Нигяр Джафер: Моделът на здравеопазването е грешен

Весела Лечева: Грешка е да се иска оставка за изразена политическа позиция

Хлапета ще борят агресията с картинг и съвети от професионални пилоти

Изчезнаха 111 девойки след нападение в Нигерия

Учени регистрираха подозрителна активност на Йелоустоунския супервулкан

МЗ: Бутилираната вода носи сериозен риск за детското здраве

Мел Гибсън снима детективски сериал

173 милиона за нов център на София (ВИДЕО) Пускат нощен транспорт за 2 лв.

Две българки на топ постове в ЕК Първата жена начело на Евростат ще е Мариана Коцева

Вижте акцентите от броя на “Труд” в четвъртък, 22 февруари 2018

Русия е заплатила глоба от 15 милиона долара на Международния олимпийски комитет

Актьорите Гал Гадот и Марк Хамил ще връчват награди “Оскар”

Мъж обгоря след инцидент в леярна Прокуратурата проверява и друг случай

Валери Жаблянов в блиц пред “Труд”: ГЕРБ удрят всеки, който не им харесва

Легионер стрелец обвинен за хулиганство Горския човек заплашил служители на МВР, че ги очакват много изненади

Мръсният въздух разболява близо 120 хил. души годишно

Снимка: Архив

Малко над 118 хил. души се разболяват годишно заради мръсния въздух и повишеното ниво на фини прахови частици (ФПЧ). Данните съобщи пулмологът д-р София Ангелова пред БТВ.  По думите й в периодите на силен ръст на замърсяването на въздуха се повишават и пациентите с белодробни проблеми.

Тя е категорична, че начин за справяне със замърсяването е изграждане на повече зелени площи в града.

Йоана Христова, зам.- кмет на София по екология, коментира, че проблемните периоди за градския въздух са обикновено през януари когато има натрупване на явления – мъгла в комбинация с битовото отопление, изгорели газове от колите и дори факта, че София се намира в котловина. По думите й през лятото също има периоди с висока концентрация на ФПЧ.

Мерките, които Столичната община предвижда за борба със смога, засягат основно борбата с транспортните замърсители. „Една от мерките е системата за интелигентен трафик – зелени вълни, даване на предимство, за да не горят колите газове дълго на едно място”, посочи тя.

Христова добави, че е залегнала и идеята да се плаща билет или спрямо времето за ползване на транспорта, или спрямо разстоянието. Идеите са предложени за обсъждане на сайта на общината. Зам.-кметът призова гражданите да дават активно идеи и да участват в мерките за контрол над замърсяването.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете