Кирил Домусчиев: Целта е ясна!

БНБ пуска в обращение сребърна възпоменателна монета на тема „140 години от Освобождението на България“

Осъдиха условно похотлив дядка, блудствал с непълнолетно момиче от Петрич

Станимир Стоилов: Случват се неща, които не ми харесват

Унгария иска от Брюксел половин милиард евро обезщетние за охраната на границите

8 години решетки за рецидивист, изнасилил жена на улицата

“Тоалетна” зад храст на столичния площад “Света Неделя”

ЧСИ отива на съд за кражба на над 320 000 лв. от длъжници

Разследват палеж на кучкарник на зоозащитници

“Воля” реже Реформаторите и Бареков от избирателните комисии

Един от 10 българи вярва, че Истанбулската конвенция ще ограничи насилието върху жени 70% са срещу гей-браковете

Футболна България се прости с Георги Марков

Условна присъда за педофил, посегнал на 12-годишно момче

Община Разлог е първата община в България, която успешно интегрира регистъра на услуги, с което заслужи адмирации от Министерски съвет

Takeaway.com придоби BGmenu

Българи в чужбина не могат да се върнат у нас поради пропуски в образователната система

На снимката: Доц. Милен Михов

Образователни и еко проблеми основно бяха поставени на вниманието на народния представител доц. Милен Михов по време на неговата приемна във Велико Търново.

Близки и роднини на българи, работещи в чужбина, споделиха, че някои пропуски в образователната система затрудняват връщането в страната. Много семейства, емигрирали  в зората на демокрацията, предпочитат сега да се върнат и децата  им да учат в България, за което трябва да държат приравнителни изпити. Проблемът е, че в закона няма разлика, специално за 7 и 8 клас, дали обучението е преминало в България, по държавните стандарти, или са учили в чужбина – всички кандидати се явяват на един и същ приравнителен изпит, за който не е изработена адаптирана форма за чужденци, обясни дългогодишната учителка, сега пенсионер, Т. Бонева от старата столица, чиито близки са поставени пред такъв проблем.

Част от децата са учили български език в акредитирани от МОН български училища, а други не. Затова искаме в 7 и 8 клас да се създадат тестове, съобразени с факта, че децата са учили в чуждоезикова среда по адаптирани програми, пише в предложението, връчено на депутата. Другото искане, представено пред Михов, е да се облекчи и процеса на полагане на допълнителни приравнителни изпити до 12 клас от страна на българчетата, завърнали се да учат у нас.

„Още през 2015 г. по мое предложение в Стратегията за висше образование бе приета поправка, която цели именно облекчаване на процедурите и премахването на административните пречки при кандидатстване в наши училища на български деца, живели до този момент в чужбина. Проблемът е, че въпреки че бе приета, тази поправка все още не е действаща”, коментира Милен Михов, който е зам.-председател на Комисията по образование в парламента. Той ще постави въпроса пред министъра на образованието още утре (сряда) по време на блиц контрола, който се провежда в рамките на заседанието на Комисията по образование.

Защо разделното събиране на отпадъците у нас е с пожелателен характер, а не е задължително, попита възрастен мъж от Велико Търново. Човекът изрази възмущение, че масово граждани, служители във фирми и институции, не изхвърлят отпадъците в указаните цветни контейнери. За да има ефект от разделното събиране трябва да стане задължително, призова В. Попов от старата столица.

Всички сигнали и искания, с които хората се обърнаха към М. Михов, бяха подадени и писмено.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.