Бъдещи пенсионери взимат жилища край плажа

Избират места за целогодишен престой и до балнеологични центрове

Българите все по-уверено утвърждават позициите си на пазара на ваканционни имоти. В Созопол те представляват 34% от всички купувачи, руснаците са 30%, а сделките с граждани от Украйна са 17%, сочат данни на компания за недвижими имоти. Родните клиенти могат да се разделят на две основни групи, уточняват от компанията.

“Първата група са хора от средния и висшия мениджмънт, обикновено семейства с деца. Вече разполагат с едно или повече собствени градски жилища и търсят класически ваканционни имоти”, казва Екатерина Желяпова, търговски директор в компанията. “Този тип купувачи са склонни да платят по-висока цена, за да получат продукт с по-високо качество. И не желаят да правят компромиси с характеристиките на имотите. От съществено значение са качествата на жилището - хубава гледка, добро разположение и локация”, допълва тя.

Допълнителните услуги, предлагани в комплексите, носят добавена стойност на имотите, посочват от компанията. Клиентите, които прекарват повече време в жилищата си, отдават сериозно значение на активностите за деца - спорт, арт школи, езикови курсове.

Другият тип клиенти са по-възрастни и избират курорти като Поморие заради възможността за целогодишен престой и балнеологичните центрове. Причините за покупка са свързани с желание за трайно установяване и добро вложение на спестените средства. Повечето планират да се нанесат до 2-3 години след покупката. “Характеристиките на града и предлаганите имоти предполагат различни изисквания на клиентите. Водеща е функционалността, тъй като собствениците предвиждат целогодишно ползване и жилищата са едновременно ваканционни и градски. Клиентите обръщат повече внимание на цената и разчитат на изгодни решения”, уточнява Желяпова.

“Пазарът на самостоятелни къщи представлява един по-малък отделен сегмент. Тези имоти са търсени от семейства с деца, които разполагат с по-високи доходи. Поддържат висок стандарт на живот и искат да го пренесат и в морския си дом. Много често основното им жилище е къща. Затова предпочитат да са отделени и държат на собственото пространство около имота”, разяснява Екатерина Желяпова.

Осезаемо увеличение на сделките с ваканционни имоти, осъществени чрез външно финансиране, се наблюдава през 2018 г., показва анализ на компанията. Този тип покупки вече достигат почти 20%. За сравнение, преди години сделките с жилища край морето с банково участие представляваха единични случаи.

“Ако през 2017 г. българските клиенти разчитаха предимно на собствени средства при покупката на ваканционни имоти, то през 2018 г. отчетохме засилен интерес към сделките с кредит. Това са предимно хора, които не разполагат със спестявания, но имат високи и стабилни доходи, което им дава увереност за покупката”, коментира Теофил Петров, изпълнителен директор на компанията.

“Голяма част от тях вече притежават собствено градско жилище и търсят да закупят ваканционен имот в отговор на стабилния си социален статус и желание за повишаване качеството на живот”, допълни той.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Имоти