Борисов на инспекция в тунел "Железница": Много съм доволен, пускаме го септември (ВИДЕО)

Министър-председателят Бойко Борисов инспектира строителството на тунел "Железница" на автомагистрала "Струма". Той е придружаван от финансовия министър Кирил Ананиев и зам.-министъра на регионалното развитие Николай Нанков.

"Много съм доволен, най-големите и най-бързо направените тунели", посочи премиерът. "Това трябваше да е готово за Олимпиадата през 2004 г.", коментира той.

"През септември ще бъде пуснато движението в двете посоки в новия тунел „Железница“ и в целия участък от Благоевград до Симитли", посочи Борисов.

По думите на Нанков цялото съоръжение ще бъде пуснато през септември. "То е изключително. Строено е по австрийски метод. Най-дългият пътен тунел на Балканите, не само в България. По над 2 километра са и двете тръби или общо над 4 км, заяви зам.-министърът.

"Пожароизвестителни инсталации, аварийни паркинги, вентилация, генератори, LED осветление. По всички най-съвременни изисквания са направени", допълни Борисов. "Трябваше да е готово за Олимпиадата в Гърция. Колко години са назад, нека хората да си правят изводи", напомни още Борисов за нереализираните чужди обещания в миналото.

„Приказващи в България – колкото искаш. Ние показваме какво сме направили“, категоричен беше премиерът и изтъкна, че само след няколко месеца през планината ще се преминава лесно само за 2 минути. Министър-председателят Борисов добави още, че са предвидени и 4 млн. лв., с които да бъдат изпълнени всички екологични препоръки по трасето в района на Симитли.

"По-интересното е какво се случва сега от Симитли нататък. Едната лента от Симитли минава вляво и се качва в планината, правим я нея, и веднага се връщаме на старото трасе, където разширяваме Кресна. Това май месец. Това е коридор Юг-Север. От топлите пристанища на Гърция през България за Румъния. Оттук направо излизат нагоре през Дунав мост 2. Затова е толкова важна и връзката Ботевград-Мездра-Видин-Монтана-Враца. На практика свързваме Дунава и Солун по този начин“, коментира Борисов и определи съоръжението като уникално.

"Вече сме по средата на едната тръба. Може да се мине и по едната, и по другата тръба. Чест и слава за българските строители, за техния капацитет и възможности. Всичко е направено с най-голяма точност и без отклонения. Всичко беше изключително сложно и участъкът, скалите са меки, имаше и пострадали работници, но те вече са добре", каза Борисов.

"Изключително сложна скала. Целият този участък е много сложен. Виждате този тунел в тунелите, е направен при авария, пожар и катастрофа да може да се изтеглят колите през другата тръба. Има джобове, ако аварира някой да се изтегли и остане там, докато дойде „Пътна помощ“, каза още той.

"Впечатляващо е, работа и пак работа на строители, инженери, проектанти", допълни Борисов и отбеляза, че в тунелите има интернет.

"Трябва да заделим пари и да приведем в ред и другите тунели в България", посочи премиерът.

Борисов разговаря и със строителите на обекта. „Пазете се“, заръча той. Строителите отбелязаха, че е свършена много работа.

„Ама, ви е кеф сега като гледате. На комунистите не им е кеф. Те се дразнят на всичко, което правим. Дори може някой протест  да организират срещу изграждането на тунел „Железница“. Ние ще продължим да работим, да строим, да обновяваме инфраструктурата и да помагаме на всяко едно населено място в България", каза премиерът.

https://www.facebook.com/boyko.borissov.7/videos/3027258240835559

„Утре е трети март, по една премия, мисля, че е справедливо и закономерно. Такава реклама ви направиха. Велинградската бригада такова хвалене“, обърна се Борисов към строителите на съоръжението. 

Зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков допълни, че и в двете тръби има по един см отклонение. „В живота винаги по 1 см е плюс-минус, не стига, така че 1 см бива“, отговори премиерът.

„Огромно съоръжение. Ще има хеликоптерна площадка. Ей така обичам - това беше като дойдохме планината. Сега гледаш тунелите, мостовете и после викат „ама защо и как“. Нали внимавате вече, че един път видях иконите да са вградени в тунелите, дано повече нямаме такива инциденти.  Нали сме се погрижили за хората, които паднаха от скелето. Грижете се, докато се върнат на работа, всичко да  е… Човещина трябва“, коментира министър-председателят.

„Магистралата е високо в планината, 90 метра денивелация. 4 км към Симитли е готова, но ще пуснем, когато и тръбата. Отдолу се пада и хеликоптерната площадка. Старият път Е-79 е под нас. Колко насип, колко нещо е изрязано, извадено, наслагано, за да може да стане равно. Просто едната планина я преместихме от другата страна, това е на практика в България да строиш пътища и магистрали. Те и затова не са правени, защото не са желали. Огромно съоръжение“, коментира премиерът. 

https://www.facebook.com/boyko.borissov.7/videos/3027247954169921

Бойко Борисов разговаря със сирийски работник на обекта. Мъжът отбеляза, че се е срещал с Борисов и на друг обект, където е имало протест. Премиерът заяви: „Протестите са част от демокрацията се съобразяваме с тях. В същото време толкова работа и неща се правят, че българите трябва да са горди. Ще дойде и това време в Сирия. Българският ти става перфектен“.

„Баба ми навремето викаше очи плахи, ръце роби. Като погледнеш и се уплашиш, но като започнеш с мотиката на нивата или влязат с багерите и ей го. Само след няколко месеца ще видиш как ще изглежда. Това ще го минават за две минути, няма да го усещат, ама как е станало“, каза още премиерът Бойко Борисов.

Тунел „Железница“ на АМ „Струма“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка е около 2 км, а широчината на пътното платно - 8,50 м, с по две активни ленти за движение и тротоари. Изграждането започна през октомври 2019 ., на обекта се работи без прекъсване и към момента повече от половината от строителните дейности на тунел „Железница“ вече са изпълнени.

Първичната облицовка на съоръжението е изпълнена – осъществена е така наречената „сбойка“ на двете тръби и тунелът е прокопан. Започна полагането и на вторичната облицовка на съоръжението. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод и ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа. Тунелът ще има пълен набор обслужващи съоръжения, включително подземно водохранилище с обем от 240 куб. м вода за противопожарни цели и площадка за хеликоптер на южния портал.

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

https://www.facebook.com/boyko.borissov.7/videos/3027244114170305
https://www.facebook.com/boyko.borissov.7/videos/3027239650837418
https://www.facebook.com/boyko.borissov.7/videos/3027228950838488
https://www.facebook.com/boyko.borissov.7/videos/3027225390838844
https://www.facebook.com/boyko.borissov.7/videos/3027218507506199/?notif_id=1614669537277584&notif_t=live_video&ref=notif

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България