Снишаването на орела

МЗХГ: 4000 горски пазят държавните гори денонощно Колите на всички стопанства са оборудвани с GPS и във всеки един момент се знае къде са дежурните екипи

ЕС застана срещу решението на Косово за създаване на собствена армия

Протест срещу присъдата за убийството на варненския балетист на пътя

Вижте най-ярката комета за 2018 г. (СНИМКИ и ВИДЕО)

Познавате ли този грабител? (СНИМКИ) Нападнал жена в Шумен

Спипаха трима рецидивисти след грабеж и отвличане в столицата

Откриха нарушения в 17 обекта на стоковия базар Илиянци

Ненов Димов: През 2020 г. ще има регламент за отоплителните уреди на твърдо гориво

Авария остави без ток град Септември и шест села в общината

Приказни пътешествия с коледен автобус зарадваха стотици деца в Търново

Нено Димов: През 2020 г. се предвижда въвеждане на регламент за подмяна на уредите на твърдо гориво с по-екологични

Принц Хари и Меган Маркъл споделиха непоказвана снимка от сватбата си

Столтенберг: НАТО ще преразгледа ролята си в Косово

Министър Кралев инспектира реновираната зала „Раковски“

БДЖ има нужда от спешна финансова помо от държавата

Снимка: БДЖ/ архив

БДЖ има нужда от спешна държавна намеса и инвестиции в нови влакове. Така „Пътнически превози” ще започнат да печелят, ще бъдат конкуренти на пазара на превозвачите и така ще има свежи пари за обслужване на дълговете на дружеството. Това посочи пред БТВ Владимир Владимиров, който беше освободен от длъжността директор на БДЖ по-рано тази седмица.

Той посочи, че 2017 г. ще е повратна за дружеството, защото ще има нужда от решителна държавна намеса, тъй като новите плащания по задълженията наближават, а ресурсите на компания са изчерпани.

„През 2009-та БДЖ имаше дългове от стотици милиони, разходи по кредитори, дела и лихви. От железниците излязоха над 600 млн. лв., а задлъжнялостта днес е около 445 млн. лв. БДЖ вече няма ресурс да заделя тези средства”, категоричен е Владимиров.

Той допълни, че само дълговете на „Пътнически превози” са около 360 млн. лв. и трябва да се платят тази година. За да работят служителите в адекватни условия на труд са нужни нови 5 до 10 млн. лв.Според Владимиров холдингът е напълно реформиран – спрени са кражбите, намалени са служителите, продадени са бракувани активи и ресурсът на компанията е напълно изчерпан. „В „Пътнически превози” се ползват влакове на около 30-40 години. Вагоните дори нямат климатизация”, коментира той.

Дори да се реши проблема със задълженията пътническите влакове не са конкурентни на пазара на превозите.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. „БДЖ има нужда от спешна финансова помо от държавата“ Истина е само ПОМО ще и помогне….

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.