5 хитри начина да свалите „празничното“ тегло Без строги режими и изтощителни тренировки

Мъж се е самозапалил в колата си по пътя над Асенова крепост

Д-р Ива Иванова – успешен лекар в света на табутата Арабските жени полагат огромни грижи за външния си вид още от съвсем млади, твърди дерматоложката

БФС поиска безсрочен лиценз от спортното министерство

Лили Иванова тръгва на турне през април

ООН: Всяка чужда намеса в Либия трябва да бъде прекратена

Брак за чаша вода и мръсни чорапи “Кътка и Вътко Тръткови”- новите онлайн семейства

Хванаха италиански боклук на пристанището в Бургас, прокуратурата разследва

Пламнал вентилатор в болницата в Горна Оряховица вдигна на крак огнеборци

Емил Димитров: ТЕЦ „Бобов дол“ няма да работи, докато не лицензира инсталациите си

Затвориха хематологията в УМБАЛ-Бургас, няма специалисти

Любимите рецепти на Цвети Радойчева

Фандъкова: Няма превишение на фините прахови частици в столицата в момента

„Софийска вода“: Няма да има проблеми в столицата заради водоснабдяването на Перник

Ердоган: Халифа Хафтар не бива да управлява Либия, това е историческа грешка

„Балканкар Рекорд” започна да произвежда ново поколение електрокари-самосвали в Пловдив

Електрокар – самосвал, електрокар – озеленител, електрокар – чистач. Това са някои от новите експлоатационни качества на ново поколение пловдивски електрически кари, които се произвеждат в най-голямото каростроително предприятие в нас – „Балканкар Рекорд” АД. Пловдивската компания промени производствената си стратегия, защото според изпълнителния директор инж. Петър Петров през следващите 5-8 години електрокарите решително ще изместят мотокарите на пазара.

Новите ни поколения електрокари притежават все повече работни функции, а конструкторският екип на компанията подобрява техническите параметри на машините, така че да са и икономически по-изгодни . Първите самосвали, монтирани върху електрокар, могат да носят до 2 тона товар и вече са закупени от полски разсадници за цветя и лозички. Към електрокарите тип самосвал на „Балканкар Рекорд“ проявяват интерес и фирми, свързани с поддръжката на градски пространства, защото не замърсяват въздуха, а експлоатацията им е много по-евтина. „Нашият електрокар може да кара товара си дори по пешеходна настилка, без да я навреди, защото е лек, докато и най-лекият самосвал ще остави след себе си разруха”, коментира инж. Петров. Едни от новите електрокари вече работят на Канарските острови, като помагат на испанските цветари да пренасят тежки саксии с цветя из целия остров.

„Отначало започнахме да произвеждаме електрокари, предназначени за вътрешнозаводски транспорт, за обслужване на железопътни гари и летища. С времето открихме, че можем да дадем на нашите електрокари допълнителни възможности и да ги „обучим“ да вършат нови за тях дейности. Сега към тях можем да прикачим водни съоръжения за поливане на паркове и на цветя по улиците, съоръжения за почистване на канализация на гари и летища. Ще добавяме все повече функции на електрокарите, включително и по специални изисквания на клиентите ни“, допълва изпълнителният директор на компанията инж. Петър Петров.

В последните 3-4 години продажбите на електрокари от най-големия български каростроител варират между 40 и 50 на сто от общия обем на реализираната продукция. Основен фактор за търсенето на електрическите кари е свързан с цените на течните горива, използвани от мотокарите. При по-високи цени на горивата електрокарните продажби растат. Заради прогнозите, че водещи европейски икономики в обозримо бъдеще ще въведат ограничения за двигателите с дизелово гориво, потребителите на кари все повече се ориентират към електрическите машини. Инвестицията в един кар е дългосрочна и това ще обуславя все повече нарастването на нашето производство на електрокари, счита изпълнителният директор на Балканкар Рекорд АД. „Купувачите харесват лесното обслужване на електрокара – единственото нещо, за което трябва да се грижат е да зареждат акумулаторната батерия всеки ден. Електрокарите „Рекорд“ могат да издържат 8-10- часов работен ден без презареждане. През нощта батериите на кара се зареждат отново. И така 1500-2000 работни цикъла. „Ако мотокар и електрокар започнат заедно трудовата си кариера, и работят интензивно мотокарът ще се „пенсионира“ по-рано – на 5 години дизеловият двигател вече е за основен ремонт или трябва да се подмени с нов, а електрическият двигател е в 100-процентова работоспособност, сменя се обаче батерията. Общият икономически резултат е, че разходите за обслужване на електрокара са много по-малки и разходите за електрическа енергия – също“, уточнява инж. Петър Петров.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. след 5 г ще си сменил 3пъти батерите

    800 зареждания е краят на Nimh
    а за тяга ще ги хвъвлиш и н а 500то зареждане,

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.