82% от богатството в света отива при 1% от населението

Майка с бебе в ръце пропадна в улична шахта в столичен квартал

Агресия в дом за деца с увреждания в Габрово

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 23 януари 2018

Правят сергиите в Слънчев бряг еднакви

15-километрова опашка на ГКПП „Капитан Андреево“

Броят яхтите на българи в Гърция Удрят схемите за укриване на налози при транзит

Списък с 55 защитени специалности въвежда МОН

Религии против Истанбулската конвенция Светият синод обяви, че договорът поражда тревога за бъдещето на европейската християнска цивилизация

Белгия намали равнището на терористична заплаха в страната

Федерика Могерини заяви, че е извънредно притеснена от турската офанзива в Сирия

Огнеборци потушиха пожар в цех за металообработка в Килифарево

Бомбаджия на банкомати скочи в ледените води на Струма (обзор) Джонката и Свещичката арестувани след 75 дни търсене под дърво и камък

Разкриха пет високотехнологични наркооранжерии в Добричко

Грипна епидемия и в Благоевград Висока заболеваемост в още 6 области

Ан Хатауей: Искам да постигна всичко

Новият филм на актрисата обединява чудовищния жанр с романтиката

Усъвършенствам умението си да откривам вдъхновение в сценариите, да извличам смисъл от това, което правя като актриса.

Новият ми филм Colossal e най-странното нещо, в което съм участвала, и това ми харесва адски много. Обичам артистичните предизвикателства

Colossal няма нищо общо с „Дневниците на принцесата“ – сладкия филм за израстването, който ме направи звезда преди 16 години

В един момент от кариерата си просто не успявах да се свържа със сценариите, които моите агенти ми изпращаха. Чувствах се изолирана и отдалечена от работата

Ан Хатауей извървя пътя от звезда за тийнпоколението с „Дневниците на принцесата“ до сериозна и уважавана актриса, носителка на „Оскар“ с „Клетниците“. Сега тя експериментира с необичайния филм Colossal.

Разказаното интервю с Ан Хатауей е предоставено специално на „Труд“ от The Interview People.

Ан Хатауей чувствала, че се носи по течението в професионален план, докато не прочела сценария за филма Colossal. В образа на главната героиня Глория тя намерила именно ролята, от която се нуждаела. Възможността да участва в този необичаен и неконвенционален проект я извадила от усещането за креативен застой.

На 34 години Ан Хатауей е част от така наречената А група на Холивуд. Тя се движи сред елита на елита, каймака на индустрията – особено след наградата “Оскар” за поразително емоционалната и дълбока игра в епичния мюзикъл на режисьора Том Хупър “Клетниците”.

“След успеха на филма и прекрасното посрещане на моето изпълнение аз постоянно получавах предложения. И все още е така. Но в един момент почувствах, че се нося в едно особено, трудно за точно определяне и доста некомфортно за мен пространство между повърхностното развлечение и дълбокото високо изкуство. Не успявах да се свържа със сценариите, които моите агенти ми изпращаха. Чувствах се изолирана и отдалечена от работата. Всички нови предложения всъщност ми се струваха като някакви версии на неща, които вече бях правила и пресъздавала на екрана”, разказва актрисата.

Тогава пристига препоръка от големия майстор Джонатан Деми – режисьора на “Мълчанието на агнетата” и “Филаделфия”, който почина в края на миналия месец на 73-годишна възраст. Деми, режисирал Хатауей в драмата си от 2008 година, озаглавена “Рейчъл се омъжва”, казала на Ан да гледа филма на Бен Уетли “Поле в Англия”. Психеделичното произведение донесло на актрисата дозата вдъхновение и ентусиазъм, от която се е нуждаела.

“Този филм бе толкова див, освободен, смел, цветен, неортодоксален, различен и креативен и веднага след като го гледах за първи път, вече знаех какъв трябва да е следващият ми проект – трябваше да е нещо, което да притежава точно тези качества, които видях в “Поле в Англия”. Тогава писах до моите агенти и им казах да ми намерят нещо такова”, спомня си Хатауей.

Седмица по-късно на нейното бюро вече стоял сценарият за новия филм Colossal, който хората в средите определяли като отчасти филм за чудовища и отчасти романтична комедия.

“Моите хора ми казаха, че това е най-странното нещо, което са могли да намерят. Аз го обикнах, защото самата му ДНК е толкова различна. Искам да кажа, че този филм е нетрадиционен и свеж, без точно да се опитва да е нетрадиционен и свеж. Не беше някакво пони, направено да изглежда като еднорог. Беше си чист еднорог.

В Colossal Ан Хатауей играе ролята на Глория – безработна млада дама, която се връща в малкия си роден град, след като е живяла известно време в Ню Йорк, където преживява и една любовна раздяла. Ролята на нейния бивш приятел се играе от Дан Стивънс, известен най-много с изявата си в сериала Downton Abbey.
Вкъщи тя се връща към своето детство, започва отново турбулентна връзка със своя стар другар и собственик на бар Оскар (изигран от Джейсън Судекис) и си припомня старите пиянски навици.

Ситуацията скача в територията на странното, когато новините показват огромно чудовище, което разрушава Сеул в Южна Корея. Глория открива, че тя е свързана по някакъв мистериозен начин с колосалния звяр, който повтаря всяко нейно движение.

Филмът съдържа свръхестествени и фантастични елементи, но е много топъл и човешки в своята същност. Глория е описана като жертва на ревнивото и контролиращо поведение на Оскар.

“Този филм ме накара да благодаря, че никога не съм била в такава трудна връзка, в която единият партньор е толкова манипулативен и агресивен. На това ниво динамиката в отношенията между персонажите резонира за много хора”, смята Ан, която се омъжи за актьора Адам Шулман през 2012 година.

“Темата на филма е за токсичността и за това какво е да си човек. Този аспект на сценария ме спечели и ме накара да пожелая да го материализирам на големия екран. Colossal няма нищо общо с “Дневниците на принцесата” – сладкия филм за израстването, който ме направи звезда преди 16 години. Нито пък си прилича с “Дяволът носи Прада”, в който имах възможност да си партнирам с великата Мерил Стрийп. Но за мен беше важно да си докажа, че още мога да играя по-трудни и провокативни роли. Като например тази в “Рейчъл се омъжва” и “Любов и други наркотици”. Тези две заглавия изследваха по-дълбоки, сложни и мрачни участъци от човешкия живот и общото ни организирано съществуване в рамките на това, което наричаме цивилизация”, разказва Ан.

След завършването на новия си филм Colossal актрисата предприема някои мерки, за да промени начина, по който си избира роли.

“Вече имам по-качествен и рафиниран подход, когато селектирам сценарии. Идеята е да правя нещо, което наистина желая, да мога да потъна и да се потопя в предложения персонаж, да видя себе си. Усъвършенствам умението си да откривам вдъхновение в сценариите, да извличам смисъл от това, което правя като актриса”, разказва Ан.

Джонатан Деми наричал Хатауей “моя любим ангел бунтовник”. Преди да умре, той е имал възможността да гледа Colossal на прожекция в рамките на фестивала в Торонто.

“Джонатан страшно много хареса филма. А именно той ме вдъхнови да търся нещо такова в работата си и смятам, че бе наясно с ключовата си роля в целия процес”, казва Ан, която роди син през миналата година и му даде името Джонатан.

“След моя съпруг и моето дете режисьорът Джонатан Деми бе най-важният човек в живота ми”, допълва Хатауей.

Следващото предизвикателство е изцяло женски римейк на хита “Бандата на Оушън”, в който тя се присъединява към Риана, Сандра Бълок и Кейт Бланшет. Тя описва преживяването като част от такъв проект като “100% положително” и добавя: “Обожавам всички жени, с които работих по този филм. Смея да твърдя, че крайният резултат, продуктът, който заедно произведохме, ще достави удоволствие на зрителите, ще ги разсмее и вдъхнови.”

Тя участва и във филма Nasty Women, който също е женски римейк на мъжки филм – Dirty Rotten Scoundrels от 1988-а. В този проект тя си партнира с австралийската актриса Ребел Уилсън. Комедията разказва за две измамнички, които се опитват да изиграят технологичен магнат, а режисьор е британският комик Крис Адисън.

Хатауей се насочва и към продуцентството, но все още няма режисьорски амбиции, въпреки че казва: “Би било чудесно да опитам някой ден.”

За съжаление тя също се вдъхновява от модерното феминистко говорене за мъжката привилегия в киноиндустрията и дори съобщава, че има огромна разлика във възможностите, които актьорите получават, за разлика от актрисите. Но все пак вярва, че именно амбицията може да задвижи кариерното развитие на всеки човек.

Ан Хатауей е доволна, че е излязла от творческата дупка с проекта Colossal, и сега е вдъхновена за нови предизвикателства.

“Искам да постигна всичко. Имам идеи, имам вдъхновение, това е ангажимент за цял живот. Но дори и да трябва да се откажа, няма да съжалявам за досегашната си кариера . Наистина ми се случиха чудеса.”

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.