50 000 потребители останаха без ток в Ню Йорк

Верижна катастрофа на АМ „Тракия“ край Стара Загора

Новият шеф на фонд „Земеделие“: Служителите ни са в стрес, само трима от директорите са на работа

Най-малко 32 души са загинали от удари на мълнии в Северна Индия за един ден

Махат от КАТ първата регистрация на автомобили Паспорт за всяка кола, влизаща в България

Превозвач заплашва да остави Севлиево без междуградски транспорт Причината - липса на годишни винетки за автобусите

Григор Димитров падна с една позиция в световната ранглиста

Как човек сте, ако нямате селфи с морски пейзаж?

EK разработва пакет с помощи за Ирландия заради Брекзит

63-годишен англичанин се е удавил в морето в Бургас

САЩ ще изпратят астронавти на дългосрочна мисия на Луната

Маскирани нападнаха с пръчки участници в масов протест в Хонконг (ВИДЕО)

Румяна Бъчварова: Израел продължава да рекламира България като туристическа дестинация

Джулиан Асандж ще бъде екстрадиран в САЩ

Кристиян Бойков: Не съм хаквал НАП Цяла България се е обърнала срещу мен, оплака се компютърният специалист, задържан за кибератаката

Българският шофьор се мисли за бог, други са му виновни

Снимка: Архив

88 процента от българските шофьори смятат, че карат добре и не създават опасности по пътя. В същото време над 58% са убедени, че другите участници в движението са рискови. Това сочи национално проучване Индекс за безопасно шофиране (Safe Drive Index). То е проведено с попълване на тестове в интернет и в него досега са участвали 56 649 души. Тестовете обаче ще продължат до октомври.

Измерването на индекса се прави за втори път. Миналата година анкетираните шофьори на леки коли бяха 46 000 и 89,6% от тях се обявиха за богове зад волана. Със специална анкета тази година са включени шофьорите с категория за автобуси и камиони над 3,5 тона. 83,3% от тях си правят самооценка като добри шофьори. В теста има и специални въпроси, свързани с допусканите нарушения.

Проучването обхваща огромен брой хора и отклоненията при резултатите са много по-малки, отколкото при изследванията за политически нагласи, обясниха социолозите. В случая те са успели да “отсеят” две рискови групи. Първата е наречена “спийдъри”, защото често карат с превишена скорост и обхваща около 16 % от анкетираните. Профилът им е на мъже и жени до 34-годишна възраст, предимно от София. Те работят много и шофират коли над 180 к.с.Втората група е на “нахалните” и е от около 5 %. Това са млади мъже с образование по-ниско от средното, готови дори да преследват и да се разправят с водача, който ги е засякъл.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.