На 19 юли 2019 да почерпят

Президентът Радев: За някои е важно да спечелят те, пък ако ще, да загуби цял народ

Токов удар причинил срива на БТВ

БТВ спря за половин час

5G мрежите спъват подслушването на престъпници Европол се жалва, че няма ресурс за битка при новите телекомуникационни системи

Урсула фон дер Лайен заяви, че Европейският съюз не иска твърд Брекзит

Три от три за Хубчев, „Левски“ продължава напред в Европа

Над 100 безплатни културни събития Йорданка Фандъкова представи лятната арт програма на София

Кръводаряване в деня на Левски

Обвинената за подкуп бивша шефка на ТЕЛК-Ловеч е на свобода срещу 3000 лева

Наесен поскъпват ваканциите, купени през туроператори Заради данъчна наредба фирмите фалират или се местят в чужбина

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 19 юли 2019

Отхвърлиха намаляване на ДДС върху лекарствата

Разследват мним архитект във Велико Търново 60-годишен строителен техник години наред се титулувал без да има ценз

Кадър на ДАНС поема военното разузнаване

БЧК: При слънчев и топлинен удар търсете сянка и пийте вода на малки глътки

Снимка: Пламен Стоименов, архив

Високите температури могат да причинят слънчев удар, топлинен удар и дехидратация. Това каза Ромуалдас Каминскас от Българския червен кръст /БЧК/ пред Нова тв.

При слънчевия и топлинния удар симптомите са сходни – виене на свят и зачервяване на кожата. При слънчевия удар температурата на главата е малко по-висока от тази на тялото, докато при топлинния удар е обратното. При дехидратацията човек усеща сухота в устата, зачервяване, може да се стигне и до припадъци, каза той.

„Първото нещо, което човек трябва да направи е да запази самообладание. Ако може да се различи кое точно състояние му се е случило, но ако не успее, първото, което трябва да направи е да мине на сянка, на проветриво място, да пие много вода. Водата трябва да се пие на малки глътки и трябва да е със стайна температура”, обясни Каминскас.

„Тези, които работят на открито, да стоят повече време на сянка и да пият повече вода. Нормалното количество, което трябва да се изпие на ден е около 2 литра, но, ако човек е дълго време на открито, са необходими 3 литра”, посъветва той.

Спортният инструктор Михаела Тодорова уточни, че е добре да се тренира рано сутрин или късно вечер. „В залите може да се тренира по всяко време на деня, тъй като те са добре охладени и няма опасност от прегряване”, добави тя.

При тренировка над 30 градуса по Целзий е възможно да се стигне схващания на мускулите, а при температури до 40 градуса може да се стигне до топлинен удар.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.