24-годишен мъж е загиналият в катастрофата край шуменското село Избул

Иран свали US дрон над Залива (обзор+инфографика)

Борис Джонсън и Джереми Хънт са последните двама кандидати в надпреварата за лидер на британските консерватори

Изтребители Су-35 отиват в Крим

Дупка с дълбочина един метър зейна на тротоар в София

Туроператори уволняват 90% от персонала си Местят сървъри в чужбина, приемат плащания само по банков път

Шофьор катастрофира смъртоносно в дърво

Тръмп: Не ми се вярва американският дрон да е бил свален умишлено

КАТ и кадастърът трагични в обслужването на хората “Таен” клиент чакал 6 часа на гише за подмяна на шофьорска книжка

Нова екранна двойка завладя Турция Бурджу Йозберк и Чалар Ертурул се събраха в "Любов към шоуто"

Съдът прекрати делото на „Артекс“ срещу Никола Вапцаров и Мариан Башур

Даренията от фирми за партии – без ограничения (обзор) Намаляват субсидиите от държавния бюджет на 1 лев за глас

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 21 юни 2019

Условна присъда за шофьор на камион, убил пешеходец Двама пешеходци загинаха в този участък на главния път за борени дни

Осъдиха литовци за шпионаж в полза на Русия

Боинг не е известил компанията Southwest Airlines, че функцията за безопасност на самолетите 737 Max е била деактивирана

Производителят на самолети „Боинг“ не известил Southwest Airlines Co., когато превозвачът е започнал да лети с машините 737 Max през 2017-а година, че стандартната функция за безопасност на полета, валидна за по-ранните модели и предназначена да предупреждава пилотите за неизправни сензори, е била деактивирана, съобщава „Уолстрийт джърнъл“, цитиран от БНР.

Инспекторите по безопасност на Федералната авиационна администрация (FAA) и надзорните органи, отговорни да наблюдават американската въздухоплавателна компания Southwest Airlines, която е и най-големият клиент на самолети от модела 737 Max, също не са знаели за промяната, според правителствени служители и източници от самолетната индустрия.

„Боинг“ е бил изключил сигналите за предупреждение, които в предишните версии на 737 информираха пилотите, ако сензорът, известен като „ъгъл на атака на крилото“, предава грешни данни за положението на носа на самолета. В модела 737 Max, който включваше нова автоматизирана “Система за усилване на маневрените характеристики” (MCAS), „Боинг“ е направил тези предупреждения само опционални, като те биха функционирали единствено, ако съответният превозвач е закупили допълнителни функции за безопасност.

Екипажите в пилотските кабини и ръководството на компанията Southwest Airlines не са знаели за промяната повече от година, след като самите самолети са влезели в експлоатация. Те и повечето други авиокомпании по света, опериращи със самолети 737 Max, са научили за това едва след фаталната катастрофа с такъв модел на „Боинг“ на компанията Lion Air през миналата година, което доведе до внимателен преглед на ревизирания дизайн на самолета.

„Предоставените на Southwest Airlines ръководства за експлоатация бяха грешни по отношение на предупредителните сигнали“, заяви президентът на профсъюза на пилотите в големия американски превозвач – Джон Уийкс. Тъй като от „Боинг“ не са съобщили на превозвача за направената промяна, предоставените ръководства за управление на машините 737 Max все още отразяват погрешната информация, допълва „Уолстрийт джърнъл“.

Акциите на Boeing Co. се понижават на извънборсовата търговия с 0,6%, а акциите на самолетният превозвач Southwest Airlines Co. – с цели 1,81%.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. перверзен свят – да наказват жертвата авиокомпания повече от изродите погубили два самолета заради маркетинговата си стратегия…

  2. А кой свят не е перверзен – сигурно този на т. нар. ислямска държава?

    1. И защо трябва да се съгласяваме с перверзността, кретен слабоумен?
      Пр. Ид я създадоха същите тези евроатлантически изроди. Вкл боко и подлогата му младенов.
      Факти.

      1. Ти си тъп български мангал, екстрадиран от ходил в Европа заради престъпления. Факт.

        1. ц. екстрадирания гагауз те гледа от огледалото… режи вени!

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.