Петролът поевтиня с още 5% само за ден

На 84 площадки в София учат децата на безопасност на движението Фандъкова: Повдигнахме над 330 и осветихме 200 пешеходни пътеки

Столичният кмет Йорданка Фандъкова: Загубите в системата са над 60% До 2025 г. са осигурени 800 млн. лв. за водния сектор в най-големия град

Отказахме офертата за изтребители Ф-18 Остават Ф-16, “Грипен” и “Еврофайтър”

Патриотите си тръгнаха от МС, без да обявят решение Очаква се утре сутрин Валери Симеонов да направи изявление

До 5000 лв. за далечни роднини

Меган Маркъл – бременна и сияйна на благотворително събитие

Вижте какво ще решава Министерски съвет утре, 21 ноември 2018

Груевски във фейсбук: Продължавам борбата за македонската кауза

Белият дом загуби битка със Си Ен Ен Върна акредитация на журналист

Лекарският съюз иска отпадането на вторичния профилактичен преглед Пациентите масово не се явяват на него и парите оставали неусвоени

Председателят на ВКС е нарушил установения ред на държавното управление

Замесиха „Берое“ в уреден мач

Над 460 км второ и третокласни пътища ще бъдат обновени с пари от ОПРР

Унгария даде убежище на Груевски

Българските вина и мед са хит в Германия Цените на бутилките започват от 4 евро, а таван няма

Министърът на земеделието и храните Румен Порожанов посети един от българските щандове с мед по време на изложението “Зелена седмица”. Снимка: МЗХ

Туристи, почивали у нас, търсят вкуса на родните храни в чужбина

В Германия ядат български мед и пият родно вино. Това стана ясно по време на най-голямото изложение за храни и земеделски стоки “Зелена седмица”, което се провежда до 28-ми януари в германската столица Берлин. Близо 80% от българските пчелни продукти се изнасят за Европа, като най-търсени са именно в Германия, обясниха производители, които се представиха с щанд в българската палата.

Страната ни е в центъра на вниманието на изложението, тъй като за първи път в 83-годишната история на панаира България е официалната страна партньор. Най-търсен в Германия е акациевият мед, като в последните години се засилва интересът към този от кориандър и уникалния за Странджа манов мед.

Все по-познато на немския пазар е и българското вино, обясни Лъчезар Босев, който вече над 10 години изнася родни качествени гроздови напитки. Нашите вина се продават основно в специализирани магазини и се търсят от познавачи, като цените започват от 4 евро, а таван няма, обясни той. В ценовия сектор между 10-15 евро са основните вина, които се търсят от масовия потребител и в този сектор конкуренцията е жестока, затова е нужна повече реклама за качеството на българския продукт, показа изложението.

Очакванията на германските търговци са, че родните продукти трябва да са евтини, затова трудно се налагат традиционни български храни, обясни Николай Генов, представител на фирма, участник на изложението. По време на самия панаир българските храни се търсят основно от германски туристи, които са почивали у нас и познават вкуса им, обясни той. Купува се овче сирене за шопска салата например, обясни Генов.

Германия е една от страните, в които харесват качеството на хумуса, произведен у нас и той се продава по веригите в страната, заяви Минка Андреева, управител на фирма производител. Тя обяви, че качеството се цени навсякъде по света и допълни, че българското представяне на изложението я кара да се чувства горда с произхода си.

Освен за реклама и подобряване на имиджа ни като страна производител, изложението “Зелена седмица”, макар и да е насочено основно към крайни клиенти, позволява на българските фирми и да намират партньори – вносители, обясни мениджърът на компания за производство на розово масло Ангел Токмакчиев. Той заяви, че благодарение на участието си с щанд на изложението е сключил договори с 4 компании от Германия, които в момента купуват розово масло за производство на козметика и парфюми.

Суровините предпочитани пред готовите продукти

Част от компаниите – партньори на български фирми, предпочитат да доставят суровини от България вместо готови продукти, тъй като етикирани с местна марка те са по-лесно продаваеми за масовия клиент. Например в Германия се изнася сушена арония, но компания не може да пробие да продава биосертифицирани на няколко пазара вина и сокове, въпреки високото им качество, стана ясно от думите на управителя на компанията Пламен Калинов.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (7)

  1. Италианското Вино е по 2€ в Германия и е много по-добро. За меда съм съгласен че е добър, но само ако е чист и без български измами.

  2. V haskovo mozesh da si piesh vino po 2€,no v Evropa sredno kachestvo za masova konsumacia zapochva or 7-8 € i nagore.i tik vuv Francia ima pi 2€,no to e za sekski pianici i eventualno za gotvene

  3. И в България немските коли са хит. Както и френските или японските. Друго щеше, ако в България правехме автомобили, а в германия – мед.

  4. Авторката явно не е в час. Първо – никъде в в Берлин, а така и в Германия, цените на вината не тръгват от 4 евро, нямало и таван нагоре??? Цените тръгват от 1,99 евро. Да не говорим, че цена от 10-15 евро за вино няма, може за елитна марка водка. Да не говорим, че и български мед няма на немския пазар, сирене да – краве, овче и козе, но се предлага предимно в турските магазини.
    За жалост наши храни не се предлагат никъде в търговската мрежа. Проблемите са два – липса на реклама и надути цени. Бях на „Зелената седмица“. Като пише авторката за хумуса, да знае, че цената на турския в Германия е 2 евро, на „Зелената седмица“ нашите умници го предлагат на двойна цена. На алкохолния щанд пък за 500 милилитра ракия искат 16 евро, в Германия цените за 700 милилитра са максимум 6 евро. Хайде, харчете си продуктите у нас! с тази ценова политика няма да пробиете на немския пазар!!!
    И последно – авторката е била на откриването на „Зелената седмица“ миналия петък, 19-и, а публикува репортаж чак днес – 22-ри. Това не е журналистика.

    1. Стефчо,
      то ако е само това – с мед да ги мажеш! Нашите бяха и си остават тиквеници!
      Само да спомена – българия никога, дори и при тато, не е изнасяла и няма никога да изнася мед!
      Причината е елементарна – основното производство на мед не е в балкана (акациев и др. горски цъфтящи дървета), а в добруджа и такия (слънчоглед основно). И този хилядитонен мед е мъчен за продажба и на арабите, и на руснаците. Сега мъчим да го пробутаме на европата.
      Не можем!
      Просто защото като го изследват и се оказва, че в него има огромно количество инсектицидно съдържание (от пръскането). Както и тежки метали (от водата за напояване).
      Ето защо сега в германия се предлагат бутикови количества акациев мед. На цени … А промишлено производство на акациев мед е невъзможно да се организира.
      Колкото до „виното“ – освен смях – друго нищо не може да предизвика.
      Ето ти и пример:
      Пръв „откри европата“ домен боляр, който започна да продава сухиндолско вино (регионална марка)в Англия. Продава го точно 3 години. Започна със 300 хиляди бутилки. Вдигна на 3 милиона. На третата година се опита да продаде 6 милиона бутилки и…
      Отидоха при него от комисията по вредните производства и казаха следното:
      Землището на сухиндол е от 3 хиляди декара. Максималното количесто грозде е 2 хиляди тона. От него могат да се произведат 3 милиона бутилки – максимум. От къде са другите 3 милиона бутилки?
      След което всички влакови композиции му бяха върнати като неотговарящи на регионалното производство.
      Не вярвам някой в българия да си е извадил поука.
      Така, че – отново сме в клоаката.
      Колкото до цените – няма по-хубаво вино от испанското. Което е на цена от 2-3 евро. При това резерва от 2009 – 2011 г.
      Ама трудовашкия вестник си е за трудоваци

      1. Напълно си прав. Може да добавим шампанското дето демо бутилката гръмнала както трябва но от първия роръчан кашон – нито едва. Малко по в страни.е темата за доматите… при виденов имахме квота за износ за ес. Изпълнена е на 0%.

  5. Ама какви вина, какъв мед, какви пет лева бре,
    Не търсете пазар за нашите хран. продукти на запад, а само на север. То ТЕХНИЯ запад си има ТЕХНИЯ юг и този юг никога няма да ви пусне на ТЕХНИЯ пазар, който те от 70 години са овладели. Та вие скапахте земеделието за 25 години и трохите, които се опитвате скъпо да продавате са без шанс – там турците отдавна са се наместили. То и с туризма е така, ама нали сме им най-големите послушковци, та някакви субсидийки за поддържането на социалния мир ще има, все пак сме важна територия…

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.