На 19 януари 2019 да почерпят

Ивайло Калфин: Стратегическите решения в България се взимат само отвън или под чужд натиск

Експерт: Брекзит без споразумение няма да се отрази съществено у нас

Милиони пароли изтекоха в мрежата – вижте дали сте засегнати

Анкара заяви, че ще защитава „турското малцинство“ в Западна Тракия

ЕК призова Лондон да проведе евровот Найджъл Фарадж вече готви предизборна кампания

Макрон проведе втора среща от дебата за „жълтите жилетки“

Никълъс Холт ще играе Толкин в биографичния филм за писателя

Тръмп прие пратеника на Пхенян

10 години затвор за турски съдия с награда за човешки права от Европарламента

Китай предложил да увеличи внoса от САЩ до обем от 1 трлн. долара

Откриха труп на възрастна жена във Враца

Сириец държал мрежа за плащания на терористи у нас (обзор) 43-ма арестувани за участие в древната система за парични трансфери “хавала”

Берлускони се кандидатира за ЕП

Една трета от работещите у нас получават месечни бонуси

Бъдещ механик проектира уникален учебен кораб

Уникален учебен кораб, съчетаващ в себе си 4 типа плавателни съдове, проектира четвъртокурсникът от ВВМУ „Никола Вапцаров“ Светослав Георгиев.

Първата по рода си студентска разработка бе представена в края на октомври на Международната асамблея на морските университети в Барселона като вариант за подобряване на практическата подготовка на бъдещи морски кадри. „Работих по идеята в продължение на година с помощта на инженери от университета и посланика на България в Международната морска организация /IMO/ кап. Димитър Димитров. Началото даде анкета сред възпитаници на ВВМУ“, обясни пред „Труд“ бъдещият корабен механик Светослав Георгиев.

Светослав Георгиев при представянето на проекта в Барселона и макет на проектирания от него учебен кораб.
Светослав Георгиев при представянето на проекта в Барселона и макет на проектирания от него учебен кораб.

Допитването сред колегите му показало, че 78% от преминалите плавателен стаж не са получили достатъчно подкрепа и внимание от отговорните за това офицери, което води и до по–малко реални знания. Две трети от студентите считали, че по-голям брой, но по-кратки стажове по време на обучението ще са по-ефективни, тъй като и характеристиките на различните типове кораби изискват придобиване на специфични умения. Затова Светослав Георгиев съчетал в 205-метровия учебен плавателен съд на подводни криле контейнеровоз, автомобиловоз, танкер и кораб за насипни товари.

На него могат да се обучават до 200 студенти – бъдещи капитани, механици и военни медици. Оборудван е с лекционна зала, втори мостик, радио-локационен център, звездна зала, две работилници, симулатор за виртуална реалност и медицински център с операционна зала.

„Строежът на подобен кораб е солидна инвестиция, която може да се осъществи, ако морските държави от ЕС обединят усилията си или чрез частно финансиране от страна на големи корабни компании“, твърди авторът. Той дава пример с водещи в морския транспорт държави – Япония, Русия, Великобритания, Южна Корея, които имат модерни учебни кораби, гарантиращи отлична практическа подготовка на студентите. Това е втората за тази година „звездна“ идея на Георгиев. През юни със своя колежка той спечели една от петте награди на престижния студентски конкурс на Европейската космическа агенция с проект за космическо летище. В надпреварата участваха близо 200 екипа, а България бе представена за първи път от ВВМУ.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.