Бойко Борисов пред Слави Трифонов: Ще предложа пак партийната субсидия да е 1 лев на глас Убеден съм, че има риск, но поемам ангажимент, заяви премиерът

Нова женска война във „Фермата“

Зарков: Алтернативата е само една – нови избори и хора, които да вдъхнат живот на българските демократични институции Когато народът абдикира от парламента, той няма смисъл да съществува

Тръмп непоклатимо подкрепя Рияд Няма да къса връзките, въпреки случая “Хашоги”

Ф-16 е най-добрият изтребител за България (обзор) Това ще засили стратегическото партньорство между САЩ и вашата страна, смята Н. Пр. Ерик Рубин

Тереза Мей и Жан-Клод Юнкер обсъждат в Брюксел бъдещите отношения Великобритания -ЕС

Правителствена става детска мегаболница 300 000 деца на година се приемат за лечение в различни клиники у нас

Кога ДДС за услуга става 0%

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 22 ноември 2018

Борбата за по-чист въздух поражда и социален риск ТЕЦ “ЕЙ И ЕС Гълъбово” осигурява работа за около 2000 миньори

Кметът на София Йорданка Фандъкова получи националната награда „Яков Крайков“ за принос към българската духовност

Елена Йончева: Майките обявиха край на протестите, но излизат бащите и синовете, защото България не може да живее по този начин

Слагат таван на заемите според размера на дохода Може да затегнат правилата за обезпечение

Столична община разширява системата за разделно събиране на отпадъците

Фалшиви сайтове обират клиенти Парите на потребителите отиват в сметки в Китай

„Балканкар Рекорд” започна да произвежда ново поколение електрокари-самосвали в Пловдив

Електрокар – самосвал, електрокар – озеленител, електрокар – чистач. Това са някои от новите експлоатационни качества на ново поколение пловдивски електрически кари, които се произвеждат в най-голямото каростроително предприятие в нас – „Балканкар Рекорд” АД. Пловдивската компания промени производствената си стратегия, защото според изпълнителния директор инж. Петър Петров през следващите 5-8 години електрокарите решително ще изместят мотокарите на пазара.

Новите ни поколения електрокари притежават все повече работни функции, а конструкторският екип на компанията подобрява техническите параметри на машините, така че да са и икономически по-изгодни . Първите самосвали, монтирани върху електрокар, могат да носят до 2 тона товар и вече са закупени от полски разсадници за цветя и лозички. Към електрокарите тип самосвал на „Балканкар Рекорд“ проявяват интерес и фирми, свързани с поддръжката на градски пространства, защото не замърсяват въздуха, а експлоатацията им е много по-евтина. „Нашият електрокар може да кара товара си дори по пешеходна настилка, без да я навреди, защото е лек, докато и най-лекият самосвал ще остави след себе си разруха”, коментира инж. Петров. Едни от новите електрокари вече работят на Канарските острови, като помагат на испанските цветари да пренасят тежки саксии с цветя из целия остров.

„Отначало започнахме да произвеждаме електрокари, предназначени за вътрешнозаводски транспорт, за обслужване на железопътни гари и летища. С времето открихме, че можем да дадем на нашите електрокари допълнителни възможности и да ги „обучим“ да вършат нови за тях дейности. Сега към тях можем да прикачим водни съоръжения за поливане на паркове и на цветя по улиците, съоръжения за почистване на канализация на гари и летища. Ще добавяме все повече функции на електрокарите, включително и по специални изисквания на клиентите ни“, допълва изпълнителният директор на компанията инж. Петър Петров.

В последните 3-4 години продажбите на електрокари от най-големия български каростроител варират между 40 и 50 на сто от общия обем на реализираната продукция. Основен фактор за търсенето на електрическите кари е свързан с цените на течните горива, използвани от мотокарите. При по-високи цени на горивата електрокарните продажби растат. Заради прогнозите, че водещи европейски икономики в обозримо бъдеще ще въведат ограничения за двигателите с дизелово гориво, потребителите на кари все повече се ориентират към електрическите машини. Инвестицията в един кар е дългосрочна и това ще обуславя все повече нарастването на нашето производство на електрокари, счита изпълнителният директор на Балканкар Рекорд АД. „Купувачите харесват лесното обслужване на електрокара – единственото нещо, за което трябва да се грижат е да зареждат акумулаторната батерия всеки ден. Електрокарите „Рекорд“ могат да издържат 8-10- часов работен ден без презареждане. През нощта батериите на кара се зареждат отново. И така 1500-2000 работни цикъла. „Ако мотокар и електрокар започнат заедно трудовата си кариера, и работят интензивно мотокарът ще се „пенсионира“ по-рано – на 5 години дизеловият двигател вече е за основен ремонт или трябва да се подмени с нов, а електрическият двигател е в 100-процентова работоспособност, сменя се обаче батерията. Общият икономически резултат е, че разходите за обслужване на електрокара са много по-малки и разходите за електрическа енергия – също“, уточнява инж. Петър Петров.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. след 5 г ще си сменил 3пъти батерите

    800 зареждания е краят на Nimh
    а за тяга ще ги хвъвлиш и н а 500то зареждане,

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.