Генералният директор на ЮНЕСКО идва в България

Балъков се разделя с „Етър” с емоционално обръщение към феновете

Партиите си надписват сметката по закон Държавните субсидии са постоянно завишавани над определения размер още от 2002 г.

Стоичков дари Албер II с албум и екип

Данъци за отдаване на апартамент и кола на туристи

За 24 пъти бяха връчени отличията „Златно перо“ за принос към българската култура и изкуство

Маршал Халифа Хафтар отказа предложение за примирие в Либия

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 23 май 2019

Събират три месеца оферти за АЕЦ „Белене” (обзор) Интерес има от компании от Китай, Франция и Русия

Вижте документалния филм на Би Би Си за отвлечените деца от норвежката служба за закрила на детето „Барневерн“ (видео със субтитри)

137 млн. лв. кредити дръпнали студенти Теглят средно по 9584 лв., cумите се отпускат само за обучение у нас

Пазачи с бухалки 2 часа удряли крадла (обзор)

Търновски ученици дариха препис на Паисиевата история на Регионалната библиотека

АПИ плаща над 9200 лв. за аквапланинг на „Хемус“ Ауди с лоши гуми самокатастрофирало в наводнен участък

Застрахователна компания осъди Агенция „Пътна инфраструктура“ да й заплати 9 267 лв. заради настъпила катастрофа в наводнен участък от магастрала „Хемус“. Магистрати признават, че ефектът аквапланинг е станал по вина на Агенцията, но отчитат и съпричиняването от страна на шофьора. От сумата 6 027 лв. са щети по колата със застраховка „каско“, останалото са лихви и деловодни разноски. Решението на Окръжния съд в Шумен от тази седмица е окончателно.

Инцидентът на „Хемус“ в района на Провадия станал на 31 май 2013 г., когато „Ауди А3“ на голям хипермаркет самокатастрофирало в участък със събрала се вода. Щетата била тотална и застрахователят изплатил 12 054 лв. обезщетение. Поканил АПИ да му възстанови средствата, но плащане не последвало.

Така се стигнало до съдебното дело, на което от АПИ претендирали, че шофьорът е карал с несъобразена скорост и с износени гуми и претенцията трябва да бъде отхвърлена или да се отчете съпричиняване.

Експретизи са потвърдили, че и четирите гуми на автомобила са били с дълбочина на протектора под изискванията на Закона за движение по пътищата. „Скоростта и износеността на гумите са повишили риска от настъпване на ПТП и предотвратяването му е станало невъзможно“, констатира съда. Но отчита, че основната причина за ПТП-то е пълна или частична загуба на сцепление на гумата с платното от наличието на воден слой. Причината за него пък, е неподдържане на пътната настилка и отводнителните съоръжения в изправност, което е грижа на служителите на АПИ.

„Бездействието на ответника е в пряка причинна връзка с настъпилия вредоносен резултат и ответникът следва да обезщети причинените от това бездействие вреди. Без значение кое е конкретното длъжностно лице, което е бездействало, тъй като ответната агенция е отговорна за вредите, които са причинени от нейни служители и в случаите, когато не е установено от кои служители конкретно са причинени вредите“, уточняват магистратите.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Точно така – садене до дупка, иначе няма оправия в Булгаристан за съжаление

  2. Значи фирмата няма пари за нови гуми,шоферчето с галошите се прави на Шумахер в дъжда,и накрая ние /щото АПИ не взема пари от извънземните/ плащаме на застрахователя ! Интересено ако някой с летни гуми с 2мм грайфер се размаже зимата в някой стълб,дали пак ще успеят да осъдят пътното,че на платното има сняг ??

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.