120 полицаи се командироват всеки месец в „Слънчев бряг”

Кое докарва мъжа в прединфарктно състояние, а жената в предоргазмено?

Макрон наредил реорганизация на канцеларията си след случая с президентския охранител, бил протестиращи

С намалено работно време е монументът Акропола заради жегите

Очаква се днес да бъдат взети втори проби за чума по животните в село Болярово

Депутатът от БСП Петър Кънев: Проблемът в Странджа не е чумата, а обезлюдяването

Ограбената в кв. „Изток” твърди, че е била упоена

Започва изплащането на обезщетенията заради чумата в с. Шарково

Най-малко 14 са жертвите на самоубийствения атентат в Кабул

Няколко души са ранени при стрелба в канадския град Торонто

Стабилно е състоянието на 10-годишното българче, простреляно в Италия

Жълт код за валежи днес

Чумаво време

На 23 юли 2018 да почерпят

Фентъзи мелодрама с лесбийки и върколаци Бразилски фестивален хит стана мейнстрийм сензация

Бизнесът избира как да пази лични данни Защитена е информацията, от която разбираме кое е физическото лице

Компаниите в туризма сами ще решават как да пазят личните данни на клиентите си.

Бизнесът сам ще решава как да пази защитени личните данни на клиентите си във връзка с новата евродиректива GDPR. Това стана ясно от думите на главния секретар на Комисията за защита на лични данни (КЗЛД) Десислава Тошкова и шефа на дирекция във ведомството Пламен Ангелов по време на 5-та годишна конференция Travel Academy, която се провежда на 29 и 30 март в Правец. Новият регламент, който влиза в сила от 26-ти май, дава право всяка компания да прецени как точно да поиска съгласието за ползване на личните данни на своите клиенти – дали с подписване на декларация, онлайн съгласие или друго технологично решение, обясни Ангелов. Правилата дават свобода и при договореностите с партньори и доставчици.

Десислава Тошкова даде за пример ситуация, в която клиент записва за почивка половинката си. В този случай, за да спази новата евродиректива е достатъчно туроператорът да сключи договор с клиента и да вземе от него личните данни на половинката му. В този случай не е задължително фирмата да иска съгласие за ползване на личните данни и от втория човек. От комисията обясниха и кои данни се приемат за лични и попадат в обхвата на директивата. За да се считат за такива, данните трябва да водят до идентифицирането на съответното физическо лице. В този смисъл името Иван Петров Иванов, като често срещано не би могло да се приеме за защитена информация, но име като Трифонка Узунджова Величкова би било такава, тъй като може да доведе до идентифициране на конкретната жена. По време на дискусията стана ясно че КЗЛД и Министерство на туризма имат готовност да изготвят съвместно кодекс с примери и добри практики, който да подпомогне туристическия бранш при прилагане на директивата.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.