На 18 ноември 2018 да почерпят

Спортисти и авантюристи ни славят в Гинес Най-любопитните постижения в Книгата на рекордите

Затягат правилата за билбордовете край шосетата

Икономиката ще загуби 2,2 млрд. лева заради недостиг на шофьори Бранша чакаа поне 2000 водачи от българските диаспори

Калоян Паргов: Предсрочни догодина избори са неминуеми

Предупредителен код заради очакваните валежи в 20 области утре

Дубайските полицаи се качват на летящи мотори (ВИДЕО)

Риалити звезда се сгоди за милионерски син Пенелопе каза “да” на Иван Динев

Филмът за Силвио Берлускони препуска към екрана Режисьор е майсторът Паоло Сорентино

70 задържани на протест заради климатичните промени в Лондон

Георги Мамалев: Протестите няма да доведат до нищо добро

Сергей Лавров: „Турски поток“ може да мине през България и Сърбия

Последният ръководител на Комсомола: Промените през 89-а тръгнаха от самата БКП

Националните недоволни от съдията срещу Кипър: Трябваше да ни даде още две дузпи Според тях, шведският рефер е трябвало да отсъди поне още две дузпи

Спас Гърневски: Няма да има предсрочни избори, ГЕРБ ще управлява още два мандата Разполагаме с информация, че БСП участва в организацията на протестите, каза депутатът от мнозинството

Бизнесът избира как да пази лични данни Защитена е информацията, от която разбираме кое е физическото лице

Компаниите в туризма сами ще решават как да пазят личните данни на клиентите си.

Бизнесът сам ще решава как да пази защитени личните данни на клиентите си във връзка с новата евродиректива GDPR. Това стана ясно от думите на главния секретар на Комисията за защита на лични данни (КЗЛД) Десислава Тошкова и шефа на дирекция във ведомството Пламен Ангелов по време на 5-та годишна конференция Travel Academy, която се провежда на 29 и 30 март в Правец. Новият регламент, който влиза в сила от 26-ти май, дава право всяка компания да прецени как точно да поиска съгласието за ползване на личните данни на своите клиенти – дали с подписване на декларация, онлайн съгласие или друго технологично решение, обясни Ангелов. Правилата дават свобода и при договореностите с партньори и доставчици.

Десислава Тошкова даде за пример ситуация, в която клиент записва за почивка половинката си. В този случай, за да спази новата евродиректива е достатъчно туроператорът да сключи договор с клиента и да вземе от него личните данни на половинката му. В този случай не е задължително фирмата да иска съгласие за ползване на личните данни и от втория човек. От комисията обясниха и кои данни се приемат за лични и попадат в обхвата на директивата. За да се считат за такива, данните трябва да водят до идентифицирането на съответното физическо лице. В този смисъл името Иван Петров Иванов, като често срещано не би могло да се приеме за защитена информация, но име като Трифонка Узунджова Величкова би било такава, тъй като може да доведе до идентифициране на конкретната жена. По време на дискусията стана ясно че КЗЛД и Министерство на туризма имат готовност да изготвят съвместно кодекс с примери и добри практики, който да подпомогне туристическия бранш при прилагане на директивата.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.