BMW X5 – и по-красив, и по-умен, и по-проходим

Каракачанов: Корупция няма, армията не може да стои гладна "Чашата ми преля за Македония", призна вицепремиерът

Прокурор: Самоубийство е основната версия за смъртта на шефа на КАТ-Казанлък

Валентин Касабов: Манипулация принуди Валери Симеонов да подаде оставка

В Симитли видяха на живо Купата на шампионите, притежание на Реал Мадрид

Спасеният в Пирин младеж: Усетих, че не мога да продължа

Защо Нова година е като тъщата?

ЕК покани Русия и Украйна на преговори за газа

Донецка народна република приведе аемията си в пълна бойна готовност

Валежите продължават и днес

400 оръдия осигуряват ски сезона в Банско Електромобили ще могат да зареждат на две екологични станции

Дидо от Д2 се класира за финала на „Фермата“!

Учени от БАН предлагат нов психотест за шофьори

Заев: Армията на Косово се появява в неподходящо време

В 75 училища у нас вече няма хартиен дневник

Българската петролна и газова асоциация: Цените на горивата трябва тепърва да се повишават

Бензинът и дизелът поскъпват по-бавно от петрола на международните пазари.

От Българската петролна и газова асоциация (БПГА) са съгласни с идеята на касовите бележки от бензиностанциите да пише каква е доставната цена и продавната цена на горивата и да се види какъв е маржът. Цените обаче трябва тепърва да се повишават, отбеляза пред БТВ Живодар Терзиев – член на управителния съвет на БПГА.

7-8 пъти имахме понижение на цените на горивата през последния месец. Не считам, че това е заради протестите, а заради тренда на нефта. По думите му темата за цените е доста притеснителна, когато се коментира в публичното пространство. През последната една година при условно бавно покачване на цените, но устойчиво, за периода април – октомври, цените в България изоставаха значително, отбеляза Живодар Терзиев.

„Държавата е партньор в търговия на горива на 50%, в някои случаи на 55%. Предвид че държавата прибира половината от крайната цена на потребителя под формата на акциз и ДДС, напълно нормално е държавата да участва в този процес”, смята още Терзиев.

„За картел на горива не може да се говори, защото държавата има участие от 50% в „Лукойл“. Това е несериозно. Акцизът е най-нисък у нас и това никой не го отрича. Ако той се повиши и цените ще скочат“, поясни още Терзиев.

На въпрос дали са ударени малките складове и търговците на горива, той обясни, че след ерата на г-н Танев, поддръжката на един склад не е евтино мероприятие. „Няма интерес към подобни манипулации, защото това не е икономически изгодно“, разясни той.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Всички знаем, че връзката цена на петрола-цена на бензина е право пропорционална – когато се качва петролът се качва и бензинът!
    Въпросът е следния:
    Преди година – на 1 ноември 2017 г. цената на петрола беше 60 долара за барел Брент.
    На 1 октомври 2018г. цената на перола беше 85 долара за барел Брент.
    На 1 ноември 2018 г. цената на петрола пак се върна на 60 долара за барел Брент.
    Въпросът е Защо цената на бензина на 1 ноември 2018 г. и досега е по-висока отколкото на 1 ноември 2017 г. като цената на петрола е една и съща?
    Отговорът ние го знаем – най-обикновена алчност от „търговците“! И най-важното – неконтролируемост от държавата на същите тези „търговци“!
    Ето затова са и протестите – една и съща цена на бензина при една и съща цена на петрола! Една и съща цена на хляба при една и съща цена на житото! Една и съща цена на виното при една и съща цена на гроздето! И т.н.
    На това нещо – една и съща цена при всички други равни условия – в цивилизованите държави му се вика държавност!
    А в България корпорациите казват на това „намеса в работите на производителя“ и „държавата не може да определя цените“! И държавата им приглася!
    Все пак да отбележа – въпреки „намаленията“ по бензиностанциите – цената на бензина днес е с 30 стотинки по-висока от ноември 2017 г!

  2. Така е електромобилист! И още: Държавата е обвързана с цените на горивата и няма сметка от тяхното намаляване, защото по-големи цени, означава по-голям акциз! Кръга е порочен!На времето, при соца, попитах познат милиционер, как връзва спуснатия му план за глоби?Няма такова нещо-отговори ми той. Ако нямаш достатъчно глоби, значи не работиш и те изпращат в трета глуха! Не е едно и също да си на линия Варна- Златни пясъци и горно нанадолнище.В стремежа да си запазят местата, те се озлобяват и търсят под вола теле за да те глобят.Така е и с горивата! Държавата ни е МАЩЕХА!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.