Фандъкова: Решението за оставката на Симеонов е добро, но да не забравяме, че ситуацията е предизборна

Красимир Каракачанов: Правителството е стабилно и след оставката на Валери Симеонов

60-годишен мъж загина на място, след като навлезе в насрещното и се сблъска с камион край Аксаково

Майките на деца с увреждания след оставката на Валери Симеонов: Продължаваме с протестите, докато не се изпълнят исканията за реформа

Цветан Цветанов: Оставката на Валери Симеонов не ме изненада Няма риск за голямата коалиция, заяви зам.-председателят на ГЕРБ

Биляна Дудова, световна вицешампионка и двукратна №1 в Европа по борба: След една загуба се появи гладът за победи

Срещат ли се все още красиви мъже?

Сергей Лавров: Западът упорито се опитва да превърне Балканите в плацдарм срещу Русия

Труд Уикенд – един вестник за два дни

Отбелязваме Световния ден на недоносените деца

Дейвид Дейвис: Проектът за споразумение по Брекзит на Тереза Мей няма да получи одобрението на парламента на Обединеното кралство

Откриха изчезналата преди година аржентинска подводница „Сан Хуан” На борда й имаше 44 души екипаж

71 станаха жертвите на пожарите в Калифорния, над 1000 души са изчезнали

ЦРУ смята, че журналистът Джамал Хашоги е убит по разпореждане на саудитския принц

Облачно време с максимални температури между 1° и 6° днес В Североизточна България се очаква сняг

Българи в чужбина не могат да се върнат у нас поради пропуски в образователната система

На снимката: Доц. Милен Михов/ Архив

Образователни и еко проблеми основно бяха поставени на вниманието на народния представител доц. Милен Михов по време на неговата приемна във Велико Търново.

Близки и роднини на българи, работещи в чужбина, споделиха, че някои пропуски в образователната система затрудняват връщането в страната. Много семейства, емигрирали  в зората на демокрацията, предпочитат сега да се върнат и децата  им да учат в България, за което трябва да държат приравнителни изпити. Проблемът е, че в закона няма разлика, специално за 7 и 8 клас, дали обучението е преминало в България, по държавните стандарти, или са учили в чужбина – всички кандидати се явяват на един и същ приравнителен изпит, за който не е изработена адаптирана форма за чужденци, обясни дългогодишната учителка, сега пенсионер, Т. Бонева от старата столица, чиито близки са поставени пред такъв проблем.

Част от децата са учили български език в акредитирани от МОН български училища, а други не. Затова искаме в 7 и 8 клас да се създадат тестове, съобразени с факта, че децата са учили в чуждоезикова среда по адаптирани програми, пише в предложението, връчено на депутата. Другото искане, представено пред Михов, е да се облекчи и процеса на полагане на допълнителни приравнителни изпити до 12 клас от страна на българчетата, завърнали се да учат у нас.

„Още през 2015 г. по мое предложение в Стратегията за висше образование бе приета поправка, която цели именно облекчаване на процедурите и премахването на административните пречки при кандидатстване в наши училища на български деца, живели до този момент в чужбина. Проблемът е, че въпреки че бе приета, тази поправка все още не е действаща”, коментира Милен Михов, който е зам.-председател на Комисията по образование в парламента. Той ще постави въпроса пред министъра на образованието още утре (сряда) по време на блиц контрола, който се провежда в рамките на заседанието на Комисията по образование.

Защо разделното събиране на отпадъците у нас е с пожелателен характер, а не е задължително, попита възрастен мъж от Велико Търново. Човекът изрази възмущение, че масово граждани, служители във фирми и институции, не изхвърлят отпадъците в указаните цветни контейнери. За да има ефект от разделното събиране трябва да стане задължително, призова В. Попов от старата столица.

Всички сигнали и искания, с които хората се обърнаха към М. Михов, бяха подадени и писмено.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.