Тайни клиенти ще проверяват обслужването в ЧЕЗ

Грипна ваканция затваря училищата във Варна за седмица

Живко Мартинов 4 часа на разпит по „Суджукгейт“

МВР: Петролът ще поевтинява

Вигенин в Букурещ: България подкрепя приоритетите на Румънското председателство

Гърция пак е с най-големия дълг в ЕС България е в Топ 3 на най-малко задлъжнелите

Ера с българския Фъргюсън

Звездите на небето вече си имат треньор

Приключи проверката в ЕНЕРГО-ПРО, не са открити нарушения

Ръст на ражданията в УМБАЛ Бургас, момчетата пак са повече В "Дева Мария" 23 на сто от родилките са от други области

Денс клуб UN BESO в Търново чества 8 години Над 400 гости присъстваха на пищното тържество

Възстановиха движението по централния пловдивски бул. „Цар Борис III Обединител“ На него бе монтирана кулата за откриването на Европейска столица на културата

„Свободна Европа“ пусна сайта на възстановената си българска редакция На страницата не са публикувани никакви данни за контакт, имена на екип или поне на ръководител

Влак блъсна и уби жена в Пловдивско

4-годишно дело приключи със споразумение Наркопласьор беглец влиза в затвора

Васил Пиронков, превозвач: 80% от автобусите нямат колани

Снимка: Цветан Томчев

80% от автобусите нямат колани, заводски не са конструирани да ползват колани. Това стана ясно от думите на Васил Пиронков, председател на Сдружението на автобусните превозвачи. Пред БНР той добави, че автобусите, произведени от 2007 – 2008 г. насам, са с колани.

„Този процент не е повече от 20% от общия брой автобуси, които са лицензирани да извършват обществен превоз на пътници в страната. Каквито и законодателни промени да настъпят в бъдеще, ако нямаме културата ние като пътници да използваме в превозните средства коланите, това не би довело до никакъв положителен резултат“.

Той обясни, че коланите в автобусите са на кръста, заради което не е сигурно, че при автобусната катастрофа на магистрала „Тракия“ биха били полезни.

В Закона за автомобилните превози се казва, че автобуси с курс до 30-50 км. разстояние имат право на седящи и правостоящи, подчерта Пиронков и добави, че това означава, че дори в автобуса да има колани, хората не са задължени да ги сложат, а голяма част ще бъдат и правостоящи.

„Законът трябва да се разгледа много точно, а не заради обществения интерес да направим някакъв популизъм, което няма да доведе до положителен резултат, а ще доведе до объркване – законодателно ще бъде прието нещо, което ще утежни и достатъчно утежнения бранш „Пътнически превози“. Ефектът ще бъде дори отрицателен“, коментира Пиронков и даде за пример видеорегистраторите, които в момента лобистки ще бъдат наложени и това ще затрудни бранша. Той е категоричен, че трябва да се мисли за механизми, които да доведат до подновяване на автобусния парк.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Те едни колани. На кръста са. Много трудно се слагат, а още по-трудно се махат. Не дай си Боже да се наложи да го махнеш при пожар.

  2. ако зависи от тоя, май ще трябва да махнем, незнайно защо, коланите и от автобусите, които ги имат…

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.