Влак удари 13-годишно момиче край гара Кумарица, детето е в болница

Мощна зимна буря удари Северна Япония

47-годишен мъж загина при рязане на дърва край село Теплен

Трима души пострадаха във верижна катастрофа на пътя между Лясковец и Долна Оряховица

Министърът на вътрешните работи свиква работно съвещание във връзка с прогнозите за обилни валежи от сняг и дъжд

Димитър Маргаритов, КЗП: Новият пакет от мерки цели повишаване на информираността на потребителите

Какво става, когато гинеколог и зъболекар си разменят професиите?

Шефът на РИОСВ-София: Законът забранява отглеждането в домашни условия на диви котки

21-годишен се барикадира в банка във Флорида и застреля петима души 

АПИ: Пътните настилки в страната са предимно мокри

Коте бедства четвърти ден на 15-метрово дърво в Своге, няма кой да го свали

Камарата на представителите забрани реч на Тръмп, докато не приключи частичната парализа на държавната администрация

Николас Мадуро обяви, че скъсва дипломатически отношения със САЩ

16 области в страната са в грипна епидемия

Еврокомисар Авромопулос: Преспанският договор е „под въпрос“

БСП обяви транспорта в София за незаконен (обзор) ГЕРБ обвини левицата в манипулация и евтин ПР

БДЖ е ощетило държавата с половин милион лева, заяви председателят на ПГ на “БСП за България” Георги Свиленски.

Според червените, линиите се обслужват без документи, според ГЕРБ това не е така

От 28 януари градският транспорт в София се движи без документи. Такава информация е получена от изказване на шефа на ДАИ Красимир Сребров на заседание на транспортната комисия в Народното събрание, съобщи зам.-председателят на ПГ на “БСП за България” Георги Свиленски. Според твърденията, линиите се обслужват без разписания и договори, което поражда съмнения в качеството и прозрачността на услугата. БСП дава случая на прокурор.

“Еридан транс” вози без договор 10 г. “Карат С” сдава линиите, спечелени от конкурс през 2007 г., но се наложи договорът да бъде удължен от общинския съвет”, заяви пред “Труд” шефът на БСП-София Калоян Паргов. Според него това се прави от областния управител, а не от СОС с негово съгласие.

Зам.-председателят на транспортната комисия в СОС Зафир Зарков съобщи, че всички линии на градския транспорт в София са по действащото законодателство с ясни регламенти и договори, а твърденията на БСП са манипулация. В случая става дума не за градския, а за междуградския транспорт, част от републиканската транспортна схема. “На г-н Сребров, а не на Столична община е ангажиментът да контролира тези линии, за които се твърди, че са нерегламентирани”, обясни пред “Труд” Зарков.

В момента има действащи 48 договора за обслужване на транспорта в София. 10 са в процес на купуване на автобуси и ще влязат в експлоатация след изпълнение на това условие. За 8, за които не е имало кандидат или не е отговарял на изискванията, се подготвя нова процедура. За нея, както е по закон, е искано разрешение на областният управител.

От БСП ще сезират прокуратурата и заради съмнения дaли от БДЖ правилно са разплащали средства за ток. Според тях 3 месеца БДЖ са фактурирали с 20 лв. повече за мегават час и така са нанесли на държавата щети за 500 хил. лв. Договорът е продължен с анекс, според който се запазва цената от 75 лв. на мегават час, но реално са фактурирани по 95 лв. От ГЕРБ отговориха, че ако не е било споразумението, е щяло да се вземе три пъти по-скъп ток.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.