КАТ извършва засилени проверки на тирове и автобуси

Задържаните за убийството в Костенец са мъж на 18 и жена на 24 години

Трима подпалвачи хвърлени в ареста

Условна присъда и глоба от 600 лева за собственик на питбул, нахапал създателка на хор в Търново Драмата се разигра на 1 март тази година в старата столица

Сирийската армия придвижва части към границата с Турция

Двама британци са били пребити в центъра на София

Вижте отблизо дома на Никол Шерцингер (ВИДЕО)

Моторист загина при катастрофа в центъра на Варна

Собственик на питбул го насъска срещу баща и син Преди това нападнал с нож младия мъж

Пожарникари и спасители извадиха мъж, паднал във водопад в Беласица

Жертвите на тайфуна „Хагибис“ станаха 35

Мегз проговори за измамата с джипа (ВИДЕО)

Четирима ранени при катастрофа в Горнооряховско

Сузанита прекали с корекциите (СНИМКИ)

Българи и румънци спасиха летния сезон по Северното Черноморие Започва дискусия за качеството на ол инклузива

Българи и румънци са компенсирали отлива на германци и руснаци към Северното Черноморие това лято. Това стана ясно на среща между министъра на туризма Николина Ангелкова, представители на контролните институции и бизнеса за обобщаване на резултатите от сезона.

Въпреки мненията, че нашенци масово предпочитат плажовете в Гърция и Турция, в Албена и на Св. Св. Константин и Елена са летували средно 15% повече българи, отколкото миналата година, а на Златни пясъци ръстът е още по-голям, съобщи Ангелкова. Чужденците в националните курорти за този период са били 5-10% по-малко. Изключение правят само румънците, които са реализирали повече нощувки във всички комплекси. „През юни и юли в страната са почивали над 2,7 млн. туристи от други държави – с 3,5% по-малко от пиковата 2018 г. След август и септември се надяваме прогнозите ни за общ спад от 3-6% да се сбъднат в долната граница“, каза Ангелкова. Тя добави, че до 10 дни ще е готова правната рамка на механизма за подпомагане на организирания туризъм чрез реклама за месеците май, юни и септември. „За него премиерът обеща 15 млн. лв., отделно от бюджета за национална туристическа реклама от 11 млн. лв.“, поясни Ангелкова.

Освен индивидуални кампании на ключовите външни и на вътрешния пазар, в плана за промоция на България са предвидени и турове за блогъри и влогъри до конкретни малко познати туристически обекти. След финала на летния сезон МТ ще открие широка дискусия за качеството на ол инклузива. „Провокираха ни сигнали от бранша и от туристи, които показват разминаване между очакванията и категорията на съответния хотел. Целта на дебата е да преценим нужни ли са допълнения в наредбата за категоризация“, поясни след срещата Ангелкова. Тя отчете, че нарушенията по морето това лято са били доста по-малко от минали години. Имало е само няколко драстични сигнала и по тях вече са наложени санкции. Акт за 10 000 лв. е съставен на комплекс „Русалка“ заради бариерата с платен достъп до плажа, а неколцина нарушители, паркирали колите си на пясъка в залива Болата и на Шкорпиловци ще плащат между 1000 и 3000 лв.

Дотко Дотков, търговски директор на „Златни пясъци“ АД:
През август имахме повече туристи от миналото лято

След слабото начало на сезона през август имахме 5-6% повече туристи от миналото лято. Солидни ръстове отчитаме на българския и румънския пазар за сметка на отлива на немци, руснаци и гости от Прибалтийските републики. Много повече бяха и резервациите чрез международните онлайн платформи. За да имаме устойчиви и ръстове обаче, е нужна обща маркетингова политика на хотелиерите в националните курорти. Правили сме такива опити, но засега са неуспешни.

Красимир Станев, изпълнителен директор на „Албена“ АД:
Отчитаме 15% ръст на приходите от спортен туризъм

Изпращаме добър сезон с очакван спад от около 7%. Немците бяха по-малко, но посрещнахме повече българи, румънци и запазихме международния вид на Албена, в която почиваха още белгийци, холандци, скандинавци, французи. Най-важната промяна за нас е, че Албена се превърна в голямо спортно училище на открито. Имаме 15% ръст на приходите от спортен туризъм спрямо миналата година и планираме да развиваме още този сегмент, който привлича младите.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.