Мистерията с тровене на кучетата в бургаския квартал “Сарафово” се разплита

Почина легендата на “Левски” Павел Панов

Пет жени са били убити в близост до църква в Дагестан

12 души са задържани преди срещата Левски – Ботев (Пд)

Красимир Каракачанов: Амбицията ми е докато съм министър да въведем доброволната военна служба

Патриарх Неофит поиска и даде прошка в храма ”Света Неделя”

Делян Пеевски: Противниците ми са хората, ограбили България

Пропадане в снежна козирка убива Ния (обзор) Седнала да си сложи котки на краката върху снежна козирка, която се сринала

Турист почина на ски писта „Кулиното”

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в понеделник, 19 февруари 2018

Десет души са затрупани от лавина в Алпите

Италиански „Левски“ на старта

Българските Destiny’s Child изгряха в „Гласът на България“

НФСБ провежда шествие по повод 145 години от гибелта на Апостола на свободата

Протестиращи пред парламента: Не гласувайте тайно Конвенцията

Бърни Екълстоун иска катастрофи и Тръмп за президент

Възрастните хора обикновено са консервативни, но това определено не важи за шефа на „Формула 1“ Бърни Екълстоун. И след продажбата на „кралските гонки“ и смяната на властта на върха 86-годишният английски милиардер продължава да мисли за бъдещето на спорта. Той предлага серия промени, които да направят състезанията по-интересни за зрителите, тъй като оттеглянето на публика в последните години се превърна в истинска криза.

Едно време

хората идваха по трибуните в очакване някой да умре

– казва Екълстоун. – Сега всички знаят, че никой няма да умре. Това е добре, но трябва да има шоу. Казах им да сложат 40-сантиметрови бордюри покрай завоите. Това щеше да е сигнал за пилотите, че не трябва да излизат от пистата. Но предложението ми не се прие.“

Правилата във „Формула 1“ непрекъснато се променят, което отблъсква част от аудиторията. Огромно внимание е съсредоточено върху сигурността. Въпреки това спортът даде първата си жертва след Айртон Сена – французина Жюл Бианки, който катастрофира в Япония през 2014 г. и почина година след това. За Екълстоун обаче опасността си остава основният коз в каузата му по привличането на зрители.

Ако ръководиш цирк и акробатите ти се премятат на 15 метра във въздуха, хората ще идват да ги гледат – обосновава се ексцентричният Бърни. – А ако са на един метър, никой няма да си купи билет. Всеки би си казал: „И аз мога така.“

Според 159-сантиметровия бос на високите скорости в името на успеха и зрелището трябва да се наблегне на драматизма в катастрофите.

Когато голяма звезда като Алонсо например се блъсне, трябва да прикриеш носилката с големи пана – разяснява Екълстоун. – И да го изнесеш от пистата с хеликоптер, а после от болницата да обявят: „Слава богу, добре е!“ Това е част от шоуто, на хората точно това най-много им харесва.“

Друга основна задача е да се сложи край на еднополюсния модел, който властва в последните години. „Ред Бул“ доминираше безпроблемно от 2010 до 2013 г., а след това мястото на върха бе заето от „Мерцедес“. Това не само разочарова традиционната аудитория, но и не привлича нова. Според милиардера настоящото поколение шефове на отбори не са достатъчно отдадени на спорта за разлика от предшествениците си като Рон Денис и Франк Уилямс.

Ние също направихме пари, но не това беше нашата цел – казва той. – Проблемът сега е, че шефовете искат само това. Само пари! Тото Волф от „Мерцедес“ е може би най-добрият пример.“

Екълстоун се въвлече в словесна война с „Мерцедес“ и с твърдението си, че за „Формула 1“ няма да е добре, ако Нико Розберг стане шампион. За трета поредна година „сребърните стрели“ реално „спасяват“ шампионата с битка между двамата си пилоти, тъй като останалите отбори не са на тяхното ниво. Предните два пъти спечели Люис Хамилтън, а Екълстоун изрази надежда, че това ще се случи и сега.

Не искам да обидя Нико, но

за него няма какво да се пише?

– възкликна Големия Бърни. – Той е фантастичен пилот, но Люис е истинският посланик на „Формула 1“ по света. Розберг върши добре работата си на пистата – и дотам. Докато Хамилтън прави много повече извън трасето.“

Легендата Ники Лауда, изпълняващ странната длъжност „неизпълнителен директор“ в „Мерцедес“, отговори остро по темата.

Да говориш така в толкова важен момент от шампионата е нечестно!“, изригна трикратният световен шампион.

Бърни обаче не се трогна. Британецът има нов фаворит за пилот – суперзвезда. Макс Верстапен успя да настрои срещу себе си почти всички във „Формула 1“ и това определено се понрави на боса.

Феновете го харесват, защото е истински състезател – твърди Екълстоун. – Той посочва противника си с пръст и се нахвърля върху него. Когато човек се състезава така директно, понякога постъпките му са по-остри от нормалното.“

Истинският ключ към спасяването на спорта според милиардера е намаляването на разходите. Той е доволен, че американският шеф Чейс Кери не се меси в спортните въпроси, а се занимава само с бизнес страната на „Формула 1“.

Мога само да го посъветвам да дава по-малко пари на отборите и да иска по-малко от организаторите на състезанията – откровеничи Бърни. – Тогава и билетите ще са по-евтини, и пред касите отново ще има опашки.“ Последното едва ли ще стане, тъй като билетите вече се продават онлайн, но идеята е ясна.

Екълстоун се надява, че Кери ще успее да вкара „Формула 1“ на американския пазар, след като дългогодишните му опити удряха на камък. В момента спортът има само една спирка в САЩ – в Остин, докато мечтата на Бърни бе за състезания на фона на светлините на Лас Вегас и Манхатън.

Опитах да организирам състезание в Ню Йорк, но проблемът при американците е, че те искат печалбата им да е гарантирана още преди да сключат сделката“, доверява Екълстоун. Независимо от ниската си оценка на начина, по който янките правят бизнес, той е много загрижен кой ще е новият президент на САЩ.

Определено съм за Тръмп; ако изберат Хилъри, всичко остава същото – казва Бърни по политическата тема. – Тръмп ще се опита да промени много неща, като може и да съсипе доста от тях. Но от промените ще има и много полза, сигурен съм. През април бях при Владимир Путин. Казах му, че Тръмп ще победи, ще дойде да го прегърне и…

след три години самият Путин ще управлява Америка.

Стори ми се, че той сметна тази мисъл за много забавна.“

 

Хамилтън е новият Хънт? Забравете!

Бърни Екълстоун очаква от Люис Хамилтън да бъде посланик на „Формула 1“ по света заради звездния си блясък извън пистата. Но настоящият шампион е далеч от харизмата на Джеймс Хънт, смята Фреди Аликзандър Хънт – син на суперзвездата от 70-те години.

Той се опитва да копира, но по никакъв начин не прилича на баща ми – твърди Хънт-младши. – Може да кара много бързо, но личността му не ме впечатлява. Не че не го харесвам, но просто не ме интересува.“

Хамилтън обича да се прави на рапър, да пълни социалните мрежи с изявите си на червения килим или от почивките си по екзотични дестинации. Гради имидж на луда глава със скокове във вода от 50 метра и среднощни катастрофи в Монако.

Докато Хънт беше от епохата на рокендрола. Той носеше дълга коса като рок звездите, но също така и живееше като тях. Девизът му „Сексът – закуска за шампиони“ няма нищо общо с аскетичния живот, който се смята, че трябва да водят професионалните състезатели днес.

Хънт-младши не се съмнява в прочутата история, че баща му е правил секс с 35 стюардеси наведнъж, тъй като я е чувал от свидетели.

Татко пушеше и пиеше прекалено много – разказва Фреди. – От време на време шмъркаше кокаин или взимаше някое хапче. Начинът му на живот го уби. Аз също бих могъл да живея така, но искам да видя 50-ия си рожден ден, може би дори 60-ия.“

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. ‘Баси и наглото джудже.
    Ако той се състезава, дали ще разсъждава по същият начин.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.