Доналд Тръмп е поискал изготвянето на доклад относно възможните нарушения на договор от страна на Русия

Кралица Елизабет Втора за пръв път присъства на Лондонската седмица на модата

Уърлпул изтегля над 310 000 потенциално опасни електрически кани

Ден за тричане Премиера на сборник пиеси от Емил Атанасов

Десетки българи са завлечени с пари от интернет измамник във Великобритания

Парфюмите и шампоаните замърсяват атмосферата повече от автомобилите

Вижте акцентите от броя на “Труд” в сряда, 21 февруари 2018

Шофьори без книжка излизат на пътя Разрешават на кандидат-водачите да карат с придружител

Израел ни предлага ракети spike (шип) Противотанковите средства на държавната военна компания RAFAEL са без конкуренция в света

Проф. Плочев: Не знам кой ми е началникът, не се чувствам виновен

Пенсионен фонд на Европарламента е на червено Регистрираният дефицит е от 326 млн. евро, има риск да се наложи данъкоплатците да го покрият

Мъж се барикадира в къща в тополовградското село Орешник

В Южна Франция бяха арестувани трима души, заподозрени в съучастие в атентатите в Каталуния през август 2017 г.

Вижте какво ще решава Министерският съвет утре, 21 февруари 2018 г.

Цветан Цветанов: С „Обединени патриоти“ сме единодушни за оставката на Валери Жаблянов

Бизнесмен и спортист носят един официален костюм

Моторите са мощни и пестеливи
Новата лимузина ще зарадва повече тези, които предпочитат шофирането пред возенето

 

Ако четете тези редове, значи се интересувате от коли. А щом е така, отговорете бързо на следния въпрос: За кой автомобил се сещате интуитивно, щом чуете името BMW? Хващам се на бас, че повечето от вас ще посочат “тройката” или “петицата”. Точно тези два толкова успешни модела – Серия 3 и Серия 5, в продължение на десетилетия изковаха днешния имидж на марката и нейния девиз “Радостта от шофирането”. По онова време, когато те трупаха продажби и градяха образа на компанията, нямаше SUV-ове. Но и днес, когато X-гамата от X1 до Х6 набра висока скорост, “тройката” и “петицата” остават колите мечти за ценителите на бързината, лукса и спортното каране в седалка ниско до асфалта.

В началото на следващата година на пазара ще излезе новата, седма поред генерация Серия 5, заредена догоре с амбиция да продължи успешната история на модела, лансиран през 1972 г. с първото BMW 520. С повече от 7,6 млн. продадени екземпляра “петицата” се класира на челно място в сегмента на спортните премиум бизнес лимузини, изпреварвайки преките си конкуренти Mercedes Е-класа и Audi A6. Пазарните анализатори могат да извадят много причини за това съотношение на силите, но в общи линии водещите позиции на Серия 5 се дължат на два фактора – дизайн и динамика. 44 години след появата си този автомобил продължава да доставя наслада на окото и сетивата. И в новия модел радостта да шофираш няма да бъде изместена от радостта да се возиш, върху която акцентират други производители на бизнес лимузини.

По-елегантна, по-пъргава, по-модерна. Така изглежда седмата генерация Серия 6, макар че по размери остава приблизително същата като досегашната – 4,94 м дължина, 1,87 м ширина, 1,48 м височина и 2,98 м междуосие. Новото излъчване се дължи най-вече на уголемените “бъбреци” в радиаторната решетка и по-тесните LED фарове с променена графика на дневните светлини. Така предницата става по-агресивна и по-широка. Подобен ефект създават и удължените задни светлини. Две успоредни странични линии в горната и долната част на вратите и калниците предизвикват игра на светлини и сенки, за да допълнят цялостното динамично внушение на сериозната като габарити и дизайн лимузина.

Външният вид обаче може и да заблуди, както се случва по отношение на теглото. “Петицата” изглежда по-тежка, отколкото е всъщност. Въпреки по-богатото си оборудване автомобилът е отслабнал със 100 кг в сравнение с досегашния модел благодарение на използваните алуминиеви сплави и високоякостни стомани. Новият вариант 540i тежи 1670 кг, а предшественикът 535i – 1765 кг.

Разумната диета, както и при хората, води до по-голяма лекота при движение. Намалените килограми карат и колата, и водача в нея да се чувстват по-пъргави на шосето. По пътно поведение и прецизност Серия 5 няма да отстъпва на Серия 3. Новото окачване, дългото междуосие, ниският център на тежестта и балансираното разпределение на теглото осигуряват типичното за BMW усещане от шофирането – микс от спорт, комфорт и сигурност в завоите. По аеродинамичност “петицата” е шампион в своята категория с коефициент на челно съпротивление CW=0,22.

Добрата обтекаемост и намаленото тегло облекчават работата на двигателите, а при BMW под предния капак винаги се намират големи амбиции. Новото модулно семейство мотори с приблизителен обем на цилиндъра около 500 куб. см и двойно турбопълнене комбинира хармонично мощност и ефективност. Серия 5 излиза първоначално с два бензинови и два дизелови агрегата, които се съчетават със стандартното задно предаване или с интелигентната система xDrive за задвижване на четирите колела. Новият двулитров четирицилиндров бензинов двигател на 530i генерира мощност 252 конски сили и въртящ момент 350 Nm. Средният разход на гориво е свален с 11% до 5,4 л, динамиката остава впечатляваща – ускорение 6,2 секунди от 0 до 100 км/ч и максимална скорост 250 км/ч. Трилитровият шестцилиндров редови мотор на 540i разполага с 340 конски сили и 450 Nm, спринтът до 100 км/ч отнема само 4,8 секунди (в комбинация с xDrive), а средната консумация възлиза на 6,5 л. Дизеловият избор е между 520d с четирицилиндров мотор със 190 конски сили и 400 Nm и 530d с шестцилиндров агрегат с 265 конски сили и 620 Nm. По-малкият двигател изразходва само 4,0 л гориво, а по-големият – 4,5 л. На по-късен етап ще се появят и други моторизации – суперикономичен дизел с разход 3,9 л, Plug-In хибрид и V8 с 462 конски сили.

С безупречни седалки, просторна пътническа кабина, първокачествени материали и голям багажник с вместимост 530 л новата “петица” ще служи успешно и като бизнес автомобил, и като семеен превозвач, и като лична спортна кола. Серия 5 може да бъде алтернатива на Серия 3 като една по-голяма “тройка” и на Серия 7 като една по-малка “седмица” – зависи от гледната точка и потребностите.

Водачът паркира колата с дистанционното
Безжично зареждане на смартфони и управление с жестове

По спортен характер “петицата” прилича на “тройка”, но по комфорт и оборудване – на “седмица”. На борда на Серия 5 е инсталирано най-доброто от BMW. Head-Up дисплеят е увеличен на размери със 70% и показва пътните знаци, телефонния указател, радиостанциите, заглавията на песните, указанията на навигацията и предупрежденията на асистиращите системи. Смартфонът се зарежда безжично в гнездо пред скоростния лост. Водачът може да управлява с жестове функциите на 10,25-инчовия цветен екран, но също и с докосване или с гласови команди. А също и да направлява колата при паркиране в тесни пространства отвън чрез дистанционното на ключа. В помощ на водача работят много електронни асистенти: за избягване на препятствия, за предупреждение при напречен трафик, за движение в лентата, за престрояване и др. Чрез мобилно приложение собственикът може да следи и дистанционно в какво състояние е автомобилът му.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Щом е немско, трабва всяка дума да се провери в държава, където не са стъпвали гирманци с куфарчета.

Отговорете