На 20 април 2018 да почерпят

Лекар, обвинен за смъртта на поп певеца Принс, ще плати 30 000 долара глоба

Изявление на президента Румен Радев след заседание на КСНС на тема „Актуални рискове и заплахи за националната сигурност на Република България. Състояние на Въоръжените сили. Необходими мерки“

Корнелия Нинова: Предложих в модернизацията на армията да се включат Българската отбранителна индустрия и бизнеса

Прессекретариатът на президента срещу Цветан Цветанов: Прокарвал ли е Радев становище срещу НАТО на КСНС

Министър Красимир Каракачанов: Очакваме над 130 млн. лева за отбрана до 2019 г.

Пентагонът: Сирийското правителство запазва ограничена възможност за химическо нападение в бъдеще

Пази ни армия без хора и техника Войникът получава по-ниска заплата от шофьор в градския транспорт

Иракчанка опита да влезе в Румъния с чужд британски паспорт, закупен в България

Пишат как се започва бизнес Въвеждат електронни обществени поръчки

Министър Ангелкова: Това лято очакваме значителен растеж на чуждестранните туристи

ЦСКА в кубчето на Рубик

Мутри изнудили баба да пренася кокаин Банда от 7 врачани вече е зад решетките, един от тях бил беглец от правосъдието

„Трансформации“-те на Благой Иванов

Вижте акцентите от броя на “Труд” в петък, 20 април 2018

Бизнесът избира как да пази лични данни Защитена е информацията, от която разбираме кое е физическото лице

Компаниите в туризма сами ще решават как да пазят личните данни на клиентите си.

Бизнесът сам ще решава как да пази защитени личните данни на клиентите си във връзка с новата евродиректива GDPR. Това стана ясно от думите на главния секретар на Комисията за защита на лични данни (КЗЛД) Десислава Тошкова и шефа на дирекция във ведомството Пламен Ангелов по време на 5-та годишна конференция Travel Academy, която се провежда на 29 и 30 март в Правец. Новият регламент, който влиза в сила от 26-ти май, дава право всяка компания да прецени как точно да поиска съгласието за ползване на личните данни на своите клиенти – дали с подписване на декларация, онлайн съгласие или друго технологично решение, обясни Ангелов. Правилата дават свобода и при договореностите с партньори и доставчици.

Десислава Тошкова даде за пример ситуация, в която клиент записва за почивка половинката си. В този случай, за да спази новата евродиректива е достатъчно туроператорът да сключи договор с клиента и да вземе от него личните данни на половинката му. В този случай не е задължително фирмата да иска съгласие за ползване на личните данни и от втория човек. От комисията обясниха и кои данни се приемат за лични и попадат в обхвата на директивата. За да се считат за такива, данните трябва да водят до идентифицирането на съответното физическо лице. В този смисъл името Иван Петров Иванов, като често срещано не би могло да се приеме за защитена информация, но име като Трифонка Узунджова Величкова би било такава, тъй като може да доведе до идентифициране на конкретната жена. По време на дискусията стана ясно че КЗЛД и Министерство на туризма имат готовност да изготвят съвместно кодекс с примери и добри практики, който да подпомогне туристическия бранш при прилагане на директивата.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.