората.