50 000 туристи на „Томас Кук“ са заклещени в Гърция

Иран е освободил плаващия под британски флаг танкер „Стена имперо“

Рибарите: Попчето смени паламуда край Бургас

Наш боксьор загина на ринга

Съмнителен пакет затвори летището в Манчестър

Повече от 340 вторични труса в Албания В събота в страната бяха регистрирани земетресения с магнитуд 5,6 и 5,3 по Рихтер

55 маломерни паралелки в община Търговище Недостигът на деца за нормални класове общо е 271

Фестивал на любителски театри стартира в Лом

25 българи оставени от Wizz Аir на летището във Франкфурт Сред зарязаните пътници е и двукратният световният шампион по културизъм Христомир Христов от Велико Търново

Бързият влак от Бургас за София аварира край Твърдица заради повреда в локомотива

Експерт: Фалитът на „Томас Кук“ ще се отрази и на българския туризъм

Премиерът откри 75-тото издание на Международния технически панаир в Пловдив (ВИДЕО) Държавата прави всичко, което зависи от нея за икономическия просперитет, заяви Борисов

Арестуваха мъж с немски бус, пробвал да подкупи катаджии

250 дка смесени гори пламтят до границата със Сърбия

Борисов в Пловдив: Милиони наляха от Америка за България в различни обекти (ВИДЕО)

България се представя достойно на “Зелената седмица” в Берлин (снимки)

БЕРЛИН. От нашия кореспондент

Десислава Танева откри щанда ни на най-голямото в света аграрно изложение

За 28-и път България се представя на “Зелената седмица” в Берлин – най-голямото в света аграрно изложение. Министърката на земеделието и храните Десислава Танева откри българския щанд. Тя прие поздравленията на германския си колега Кристиан Шмидт, който по традиция посещава щанда ни в деня на откриването на “Зелената седмица”.

Когато за пръв като министърка посетила аграрното изложение в Берлин през 2015 г., изпитала срам от оформлението на щанда ни. През миналата година България се представила подобаващо, а тази година още по-добре. Така била видна градацията към достойно присъствие на България на “Зелената седмица”. Това сподели пред “Труд” г-жа Танева, която е придружавана от двамата си заместници – Васил Грудев и Георги Костов.

Действително през 2015 г. българският щанд можеше да се оприличи като кич. Миналата година страната ни се представи далеч по-достойно с копривщенска къща и невероятния фолклорен ансанбъл “Българе”. Тази година архитектурното решение на щанда е още по-впечатляващо – древна архитектура и бликащи фонтани.

В името на истината трябва да се признае, че производителите ни на храни и традиционна козметика на базата на розовото масло винаги са впечатлявали стотиците хиляди посетители на “Зелената седмица”.

Щандът ни, разположен на 140 кв. м., не винаги е бил аранжиран по каноните на естетиката и традициите ни. Това стана факт през последните две години.

Този път 10 български фирми представят продукцията си по традиционни рецепти – “Панагюрска луканка”, филе “Елена”, роле “Трапезица”, суджук, пастърма, малиново и капиново вино, биосокове, сиропи от ябълки, рози, арония, бъз, малини, орехи, мед, сладка, сушени плодове, сирена и подправки.

Има място и за критика – цените, които са неоправдано високи. Бутилка мастика се предлага за 20 евро, ракия за 15 евро. Такива цени в Германия няма, да не говорим за България.

Похвално е, че на достъпни и реални цени се предлага козметиката ни, произведена на базата на розово масло – от 2 до 5 евро за крем за ръце и лице, изящни свещи и сапуни под формата на роза, стилни опаковки.

“Зелената седмица” се провежда за 82-ри път. На изложението, което продължава до 29 януари, са представени 1650 изложители от 66 държави. Очакват се общо близо половин милион посетители. Входът е 14 евро.

Тази година партньорска страна е Унгария. Вече е договорено през 2018 година партньорска страна да е България. На такава държава се предоставя цяло хале.

Редно е още отсега София да изработи концепция за достойното ни представяне като партньорска страна. Бизнесът е важен, но още по-важно е как ще се представим.

Крайно време е и да помислим да стъпим трайно и убедително на големия германски пазар за храни и напитки. Засега присъствието ни е повече от скромно, а имаме потенциал да се съревноваваме с Испания и Италия. Да не говорим за българските домати и плодове, които с качеството си биха задминали присъствието на Холандия на немския пазар, която предлага предимно оранжерийни продукти.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Адмирации за кореспондентката на „Труд“. Бях на откриването на „Зелената седмица“ като нормален посетител, платил 14 евро вход. Всичко е отразено абсолютно точно. Нашите организатори са сложили невероятни цени. Няма кой да купи ракия за 15 евро бутилката, по 20 евро за мастика. Немецът най-много да пие гръцко узо и то на половин цена. Българинът не познава немския пазар. Да не говорим, че немецът е доволен на 10% печалба, нашият Ганьо иска 100%. Ами накрая ще си върне стоката в България.Честито!

  2. Уважаеми, не разбирам какво втрещяващо има в цената на ракията, освен липса на компетентност, или самочувствие. В средностатистическо заведение в София, напр. „Стария чинар“ 50 мл ракия струва между 2,90лв. и 3,80 лв., което прави средна цена на литър 67 лева, или 45 лева за бутилка от 0,7л. с 1/3 по-евтино от възмутилата ви цена. Участвал съм на изложения, организирани от български институции и мога да ви уверя, че изложителите сами поемат голяма част от разходите си, тези суми също трябва да се покрият отнякъде, не всички хора пътуват за сметка, или по покана на някоя институция. От собствен опит мога да твърдя, че дори и при тези нива на цените, изложителите едва ли ще генерират каквато и да е печалба накрая след като приспаднаt всички разходи. Прав сте, че Германия не е България и, че Германската държава би субсидирала изцяло представянето на икономиката си в чужбина, уви, в България не е така.
    Затова бих пожелал успех на дръзналите да поемат риска, вместо да ги обиждам, или критикувам.

  3. Уважаеми Алек, не сте съвсем прав. Тук не става въпрос за ресторантски цени на ракия, такива във ФРГ са по 2,50 евро за 20 милилитра. Въпросните цени на българския щанд в Берлин са за пазаруване, както в магазин, а не с жестока ресторантска надценка! А цената на сиренето е 15 и 20 евро за кг. Къде у нас, че и в Германия има такива цени? Да не говорим, че германската държава с нищо не субсидира представяне на икономика в чужбина. Как си представяте държавата да субсидира изложения на БМВ, Фолксваген или Даймлер? Вярно е че българсите издложители на „Зелената седмица“ поемат известен риск, но категорично са подпомагани от Министерството на земеделието.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.