На 26 април 2019 да почерпят

Пиенето на алкохол подобрява паметта

Във Върховния административен съд е постъпила жалба срещу решението на ЦИК за избор на доставчик на машините за гласуване

Китайска база на Марс отворена за посетители Съоръжението се намира в пустинята Гоби

Местят финала за Купата през уикенда

„Медицински надзор“ започна проверка по случая с мъжа, който почина вчера пред Пета градска болница

Путин: КНДР се нуждае от гаранции за сигурност Първата среща на върха Москва-Пхенян продължи над 5 часа (обзор)

Полицията в Шри Ланка е арестувала трима души и е открила гранати в Коломбо

Милиони губи хазната от сивия сектор в строителството Не можем да вдигнем заплатите при търгове с критерий най-ниска цена, категорични са от бранша

Йозджан Дениз и Аслъ Енвер пяха в Израел

„Труд Уикенд“ – един вестник за празниците

Армията „окупира” София за 6 май Близо 1000 души набиват крак на жълтите павета на Гергьовденския парад

Данъчните провериха 1800 заможни българи Получиха информация за 51 купени автомобила в чужбина

Двама души са загинали при стрелба в Москва

Мехмед изоставен заради липса на пари (обзор) Намереното бебе в Пловдив без малко да загине на паркинг

Борисов: След няколко години Северна България ще изглежда така, както в момента изглежда Южна България с „Тракия“, „Струма“, „Марица“ (СТЕНОГРАМА)

Втори мост над р. Дунав край Русе ще даде възможност и на България, и на Румъния да осигурят поемането на много по-голям трафик, който ще бъде генериран от строящата се пътна инфраструктура в Северна България. Това посочи министър-председателят Бойко Борисов при обсъждането на проекта на междуправителствен меморандум за извършване на проучвания за изграждане на ново мостово съоръжение на р. Дунав, съобщиха от правителствената информационна служба.

„Всички сме свидетели: мине не мине седмица – километрични опашки на Русе. С изграждането, защото предполагам, че вече никой не се съмнява, че като кажем нещо то става… след няколко години Северна България ще изглежда като Южна България“, каза премиерът и даде пример с проектирането на автомагистрала „Хемус“, на скоростния път Русе – Велико Търново, тунела по Шипка, пътя Ботевград – Мездра. „Това означава много повече инвестиции и това не са празни думи, защото виждате: завод след завод се строи там“, коментира Борисов.

Съоръжението ще позволи свързване на Букурещ със София, Солун и Белград, както и поемане на трафика от Азия за Европа не само по хоризонтална, но и по вертикална линия, подчерта премиерът, като допълни: „От всички други мостове не сме се отказали, но засега те са само на ниво добри пожелания“.

 

Стенограмата от обсъждането на темата:

БОЙКО БОРИСОВ: Знаете, че много идеи има, много пресконференции са проведени за изграждане на не един, два, три моста между България и Румъния. До този момент са два. Дунав мост 2 беше един абсолютно провален проект, който благодарение на нашите усилия се реализира. В интерес на истината трябва да ви кажа, че е натоварен в пълния му капацитет.
По отношение на Дунав мост 1, всички сме свидетели: мине не мине седмица – километрични опашки на Русе. С изграждането, защото предполагам, че вече никой не се съмнява, че като кажем нещо то става, по начина, по който се проектира, търгува и се движи магистрала „Хемус“, и тя ще стане. Проектира се в момента и Русе – Велико Търново, скоростният път, магистрален. В рамките на няколко години – тунелът под Шипка, минахме сигурно 350-ия метър вече, огромно съоръжение. С Каракачанов си говорихме, какво огромно съоръжение от мостове и тунели там се случва. Сиреч, след няколко години Северна България ще изглежда така, както в момента изглежда Южна България с „Тракия“, „Струма“, „Марица“. Това означава много повече инвестиции и това не са празни думи, защото виждате: завод след завод се строи там. Хората очакват тунела под Шипка и съответно „Хемус“ и двата пътя (тук не трябва, разбира се, да пропускаме Ботевград – Мездра). Това са стратегически пътища за развитието на Северна България.
Знам, че наши опоненти ще кажат – Дунав мост на Никопол, Дунав мост на Оряхово… За къде ли не съм говорил, говорил съм и с румънските колеги, но какво да ви кажа, не искам да използвам по-тежка дума, но не се случва. В същото време, Дунав мост 1 или русенският мост е натоварен, независимо че ние основно реконструирахме, модернизирахме, преасфалтирахме, но опашките са километрични. А там трафикът ще се удвои, утрои, със сигурност. Още повече, сега работим с гръцкото правителство и с колегите в Брюксел за големия формат Солун – Александруполис – Бургас – Варна – Русе. А и Румъния има голям интерес Букурещ, който е на 60-70 километра от Русе, да се свърже със София, оттук – със Солун, магистралата София-Белград, тя следващите две-три години ще стане факт, този трафик от Азия за Европа по хоризонтала, ако няма и вертикалната линия, която Букурещ изключително я интересува…
Напомням ви, че на 3 октомври ще открием с премиера на Румъния Кайнарджа-Липница – още един сухопътен контролно-пропускателен пункт с Румъния. След това е съвместното ни заседание. Ще дойдат и колегата от Гърция Ципрас, и президентът на Сърбия Вучич. Съвместното заседание ще бъде във Варна, там ще проведем и Министерския съвет, за да може да обърнем повече внимание на колегите, защото идват по тези теми.
За втори Дунав мост на Русе от всички съгласувания, които проведохме с румънското правителство, там откликнаха изключително бързо, защото и те имат голям интерес от него. От всички други мостове не сме се отказали, но засега те са на само ниво добри пожелания, докато вторият мост при Русе, първо, е на най-тясното място, на равно място, така че направо магистралата ще влезе в него. Минава извън града, малко встрани от Русе – там, където е газовата ни връзка почти. Ще даде възможност и на Румъния да се подсигури, както и на България, разбира се, с много по-голям трафик.
С въвеждането на ТОЛ системата интересът към концесиониране на подобни съоръжения става голям. Тук това е интересно за нас, защото няма да вадим пари от бюджета, а концесионерът, който, примерно, за хикс години (ще кажат министрите и съответно с румънското правителство каквото се договорим) след това за хикс години се изплаща мостът и се придобива тогава от държавата. С ТОЛ таксата всеки ТИР, който минава оттам, си плаща и вече с ТОЛ система сметките излизат за концесиониране на подобно съоръжение.
Каракачанов.
КРАСИМИР КАРАКАЧАНОВ: Уважаеми господин министър-председател, уважаеми колеги, действително логиката на това, което се каза, е изключително правилна, защото инвестициите в Северна България са осем пъти по-малко отколкото в Южна България и точно една от причините е липсата на тази връзка, която в момента коментираме.
БОЙКО БОРИСОВ: Да, защото „Тракия“ беше до Пловдив, имаше 40 километра от Бургас в посока София. Северната магистрала беше до Правец.
КРАСИМИР КАРАКАЧАНОВ: Но с втория мост на Дунав, с магистрала „Хемус“, с тунела под Шипка на практика даваме икономическа перспектива на Северна България.
Аз бих искал да предложа нещо друго. Един проблем, който съществува допълнително. Към проекта за проучване за изграждане на втори мост да добавим в разговорите и меморандума с румънското правителство и рехабилитация на жп отсечката Русе-Букурещ, защото тя сега е в изключително лошо състояние и товарите, които минават през Дунав мост, за да стигнат до Букурещ, губят около три часа – нещо, което за 70 километра не е нормално.
БОЙКО БОРИСОВ: Министърът на транспорта да се свърже с техния министър, ако може това да се вкара. Но това споразумение ние сме съгласували с румънското правителство, дали са ни поправки, приели сме ги и днес ви предлагаме това, което е съгласувано и с румънския колега на 3-ти ще се подпише. Правилно е, готов съм да възложа на министъра на транспорта да се свърже с техния министър. Ако там се съгласят или нищо не пречи, впоследствие да подпишат министрите на транспорта и такъв меморандум, да го направим.
КРАСИМИР КАРАКАЧАНОВ: Това затруднява и българската икономика и румънската, става въпрос за едни 70 километра рехабилитация на това трасе.
БОЙКО БОРИСОВ: Да, но тази точка е потвърдена от външните министерства, от регионалните министерства и затова я вкарваме.
Аз мисля, че това ще е едно много голямо облекчение на транспортния трафик.
Точка 19 я приехме.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (8)

  1. наивник!американците и руснаците ни разказаха играта!след като кюрдистан се появи на картата на света следва въпроса за кюрдите в турция!и знаете ли какво ще последва-ефектът на доминото:турция ще поиска половин българия и западна тракия от гърция!а бате ви бойко си мечтае за магистрали,а българия е полупразна и съсипана!

  2. до тези магистрали има гладни и бедни хора – милиардите в банките са на такива като тебе – чипа е тотално повреден

  3. Ако магистрала „Хемус“ изглежда като „Тракия“ между 180 и 220 км край Стара Загора,мерси.Там в дясната лента подскачаш като коза и си директно в сервиза.Още от откриването.Или караш с висока скорост в лявата да не пречиш на лъскарките и попадаш в капана с глобите.Да не говорим,че след още 10 години българинът от сивата маса няма да може да си позволи да ползва магистралите.Те ще бъдат за онези 50-100000 можещи.Народът е измислил съответната поговорка-на гол тумбак чифте пищови.Иначе някои си взеха комисионните от построяването на въпросния участък-полигон за изпитание и рекламация не се полага.Няма и кой да удари една сонда и да провери дебелината на асфалта и какво има под него.Всъщност има,но не иска по понятни причини.В тази държава негодниците си живеят живота, като условието е да си си плащат редовно вноската.Затова умните и способните се изнесоха в чужбина.И на дембелите политици не им дреме на сайдера,че убиват една държава,оцеляла векове във войни и кланета..Те си вземат тяхното и това ги устройва.

  4. След няколко години ще са се махнали още около 200 000 българи ,ще са фалирали още хиляди малки фирми ,който не издържат на рекета на държавата ! Да ,хубаво е да има магистрали ,но дано да останат хора да карат по тях…

  5. 70-те километра в румънско им пречат, че били бавни, а че пътят до Русе е бавен, не им пречи. Трябва ли Румъния да каже – оправете си и вие линиите ?

  6. Бързите влакове пътуват между Русе и Варна с умопомрачителната средна скорост от 58км/ч. Докато през 1960-та във Франция/Германия обикновените бързи влакове са достигали 200км/ч. Ако погледнем кога техните влакове са се движели с такала скорост, то ние изоставаме с 100-150 години

  7. ТОВА КОМУНИСТИТЕ СА КАТО ЕДНИ ВРАЧКИ , КОИТО НИКОГА , АМА НИКОГА НЕ ПОЗНАВАТ .ДАЙ ИМ САМО ДА ПЛЕЩЯТ ГЛУПОСТИ И ПРОСТОТИИ , НО КОГАТО ОТНОВО НЕ ПОЗНАВАТ МЪЛЧАТ КАТО РИБИ. ! ЧОВЕК НЕ ТРЯБВА ДА ИМ СЕ ВЪРЗВА ,ЗАЩОТО ТЕ ТОВА СИ ЗНАЯТ , НА ТОВА СА НАУЧЕНИ В КРЪЖОЦИТЕ ОТ ТАКИВА ЛЕКТОРИ КАТО САМИТЕ ТЯХ И КАТО РЕЗУЛТАТ .- НИЩО ! И БАЛОНЪТ ОТНОВО СЕ ПУКА .КАКТО СТАВА ЯСНО , КОМУНИСТЪТ КРАЧИ С ЛЪЖАТА И ЗАВИСТА РЪКА ЗА РЪКА -ГЛЕДАЙ ШЕВКАТА ИМ , И ЗА НИЩО ДРУГО НИ ПИТАЙ ! СМЕШНИ ДРЕБНИ ХОРИЦА .

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.