Митничари откриха анаболни стероиди, укрити в дамска чанта на „Капитан Андреево“

Въвеждат постепенно ВАР в Първа лига

ЕС иска да приключи преговорите за бъдещите отношения между с Великобритания до края на 2020 г.

Грабител рецидивист влиза за две години в затвора

Марк Жирардели: С новия кмет на Банско мислим в една посока за развитието на ски зоната

Росен Желязков: Предлагаме промени в Закона за автомобилните превози в сряда

Стево Пендаровски: Македонският език е лингвистичен факт от десетилетия

Арестуваха 30-годишен шофьор, счупил с пистолет стъклото на друг водач след спречкване в Силистра

Събраха над 36 000 лева от Коледния благотворителен бал на кмета на Велико Търново Даниел Панов Средствата ще бъдат вложени за изграждане на покрита сцена на Летния театър на старата столица

Любо Ганев разкри саботаж на Инженера

Президентството: Точна информация за причините за катастрофата на НСО следва да бъде предоставена от компетентните органи

Захариева: България подкрепя задълбочаването на партньорството между ЕС и ЧИС

“Юнайтед“ и „Интер“ чакат „Лудогорец“

Заловиха наш крадец, издирван в Белгия

Нескопосани крадци станаха за смях в интернет (ВИДЕО)

Бутонът за бдителност във влака-убиец на Хитрино бил включен

Устройството за бдителност в първия локомотив на влак N90 570, който дерайлира и предизвика взрив и пожар в шуменското село Хитрино, е било разпломбирано /пломбата е била с нарушена цялост/, но включено. Това стана ясно по време на съдебното заседание в четвъртък, когато пред съда бяха изложени фактите от ключови експертизи по случая. Експерти обясняваха детайлно причините и механизма за настъпване на адските последици.

Категорично обаче, устройството, което издава светлинни и звукови сигнали на всеки 25-30 секунди, е действало и машинистът го е натискал. Има запис от регистриращата система, че то е действало.

Експерти отново бяха категорични и за причината на взрива – изтеклият газ пропилен се е възпламенил от печка на твърдо гориво, която се е намирала в стаята на Севги, една от двете оцелели сестри, чийто родители загинаха. Именно в детската стая е бил епицентърът на взрива, но както се случва в „окото“ на бурята пораженията са най-малки, обясни експертът инж. Марко Марков от ГД „Пожарна безопасност и защита на населението“. Момиченцето е най-слабо засегнато, докато неговата сестра в съседна стая е била с тежки изгаряния.

Специалистът разказа, че обхождал 4 дни село Хитрино, за да търси източника и единствено в тази къща, на 280 метра от пробитата цистерна, стените са изцяло рухнали, като деформациите им са отвътре навън. Инж. Марков бе категоричен, че печката, а не контактната мрежа е причина за възпламеняването.

При дерайлирането и пробива на цистерна N10 тя се е разхерметизирала, в нея се е образувал отвор с неправилна форма и съдържащия се 45 тона пропилен е изтекъл точно за 39,3 секунди, каза инж. Марков.

Експерти обсъждаха и скоростта на влаковата композиция, която превишава двойно допустимите 40 км/ч.
На делото в четвъртък един от експертите беше разпитван с телефонна конференция, направена със Софийски градски съд поради здравословното му състояние. Насрочено е и следващо заседание на 11 декември, на което ще се правят видеоконферентни връзки с чужбина за разпит на двама експерти, участвали в експертизата на фирмата-превозвач „Булмаркет“. Известно е, че тя подлага на съмнение изправността на стрелка N5 и на цялата жп инфраструктура.

Съдът поиска специализирана комплексна експертиза на стрелки N1 и 5, както и на състоянието на жп пътя край тях. Съдът назначи и допълнителна комплексна техническа жп експертиза, като възложи на същите шест вещи лица да се съобразят с отговорите, които ще дадат чуждите експерти и да отговорят има ли промени в констатациите им.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Не това е най-важното – че печката била причината за детонацията на изтеклия газ!!!! А как и защо е стигнал газът до нея на цели 280 метра?????! В основата на нещастието стои фактът, че влакът е излязъл от релсите и че цистерна е изпуснала огромно количество газ и се е образувала взривоопасна газова смес!!!!! Ето защо основният въпрос, който следва да се изясни е: 1/ Защо влакът е дерайлирал; 2/ Защо цистерната не е била с достатъчна здравина, за да не се разпори и изпусне газ. И тук опираме до следващия въпрос – кой е виновен за дерайлирането на влака и кой е виновен да се разреши превоз на опасен товар в цистерни, които не отговарят на изискванията за безопасен превоз на взривоопасен товар???????? Тоест – кой стои в основата И Е ОТГОВОРЕН за пренебрегването на правилата и изискванията за безопасност при превоз на взривоопасни товари?????

  2. Защо влака е бил пуснат от гара Каспичан по-рано от разписанието? Имало ли е толериране на фирмата от страна на БДЖ при извършване на дейността й?

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.