ГЕРБ уличиха в лъжа БСП преди вота (обзор) Митниците и ДАНС спрели теч за милиарди още през 2016-та

САЩ призоваха Турция да покаже въздържаност в Сирия

„Левски“ сгази австрийци с 3:0

Българските вина и мед са хит в Германия Цените на бутилките започват от 4 евро, а таван няма

Германските социалдемократи гласуваха за преговори за коалиция с Меркел

Ергодан заяви, че операцията в Африн ще бъде завършена в много кратки срокове

Памела Андерсън асистира на известен илюзионист

Ким Кардашиян пак се разголи

Видимостта на магистрала „Тракия“ е намалена поради мъгла АПИ съветва шофьорите да карат внимателно

Не вършим нищо незаконно, твърдят създатели на криптовалута

Кметове договориха методика за финансиране на общинските болници

Лозан Панов се е поставил над закона, като не е подал имуществена декларация пред Сметната палата

Бабинден бе отбелязан на площада в Несебър

Антон Недялков: Бях пред край на кариерата

Дейвид Джеймс ексклузивно пред „Труд“: Берба е елегантен и нестандартен

България на първо място в ЕС по катастрофи през 2016 г.

Снимка: Архив

Печален рекорд за страната ни – България е на първо място в Европейския съюз по брой загинали в катастрофи през миналата година.

Специални мерки за преодоляване на негативната тендинция бяха набелязани днес.

По показател загинали на един милион души в катастрофи България оглавява черната класация. С 99 на на един милион души преди нас е Румъния – с 97 души.

С най-добър показател е Швеция, където регистрират три пъти и половина по-малко загинали – 27 загубили живота си на един милион.

Миналата година у нас на пътя са загинали 708 души – 36 от тях са деца. Близо 1000 са ранени, някои с травми за цял живот.

В дългия списък на черната статистика за миналата година попада и 23-годишният Никола Терзиев. Момчето разнася пици, когато на автомагистрала „Хемус” е връхлетян от движещ се с превишена скорост автомобил. Издъхва на място.

Виновникът – убивал и преди на пътя, е с условна присъда за предния инцидент. Почернената майка настоява за изцяло нов Закон за движение по пътищата.

Именно високата скорост е основна причина за стотиците жертви на пътя у нас, но имало и други фактори, твърдят от „Пътна полиция“.

„Като започнем от обучението на водачите, инфраструктурата – австрийците показаха, че 20 години им е отнело. Спешната медицинска помощ и контролът, и автопаркът – над 60% са на възраст над 15 години”, заяви началникът на „Пътна полиция“ Бойко Рановски.

От КАТ признават обаче, че техният контрол не е пълноценен, защото камерите не достигат. Още се чака доставката на новите технически средства, както и на принтерите в патрулките. Според Владо Тодоров обаче камерите не респектират нарушителите.

Статистиката сочи най-добри показатели във Великобритания – 28 загинали на едион милион души.

„Имаме високи глоби, но неприятното за шофьорите е, че се отнемат точки – по 3 точки за нарушение, и когато се отнемат 12 точки, шофьорът губи книжката си”, обясни Хедър Уорд.

На Острова шофьорска книжка се взима изключително трудно – половината от явилите се не издържат изпита.

ОТ КАТ обещават да засилят контрола и да използват на максимум наличните камери. Новата техника трябва да влезе в употреба до края на годината, а тепърва предстоят най-фаталните месеци – юли и август./ БТВ

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Нали казвате, че като увеличите глобите катастрфите ще намалеят. Друг път. Не крадете парите. а оправете пътищата. Лиляна да не ги пръска за саниране, а да се погрижи за пътищата и махнете излишните знаци. А мотористите да не изореварват безумно.

  2. Камери „На всеки километър“/кавичките са заради филма-лека шега/ , жива връзка в реално време с моторизирани полицаи,много високи глоби,остра балтия за пияни и дрогирани и избягъли от ПТП и НАЙ-ВАЖНОТО-ЗАКОНОДАТЕЛНИ ГАРАНЦИИ ЗА НАЙ-МАЛКО 80% СЪБИРАЕМОСТ.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.