Бойните вертолети на САЩ и Русия са №1 30 оръжейни компании мерят сили

Над 30 утвърдени на международния пазар оръжейни компании мерят сили и са в конкуренция чии щурмови вертолети са най-добри. За тази надпревара, разбира се, има причини. Съвременният щурмови вертолет е оръжие, без което не може да мине нито една скоротечна война. В някои случаи дори е способен да реши изхода на сражението, защото няма по-добро средство от него за поразяване на такновете на бойното поле. А те винаги са цел №1. Справка- първата война в Ирак. Всеки тип вертолет се оценява по 4 показателя: авионика, маневреност, скорости, огнева мощ. Всеки може да превъзхожда конкурента си в един, но да изостава в друг. Комплексната оценка обаче е най-верният критерии. А той показва, че най-добри в света са американските и руските вертолети. Даже на върха от години вече са двата безспорни лидера- руският „Алигатор“ и щатският „Апачи“. Те са най-добрите засега.

AH-1Z „Вайпър“ е бойният кон на морската пехота на САЩ

30-1-%d0%b2%d0%b0%d0%b9%d0%bf%d1%8a%d1%80

AH-1Z Viper е основен ударен вертолет на американската морска пехота. Тя е род войска в състава на ВМС на САЩ. Числеността на морската пехота на САЩ е около 200 000 души и в момента разполага с над 60 такива ударни вертолета, като плановете са до края на годината да станат 76. А до края на 2021г. морската пехота трябва вече да има на въоръжение 190 машини. Инересно е защо американската морска пехота е въоръжена именно с Viper. Той е конструиран именно за нея. Причината е, че тогава командването на морската пехота е искало от Пентагона да въоръжи своите войски с най-добрите щатски вертолети „Апач”, но му е отказано, тъй като е много скъп и ще е излишен лукс за този род войска. Тогава се пристъпва към усъвършенствуването на „кобрата” за нуждите на морската пехота. Новият модел вече е с два двигателя и две кабини, които са напълно идентични. Това дава възможност на всеки член на екипажа да изпълнява задълженията на пилота или на оператора. Въоръжен е с 20 мм оръдие със 750 патрона и носи контейнери, които се снаряжават с управляеми и неуправляеми ракети. Прави впечатление, че Viper e изключително бърз вертолет. Развива максимална скорост 411 км/ч, като крейсерската е почти 300 км/ч. Радиусът му на действие е 685 км, а бойният радиус е 230 км. Може да се издигне на височина до 6,1 км.

МИ – 28 „Нощен ловец“ громи ИДИЛ в Сирия

30-%d0%bc%d0%b828-%d0%bd%d0%be%d1%89%d0%b5%d0%bd-%d0%bb%d0%be%d0%b2%d0%b5%d1%86

Ми-28 „Нощен ловец” е основен ударен хеликоптер на руските ВВС. Предназначен е за използване денем и нощем при всякакви. С този вертолет руснаците унищожиха маса танкове на ИДИЛ. В Сирия вертолетът нанася удари по бронираната техника на терористите предимно с управляеми ракети. Има дори кадри как МИ-28 унищожава терористи, скрити в здание.
Основното оръжие на щурмовия вертолет е свръхзвуковата противотанкова ракета „Атака-В”. Максималната далечина на пуска е 5,8 km, а максималната бронепробиваемост – 850 mm. Ми-28Н може да носи до 16 ракети. Предвижда се да се използват и ракети с повишена далечина на поразяване от 10 км. Вертолетът е въоръжен и с оръдие калибър 30 мм., каквото има и пехотата. Екипажът може да насочва оръдието и с помощта на нашлемната система. Двамата пилоти са разположени на седалки „Памир-К” и са с високи енергопоглъщащи свойства. А самият колесник на машината има доста високи амортизационни възможности. Така седалките и колесника осигуряват оцеляване на екипажа при удар в земята със скорост до 12 м/с. Ми-28Н наследява от Ми-24 високата скорост в хоризонтален полет до 330 км/ч, като крейсерската е 280 км/ч. Машината може да лети назад и встрани и встрани със 100 км/ч. Таванът на полета е 5700 м., а далечината- 500 км.

UH-60 „Блек хоук“ може да се пренася със самолет

30-1-%d0%b1%d0%bb%d0%b5%d0%ba%d1%81-%d1%85%d0%be%d1%83%d0%ba

„Блек Хоук” е средно-голям двудвигателен военно-транспортен вертолет на корпорацията „Сикорски Еъркрафт”. Машината измества от употреба стария UH-1 „Ирокуа”, с който американците воюваха във Виетнам. „Блек Хоук” обаче не е чисто транспортен хеликоптер, а и многоцелеви. Което означава, че изпълнява и бойни задачи. Това се постига, като се оборува допълнително и с малки криле. Към тях се подкачат контейнери с неуправляеми ракети или горивни резервоари, които се добавят в случай на нужда от допълнително въоръжение (напр. неуправляеми авиационни ракети) или горивни резервоари. Базовата конфигурация на тези криле е способна да пренася два 870-литрови и два 1700-литрови резервоара, или до 4,5 т въоръжение. Вертолетът е в състояние да пренася до 11 въоръжени войници едновременно, до 1170 кг вътрешен или 4050 кг външен товар. „Блек Хоук“ е способен да изпълнява широк спектър от бойни задачи, като медицинска евакуация, радиоелектронна борба, и тактически превоз на войници. Освен това може да пренесе 105-милиметрова гаубица М102 с 30 снаряда и 4-членния и екипаж. Вертолетът е снабден със сложна авионика и GPS-системи. Въоръжен е с две картечници. Според модификацията и оборудването, цената на един „Блек Хоук“ е различна. Обикновен армейски UH-60L „Блек Хоук“ струва $5.9 млн., докато специализираният MH-60G „Пейв Хоук“ за ВВС струва $10.2 млн. Вертолетът е проектиран така, че да може да се пренася с транспортен самолет, като витлата му се прибират, до всяка гореща точка на земята. Американската армия го използва много успешно в Ирак и Афганистан. От него са произведени близо 3 500 броя.

Ка – 52 „Алигатор“ изведе тайно
Янукович от Украйна

30-1-ka-52-%d0%b0%d0%bb%d0%b8%d0%b3%d0%b0%d1%82%d0%be%d1%80

Ка-52 „Алигатор” е най-новият вертолет, постъпил на въоръжение в руската армия. Според експерти „Алигатор” е уникална бойна машина. Стреля с ракети, движейки се не само напред, но и надясно или наляво. Позволено е вертолетът да се разглежда само отвън, но не е разрешено да се влиза в кабината, тъй като има строго секретна апаратура. Вертолетът е въоръжен с 30 мм оръдие, каквото имат БТР-те и десантните машини от последно поколение. Тук са и точките за окачване на ракетите и системата за далечно откриване на целите. Това позволява на Ка-52 да унищожи танк или бункер на разстояние от 10 км., когато противникът още не го вижда. Това е единственият в света щурмови вертолет, построен по специална система – няма допълнителен винт на опашката. Така постига небивали възможности. Това дава възможност вертолетът да се използва много ефекткивно в планинска местност, при високи температури и повишена влажност. Това е неговата стихия. Снабден е със система за катапултиране на двамата пилоти. Може да води бой даже нощем. „Алигатор” има уникална радиолетронна защита срещу ракетно нападение. Сърцето на комплекса „Витебск” е станцията за оптико-електронно сриване на атаката. С „Витебск”, монтиран на МИ-8, руснаците са провели изпитания на полигон. Машината е била на земята. Пилотът е излязъл и се е сбогувал с нея, след като са му казали, че ще е обстрелят с ракети. По вертолета били пуснати самонасочващи се „Игла” Те излетели към машината, но на известно разстояние от хеликоптера рязко сменили курса. Нито една ракета не е попаднала във вертолета. На въоръжение е основно в руския спецназ. Развива скорост до 350 км./ч, а далечината на полета е 600 км. Чрез светкавична операция през зимата на 2014г. по време на размириците в Украйна руските командоси успяха да изведат от страната президента Виктор Янукович именно с „Алигатор.

Ka-50 „Черната акула“
се връща и без пилот

30-1-ka-50-%d1%87%d0%b5%d1%80%d0%bd%d0%b0-%d0%b0%d0%ba%d1%83%d0%bb%d0%b0

Ka-50 „Черна акула” е едноместен руски боен хеликоптер за поразяване на бронетанкова и механизирана техника, въздуши цели и пехота. Машината е без опашен винт и това й позволява да се извърта, независимо от скоростта. В „Черната акула” е вградена специална цифрова система, благодарение на която хеликоптерът може да се върне в базата на автопилот и да кацне сама без участието на пилота, в случай, че е убит, ранен или му е прилошало. Машината има и радар за следване на терена и радар за предупреждение, че е прихванат. Освен това Ка-50 е първият в света оперативен хеликоптер със спасителна система на изтласкване, която позволява на пилота да „бяга” при всички височини и скорости. Тоест той може да се катапултира ако се наложи. Ка-50 може да носи до два тона оръжия от различен тип в зависимост от задачите, които са му поставени- противотанкови ракети, ракети „въздух-въздух”, „въздух-земя”, оръдия, бомби и др. Пилотската кабина е бронирана и може да защити пилота дори от 12,7 мм бронебойни куршуми и от осколки от снаряди килибър 23 мм. „Черната акула” е с два двигателя, които равиват мощност 4 400 к.с. Те са разположени от двете страни на фюзелажа, за да има по-висока способност за оцеляване при битка. Ка-50 може да се изкачва с 16 м/с. Максималната му скорост е 390 км/ч. Максималният обхватна полета е 1180 км/ч, а таванът- 5500м. В състояние е да лети 3 часа без да каца. Тежи 7800 кг , а максимално тегло на излитане е 10800 кг.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. Труд защо не напишете нещо за новите технологии, за екологичните производства, за нови енергийни източници, за живота на обикновените хора. Теми които интаресуват повече читатели. Само оръжия дрънкате. Или затова ви плащат?

  2. Написали сте Ми-28Н, пък сте турили снимка на Ка-52. Все едно да напиша статия за Софи Маринова и да туря снимка на Азис. Имат общи неща (пеят, дават отзад и са цигани), но някак си не съвпада.

  3. Тази статия е първата за мен, в която се съобщава,че руснаците са се месили във вътрешните работи на Украйна с извеждането на проруския президент Янукович..

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.