На 23 август 2019 да почерпят

Микробус се преобърна край Разлог

Осъдиха родители, държали бебето си на веганска диета

Британска телевизия прави филм за Путин Разказва как той е променил света

Известни турски актьори изгряват на малкия екран

Макрон и Джонсън обсъдиха Споразумението за Брекзит в Париж

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 23 август 2019

24 домашни стопанства не са изпълнили предписанията срещу африканската чума по свинете

Арест за снимки под женски поли в Испания

„Елаците-Мед” чества две годишнини От 20 години те са в групата на “Геотехмин”

Няколко души загинаха от мълния при внезапна буря в Полша

България приема еврото най-рано през 2023 г.

Фандъкова проверява ремонта на Северен парк

В кожата на „Комисар Рекс” са влизали пет немски овчарки

Италия опитва да избегне избори Левицата постави пет условия за коалиция с „Пет звезди”

Бизнесмен и спортист носят един официален костюм

Моторите са мощни и пестеливи
Новата лимузина ще зарадва повече тези, които предпочитат шофирането пред возенето

 

Ако четете тези редове, значи се интересувате от коли. А щом е така, отговорете бързо на следния въпрос: За кой автомобил се сещате интуитивно, щом чуете името BMW? Хващам се на бас, че повечето от вас ще посочат “тройката” или “петицата”. Точно тези два толкова успешни модела – Серия 3 и Серия 5, в продължение на десетилетия изковаха днешния имидж на марката и нейния девиз “Радостта от шофирането”. По онова време, когато те трупаха продажби и градяха образа на компанията, нямаше SUV-ове. Но и днес, когато X-гамата от X1 до Х6 набра висока скорост, “тройката” и “петицата” остават колите мечти за ценителите на бързината, лукса и спортното каране в седалка ниско до асфалта.

В началото на следващата година на пазара ще излезе новата, седма поред генерация Серия 5, заредена догоре с амбиция да продължи успешната история на модела, лансиран през 1972 г. с първото BMW 520. С повече от 7,6 млн. продадени екземпляра “петицата” се класира на челно място в сегмента на спортните премиум бизнес лимузини, изпреварвайки преките си конкуренти Mercedes Е-класа и Audi A6. Пазарните анализатори могат да извадят много причини за това съотношение на силите, но в общи линии водещите позиции на Серия 5 се дължат на два фактора – дизайн и динамика. 44 години след появата си този автомобил продължава да доставя наслада на окото и сетивата. И в новия модел радостта да шофираш няма да бъде изместена от радостта да се возиш, върху която акцентират други производители на бизнес лимузини.

По-елегантна, по-пъргава, по-модерна. Така изглежда седмата генерация Серия 6, макар че по размери остава приблизително същата като досегашната – 4,94 м дължина, 1,87 м ширина, 1,48 м височина и 2,98 м междуосие. Новото излъчване се дължи най-вече на уголемените “бъбреци” в радиаторната решетка и по-тесните LED фарове с променена графика на дневните светлини. Така предницата става по-агресивна и по-широка. Подобен ефект създават и удължените задни светлини. Две успоредни странични линии в горната и долната част на вратите и калниците предизвикват игра на светлини и сенки, за да допълнят цялостното динамично внушение на сериозната като габарити и дизайн лимузина.

Външният вид обаче може и да заблуди, както се случва по отношение на теглото. “Петицата” изглежда по-тежка, отколкото е всъщност. Въпреки по-богатото си оборудване автомобилът е отслабнал със 100 кг в сравнение с досегашния модел благодарение на използваните алуминиеви сплави и високоякостни стомани. Новият вариант 540i тежи 1670 кг, а предшественикът 535i – 1765 кг.

Разумната диета, както и при хората, води до по-голяма лекота при движение. Намалените килограми карат и колата, и водача в нея да се чувстват по-пъргави на шосето. По пътно поведение и прецизност Серия 5 няма да отстъпва на Серия 3. Новото окачване, дългото междуосие, ниският център на тежестта и балансираното разпределение на теглото осигуряват типичното за BMW усещане от шофирането – микс от спорт, комфорт и сигурност в завоите. По аеродинамичност “петицата” е шампион в своята категория с коефициент на челно съпротивление CW=0,22.

Добрата обтекаемост и намаленото тегло облекчават работата на двигателите, а при BMW под предния капак винаги се намират големи амбиции. Новото модулно семейство мотори с приблизителен обем на цилиндъра около 500 куб. см и двойно турбопълнене комбинира хармонично мощност и ефективност. Серия 5 излиза първоначално с два бензинови и два дизелови агрегата, които се съчетават със стандартното задно предаване или с интелигентната система xDrive за задвижване на четирите колела. Новият двулитров четирицилиндров бензинов двигател на 530i генерира мощност 252 конски сили и въртящ момент 350 Nm. Средният разход на гориво е свален с 11% до 5,4 л, динамиката остава впечатляваща – ускорение 6,2 секунди от 0 до 100 км/ч и максимална скорост 250 км/ч. Трилитровият шестцилиндров редови мотор на 540i разполага с 340 конски сили и 450 Nm, спринтът до 100 км/ч отнема само 4,8 секунди (в комбинация с xDrive), а средната консумация възлиза на 6,5 л. Дизеловият избор е между 520d с четирицилиндров мотор със 190 конски сили и 400 Nm и 530d с шестцилиндров агрегат с 265 конски сили и 620 Nm. По-малкият двигател изразходва само 4,0 л гориво, а по-големият – 4,5 л. На по-късен етап ще се появят и други моторизации – суперикономичен дизел с разход 3,9 л, Plug-In хибрид и V8 с 462 конски сили.

С безупречни седалки, просторна пътническа кабина, първокачествени материали и голям багажник с вместимост 530 л новата “петица” ще служи успешно и като бизнес автомобил, и като семеен превозвач, и като лична спортна кола. Серия 5 може да бъде алтернатива на Серия 3 като една по-голяма “тройка” и на Серия 7 като една по-малка “седмица” – зависи от гледната точка и потребностите.

Водачът паркира колата с дистанционното
Безжично зареждане на смартфони и управление с жестове

По спортен характер “петицата” прилича на “тройка”, но по комфорт и оборудване – на “седмица”. На борда на Серия 5 е инсталирано най-доброто от BMW. Head-Up дисплеят е увеличен на размери със 70% и показва пътните знаци, телефонния указател, радиостанциите, заглавията на песните, указанията на навигацията и предупрежденията на асистиращите системи. Смартфонът се зарежда безжично в гнездо пред скоростния лост. Водачът може да управлява с жестове функциите на 10,25-инчовия цветен екран, но също и с докосване или с гласови команди. А също и да направлява колата при паркиране в тесни пространства отвън чрез дистанционното на ключа. В помощ на водача работят много електронни асистенти: за избягване на препятствия, за предупреждение при напречен трафик, за движение в лентата, за престрояване и др. Чрез мобилно приложение собственикът може да следи и дистанционно в какво състояние е автомобилът му.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Щом е немско, трабва всяка дума да се провери в държава, където не са стъпвали гирманци с куфарчета.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.