Трус от 6-а степен разтърси Нова Гвинея

Свидетел на инцидента с убития българин в Истанбул: Размахваше мачете и мълчеше, след което се барикадира

75 души пострадаха при сблъсъци пред парламента в Бейрут

Хайко Маас: Доставките на оръжие за Либия трябва да бъдат преустановени

Пекарите на кафе пазят в тайна над 800 аромата

Владимир Путин не иска да се връща към времената на неограничен президентски мандат

Почина пациент със свински грип в болницата в Смолян

„Лудогорец“ победи поляци в дебюта на Павел Върба

Започна водоподаването към Свищов, Вардим и Царевец В неделя екипите ще продължат работата си по отстраняване на аварията

Професор Весела Кънчева от София: Доктор Емилова е истински природен лекар Да си здрав е естествено състояние, забравено от модерния човек

Движението за тирове е ограничено на ГКПП „Калотина“ от сръбска страна заради срив

Българин нахлу с мачете в ресторант в Истанбул, полицията го уби (ВИДЕО)

Фандъкова: При най-малък дисбаланс в София, спираме водоподаването към Перник

Бурак Йозчивит стана значим исторически герой

Скенер ще изследва дали армировката на взривения блок във Варна не се е деформирала

Бизнесът избира как да пази лични данни Защитена е информацията, от която разбираме кое е физическото лице

Бизнесът сам ще решава как да пази защитени личните данни на клиентите си във връзка с новата евродиректива GDPR. Това стана ясно от думите на главния секретар на Комисията за защита на лични данни (КЗЛД) Десислава Тошкова и шефа на дирекция във ведомството Пламен Ангелов по време на 5-та годишна конференция Travel Academy, която се провежда на 29 и 30 март в Правец. Новият регламент, който влиза в сила от 26-ти май, дава право всяка компания да прецени как точно да поиска съгласието за ползване на личните данни на своите клиенти – дали с подписване на декларация, онлайн съгласие или друго технологично решение, обясни Ангелов. Правилата дават свобода и при договореностите с партньори и доставчици.

Десислава Тошкова даде за пример ситуация, в която клиент записва за почивка половинката си. В този случай, за да спази новата евродиректива е достатъчно туроператорът да сключи договор с клиента и да вземе от него личните данни на половинката му. В този случай не е задължително фирмата да иска съгласие за ползване на личните данни и от втория човек. От комисията обясниха и кои данни се приемат за лични и попадат в обхвата на директивата. За да се считат за такива, данните трябва да водят до идентифицирането на съответното физическо лице. В този смисъл името Иван Петров Иванов, като често срещано не би могло да се приеме за защитена информация, но име като Трифонка Узунджова Величкова би било такава, тъй като може да доведе до идентифициране на конкретната жена. По време на дискусията стана ясно че КЗЛД и Министерство на туризма имат готовност да изготвят съвместно кодекс с примери и добри практики, който да подпомогне туристическия бранш при прилагане на директивата.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Изискванията са много по строги от предоставената свобода.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.