Скорсезе и Копола: Студио „Марвел“ не прави кино! Всичко е само един комерс, твърдят легендарните режисьори

Парламентът прие бюджета за 2020 г.

„Стачката на стачките” парализира Франция Милиони на бунт срещу пенсионните реформи на Макрон

#MeToo трейлър на новия политически коректен филм за Бонд “Силната чернокожа жена” Лашана Линч съперничи на 007

Пирати отвлякоха гръцки танкер край Нигерия

3028 лв. заплата в софтуерните компании Над 30 хил. са заетите в бранша

Протеини пазят сърцето и кожата в студа Балансираме белтъчния прием с фибри

Словашкият парламент отхвърли спорен законопроект за абортите

50% излишно висше образование

Чаатай Улусой надебеля

Кардайъ: Лъсна съглашателството между ГЕРБ и БСП

ГДБОП разби банда „ливанска пералня” (обзор) Босът Ахмад Шараф и пет от мулетата му са обвинени за пране пари

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 6 декември 2019

Арестуваха сина на Миню Стайков в брониран джип с телохранители (обзор) Гешев: По трудния начин ще разберат, че не живеем във времето на мутрите

Партийната субсидия става 8 лева на глас Предложението беше на БСП, наложиха го от "Обединени патриоти"

ВАП установи множество неприети нормативни актове в областта на здравеопазването

ВАП установи множество неприети нормативни актове в областта на здравеопазването, съобщават от държавното обвинение.

Върховната административна прокуратура е предприела действия по реда на надзора за законност по повод медийни публикации относно неприети подзаконови нормативни актове в областта на здравеопазването.

При извършена проверка са събрани данни, че не са приети 36 /тридесет и шест/ подзаконови нормативни акта, които е следвало да бъдат приети съгласно изискванията на Закона за лечебните заведения, Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина, Закона за здравето и Закона за защита от вредното въздействие на химическите вещества и смеси.

В по-голямата си част се касае за наредби по Закона за здравето /ЗЗ/, които е следвало да бъдат издадени от съответния министър на здравеопазването. ЗЗ е приет и обнародван в „Държавен вестник“ на 10.08.2004 г. и е в сила от 01.01.2005 г., от който момент са поставени изисквания за издаването на голяма част от наредбите.

Например: На основание чл.274, ал.2 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина /ЗЛПХМ/, министърът на здравеопазването е трябвало да издаде Наредба относно условията и редът за унищожаването, преработването или използването за други цели на лекарствени продукти. На основание чл.297 от ЗЛПХМ, министърът на здравеопазването е трябвало да издаде Наредба, която да урежда реда и условията за постановяване и отнемане в полза на държавата на лекарствените продукти в предмет на извършено нарушение на ЗЛПХМ. На основание чл.26, ал.2 от Закона за здравето, считано от 2006 г., министърът на здравеопазването, съгласувано с министъра на образованието и науката, министъра на финансите, министъра на труда и социалната политика и министъра на младежта и спорта, е следвало да приеме Наредба относно изискванията към устройството и дейността на здравните кабинети, редът за откриването им, както и документацията, която водят.

На основание чл.34 ал.2 от ЗЗЗ,считано от 2006г., министърът на здравеопазването е трябвало да издаде Наредба за здравните изисквания за обектите с обществено предназначение /например хотели, басейни, водоизточници и др./, продуктите и стоките със значение за здравето на човека и дейностите със значение за здравето на човека, както и максимално допустимите нива на фактори на жизнената среда. На основание чл. чл.78а ал.2 от Закона за здравето, министърът на здравеопазването е трябвало да издаде наредба за изискванията към водноспасителната дейност и обезопасяването на водните площи и басейните за обществено ползване.

 

Към настоящия момент проверката продължава.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.