На 16 януари 2019 да почерпят

Юнкер: Призовавам Великобритания да изясни намеренията си възможно най-скоро Кой ще има куража да каже какво е единственото позитивно решение, попита Туск

Британският парламент отхвърли сделката за Брекзит Лидерът на лейбъристите Джереми Корбин поиска вот на недоверие към правителството

Албанският език вече е втори официален в Македония

Мей призова депутатите да гласуват „за“ сделката за Брекзит

Цистерна със сярна киселина се обърна на околовръстния път във Видин Превозното средство е изправено, мястото - обезопасено

Сомалийските радикални ислямисти поеха отговорност за атаката в Найроби

Всеки трети пенсионер e в риск от бедност

Тръмп искал да вади САЩ от НАТО Вашингтон осигурява над една пета от бюджета на пакта

Буферната зона по границата със Сирия ще бъде под турски контрол, заяви говорителят на Ердоган

Силен вятър ни очаква утре

Пазаруваме по-често на кредит

Грипът захапа половин България Епидемията обхваща цялата страна в края на януари

Жената, пътувала със задържания за нападение на курсанти от НВУ: Изпревариха ни и ни показаха среден пръст

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 16 януари 2019

Бутонът за бдителност във влака-убиец на Хитрино бил включен

Инж. Марко Марков е категоричен, че възпламеняването на пропилена е станало от печката на твърдо гориво в детската стая, където е била само ученичката Севги, а сестра й, която с повече травми и загиналите родители са били в съседни стаи. Снимка: Авторът.

Устройството за бдителност в първия локомотив на влак N90 570, който дерайлира и предизвика взрив и пожар в шуменското село Хитрино, е било разпломбирано /пломбата е била с нарушена цялост/, но включено. Това стана ясно по време на съдебното заседание в четвъртък, когато пред съда бяха изложени фактите от ключови експертизи по случая. Експерти обясняваха детайлно причините и механизма за настъпване на адските последици.

Категорично обаче, устройството, което издава светлинни и звукови сигнали на всеки 25-30 секунди, е действало и машинистът го е натискал. Има запис от регистриращата система, че то е действало.

Експерти отново бяха категорични и за причината на взрива – изтеклият газ пропилен се е възпламенил от печка на твърдо гориво, която се е намирала в стаята на Севги, една от двете оцелели сестри, чийто родители загинаха. Именно в детската стая е бил епицентърът на взрива, но както се случва в „окото“ на бурята пораженията са най-малки, обясни експертът инж. Марко Марков от ГД „Пожарна безопасност и защита на населението“. Момиченцето е най-слабо засегнато, докато неговата сестра в съседна стая е била с тежки изгаряния.

Специалистът разказа, че обхождал 4 дни село Хитрино, за да търси източника и единствено в тази къща, на 280 метра от пробитата цистерна, стените са изцяло рухнали, като деформациите им са отвътре навън. Инж. Марков бе категоричен, че печката, а не контактната мрежа е причина за възпламеняването.

При дерайлирането и пробива на цистерна N10 тя се е разхерметизирала, в нея се е образувал отвор с неправилна форма и съдържащия се 45 тона пропилен е изтекъл точно за 39,3 секунди, каза инж. Марков.

Експерти обсъждаха и скоростта на влаковата композиция, която превишава двойно допустимите 40 км/ч.
На делото в четвъртък един от експертите беше разпитван с телефонна конференция, направена със Софийски градски съд поради здравословното му състояние. Насрочено е и следващо заседание на 11 декември, на което ще се правят видеоконферентни връзки с чужбина за разпит на двама експерти, участвали в експертизата на фирмата-превозвач „Булмаркет“. Известно е, че тя подлага на съмнение изправността на стрелка N5 и на цялата жп инфраструктура.

Съдът поиска специализирана комплексна експертиза на стрелки N1 и 5, както и на състоянието на жп пътя край тях. Съдът назначи и допълнителна комплексна техническа жп експертиза, като възложи на същите шест вещи лица да се съобразят с отговорите, които ще дадат чуждите експерти и да отговорят има ли промени в констатациите им.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Не това е най-важното – че печката била причината за детонацията на изтеклия газ!!!! А как и защо е стигнал газът до нея на цели 280 метра?????! В основата на нещастието стои фактът, че влакът е излязъл от релсите и че цистерна е изпуснала огромно количество газ и се е образувала взривоопасна газова смес!!!!! Ето защо основният въпрос, който следва да се изясни е: 1/ Защо влакът е дерайлирал; 2/ Защо цистерната не е била с достатъчна здравина, за да не се разпори и изпусне газ. И тук опираме до следващия въпрос – кой е виновен за дерайлирането на влака и кой е виновен да се разреши превоз на опасен товар в цистерни, които не отговарят на изискванията за безопасен превоз на взривоопасен товар???????? Тоест – кой стои в основата И Е ОТГОВОРЕН за пренебрегването на правилата и изискванията за безопасност при превоз на взривоопасни товари?????

  2. Защо влака е бил пуснат от гара Каспичан по-рано от разписанието? Имало ли е толериране на фирмата от страна на БДЖ при извършване на дейността й?

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.