Кои зодии говорят с Бог

На 20 януари 2019 да почерпят

ЦСКА продаде Мауридес

Американски военни убиха 52 сомалийски ислямисти при въздушен удар

Николай Банев с писмо от следствения арест

Тайбе и ансамбълът отличени в Нощта на шампионите

Тръмп обяви, че е избрано мястото за срещата му с Ким Чен-ун

Брутален феминизъм и политкоректни глупости в „Капитан Марвел“ Новата партийна линия се спазва от Холивуд

„Битка“ под водата САЩ-Русия – 0:1 Американците се самоуспокоиха като победител след края на Студената война

17 мигранти са в неизвестност, след като лодка се преобърна край Либия

Общинските съветници от БСП питат Фандъкова защо не прилага мерките срещу замърсения въздух

„Левски“ тръгна с хикс срещу руснаци, Стоянович доволен от промените в клуба

Отмениха и забавиха около 6 700 полета заради снежните бури в САЩ

Меркел заяви, че ще направи всичко възможно Великобритания да напусне ЕС със споразумение

България екстрадира в САЩ руски хакер, обвинен в компютърни измами

„Балканкар Рекорд” започна да произвежда ново поколение електрокари-самосвали в Пловдив

Електрокар – самосвал, електрокар – озеленител, електрокар – чистач. Това са някои от новите експлоатационни качества на ново поколение пловдивски електрически кари, които се произвеждат в най-голямото каростроително предприятие в нас – „Балканкар Рекорд” АД. Пловдивската компания промени производствената си стратегия, защото според изпълнителния директор инж. Петър Петров през следващите 5-8 години електрокарите решително ще изместят мотокарите на пазара.

Новите ни поколения електрокари притежават все повече работни функции, а конструкторският екип на компанията подобрява техническите параметри на машините, така че да са и икономически по-изгодни . Първите самосвали, монтирани върху електрокар, могат да носят до 2 тона товар и вече са закупени от полски разсадници за цветя и лозички. Към електрокарите тип самосвал на „Балканкар Рекорд“ проявяват интерес и фирми, свързани с поддръжката на градски пространства, защото не замърсяват въздуха, а експлоатацията им е много по-евтина. „Нашият електрокар може да кара товара си дори по пешеходна настилка, без да я навреди, защото е лек, докато и най-лекият самосвал ще остави след себе си разруха”, коментира инж. Петров. Едни от новите електрокари вече работят на Канарските острови, като помагат на испанските цветари да пренасят тежки саксии с цветя из целия остров.

„Отначало започнахме да произвеждаме електрокари, предназначени за вътрешнозаводски транспорт, за обслужване на железопътни гари и летища. С времето открихме, че можем да дадем на нашите електрокари допълнителни възможности и да ги „обучим“ да вършат нови за тях дейности. Сега към тях можем да прикачим водни съоръжения за поливане на паркове и на цветя по улиците, съоръжения за почистване на канализация на гари и летища. Ще добавяме все повече функции на електрокарите, включително и по специални изисквания на клиентите ни“, допълва изпълнителният директор на компанията инж. Петър Петров.

В последните 3-4 години продажбите на електрокари от най-големия български каростроител варират между 40 и 50 на сто от общия обем на реализираната продукция. Основен фактор за търсенето на електрическите кари е свързан с цените на течните горива, използвани от мотокарите. При по-високи цени на горивата електрокарните продажби растат. Заради прогнозите, че водещи европейски икономики в обозримо бъдеще ще въведат ограничения за двигателите с дизелово гориво, потребителите на кари все повече се ориентират към електрическите машини. Инвестицията в един кар е дългосрочна и това ще обуславя все повече нарастването на нашето производство на електрокари, счита изпълнителният директор на Балканкар Рекорд АД. „Купувачите харесват лесното обслужване на електрокара – единственото нещо, за което трябва да се грижат е да зареждат акумулаторната батерия всеки ден. Електрокарите „Рекорд“ могат да издържат 8-10- часов работен ден без презареждане. През нощта батериите на кара се зареждат отново. И така 1500-2000 работни цикъла. „Ако мотокар и електрокар започнат заедно трудовата си кариера, и работят интензивно мотокарът ще се „пенсионира“ по-рано – на 5 години дизеловият двигател вече е за основен ремонт или трябва да се подмени с нов, а електрическият двигател е в 100-процентова работоспособност, сменя се обаче батерията. Общият икономически резултат е, че разходите за обслужване на електрокара са много по-малки и разходите за електрическа енергия – също“, уточнява инж. Петър Петров.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. след 5 г ще си сменил 3пъти батерите

    800 зареждания е краят на Nimh
    а за тяга ще ги хвъвлиш и н а 500то зареждане,

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.