Загиналите при пожара в Северна Калифорния станаха 76, над 1200 са изчезнали

Жена загина, а над 200 души пострадаха при протести във Франция

Тридневен траур в Аржентина за жертвите на изчезналата подводница „Сан Хуан“

Доналд Тръмп очаква до дни пълен доклад за убийството на Джамал Хашоги

Мевлют Чавушоглу и Майк Помпео обсъждат връзките между Турция и САЩ

Ден в памет на жертвите от пътни инциденти

Жълт код за сняг и дъжд в 20 области на страната

Барак Обама се оказа изненадващ гост при представянето на книгата на съпругата му във Вашингтон

Зодиите като сектанти

На 18 ноември 2018 да почерпят

Спортисти и авантюристи ни славят в Гинес Най-любопитните постижения в Книгата на рекордите

Затягат правилата за билбордовете край шосетата

Икономиката ще загуби 2,2 млрд. лева заради недостиг на шофьори Бранша чакаа поне 2000 водачи от българските диаспори

Калоян Паргов: Предсрочни догодина избори са неминуеми

Предупредителен код заради очакваните валежи в 20 области утре

Васил Пиронков, превозвач: 80% от автобусите нямат колани

Снимка: Цветан Томчев

80% от автобусите нямат колани, заводски не са конструирани да ползват колани. Това стана ясно от думите на Васил Пиронков, председател на Сдружението на автобусните превозвачи. Пред БНР той добави, че автобусите, произведени от 2007 – 2008 г. насам, са с колани.

„Този процент не е повече от 20% от общия брой автобуси, които са лицензирани да извършват обществен превоз на пътници в страната. Каквито и законодателни промени да настъпят в бъдеще, ако нямаме културата ние като пътници да използваме в превозните средства коланите, това не би довело до никакъв положителен резултат“.

Той обясни, че коланите в автобусите са на кръста, заради което не е сигурно, че при автобусната катастрофа на магистрала „Тракия“ биха били полезни.

В Закона за автомобилните превози се казва, че автобуси с курс до 30-50 км. разстояние имат право на седящи и правостоящи, подчерта Пиронков и добави, че това означава, че дори в автобуса да има колани, хората не са задължени да ги сложат, а голяма част ще бъдат и правостоящи.

„Законът трябва да се разгледа много точно, а не заради обществения интерес да направим някакъв популизъм, което няма да доведе до положителен резултат, а ще доведе до объркване – законодателно ще бъде прието нещо, което ще утежни и достатъчно утежнения бранш „Пътнически превози“. Ефектът ще бъде дори отрицателен“, коментира Пиронков и даде за пример видеорегистраторите, които в момента лобистки ще бъдат наложени и това ще затрудни бранша. Той е категоричен, че трябва да се мисли за механизми, които да доведат до подновяване на автобусния парк.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Те едни колани. На кръста са. Много трудно се слагат, а още по-трудно се махат. Не дай си Боже да се наложи да го махнеш при пожар.

  2. ако зависи от тоя, май ще трябва да махнем, незнайно защо, коланите и от автобусите, които ги имат…

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.