На 19 ноември 2018 да почерпят

Откриха откраднат през 2012 г. шедьовър на Пикасо в Румъния

Мей: Оставка няма да улесни Брекзит Призивите за оттеглянето на премиерката не стихват

Кола блъсна и уби пешеходец на входа на Южния парк в София

Каракачанов: От войните между правителство и президент губи държавата

Българин е арестуван при протестите срещу цените на горивата във Франция

11 деца – жертви на интернет тормоз всеки ден Все повече са случаите на сексуална експлоатация в мрежата

Стоичков на „Златната топка“

Военен №1 ген. Андрей Боцев: Заплатите за 2018 г. няма да се увеличават

Катастрофа с участието на български автомобил в Македония, един човек е ранен

Хаос на пътя, дрифт пред парламента (обзор) Шепа протестиращи затвориха границата с Гърция, блокираха Бургас и магистрала „Тракия”

Полският премиер: Русия може да нахлуе в Украйна след пускането на „Северен поток 2“

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 19 ноември 2018

Мини-Меркел иска квота за депутатки Анкета й даде преднина за лидерския пост в ХДС

13 хил. на месец ползват нощен транспорт Догодина София решава дали да продължи услугата

Борис Гаврилов: У нас няма нито един пътен одитор, който да проверява състоянието на пътната мрежа

Снимка: Труд, Архив

В България няма нито един пътен одитор, който да проверява състоянието на пътната мрежа, заяви по повод инцидента в тунел  „Ечемишка“ председателят на Българския автомобилен съюз Борис Гаврилов. Пред БНР той обясни: Може би преди 7 години България трябваше да обучи пътни одитори, които пътни одитори да се грижат, да дават предписание точно за такива неща, свързани с безопасността на движението и състоянието на пътищата. Към момента няма обучен нито един пътен одитор. Значи това не знам как да го наречем – дали да го наречем безхаберие, дали да го наречем непукизъм. Такъв човек трябва да се обучи, за да бъде назначен. Той се сертифицира да бъде пътен одитор и това не е българска измислица, навсякъде в ЕС е така и затова техните пътища са добри, техните са лоши. В България ролята на пътен одитор играе Пътна полиция, лошото е, че Пътна полиция не е написала нито един акт на стопаните на пътя за всичките 28 години, дали са само предписания, които след това никой не е контролирал дали се изпълняват.

Пътният одитор, неговата грижа е да наблюдава и да дава препоръки, съответно пише актове на стопаните на пътя за състоянието на пътя – тук говорим за тунели, за пътни знаци, за съоръжения, за пътна маркировка.

Има точна бройка, която следва да бъде обучена и въведена в работата. Когато се заговори за пътния одитор, мисля, че тогава задължението за обучението и назначаването трябваше да се вмени на Министерството на транспорта, след това в години се замълча за тази длъжност и честно казано не знам в чии приоритет и правомощия е това да се случи. Държавата е абдикирала от задължението си да се грижи за пътната мрежа.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.