Арестуваха венецуелски военни за предполагаем заговор срещу правителството

Фейсбук и Туитър променят правилата си за политически реклами

Министрите на отбраната на балтийските страни поискаха засилване на присъствието на НАТО в региона

Путин и Макрон обсъдиха излезането на САЩ от ядреното споразумение с Иран

Представителите на ЕС отхвърлиха основни британски искания за Брекзита

САЩ ще наложат нови санкции срещу Северна Корея

На 25 май 2018 да почерпят

Раздадоха наградите “Аскеер 2018” За цялостен принос в развитието на театралното изкуство отличиха Васил Михайлов

Хазал от “Черната перла” не крие новата си любов Актрисата Ханде Ерчел твърди, че славата не я е променила

100-годишна сграда се срути в Аржентина и уби трима

Николас Мадуро се закле за втория си мандат като президент на Венецуела

Макрон и Путин се срещнаха в Константиновския дворец край Санкт Петербург

Връчват наградите “Аскеер” за постижения в театралното изкуство

Григор Димитров започва с мач срещу Виктор Троицки на “Ролан Гарос” Рафаел Надал среща Александър Долгополов на старта на турнира в Париж

Борисов на приема в Рим: Народите на България и Република Македония са още по-близки

Великата мечка катери баири

40-3 40-4 40-540-8Здраво мускулесто тяло с дължина 4,70 м и височина 1,70 м, просторен салон с 5 или 7 седалки, огромен багажник, мощни двигатели със задвижване 4х4, най-модерна електроника. С такъв автомобил няма от какво да те е страх, ако влезеш в гората с мечките, защото всъщност ще бъдеш като тях. Неслучайно Skoda нарече новия си SUV модел Kodiaq – име, заимствано от най-голямата кафява мечка на планетата „кодиак”, господарка на суровата природа в Аляска.

Въпреки че не е нито най-големият, нито най-проходимият, нито най-мощният, нито най-луксозният SUV автомобил, чешкият „мечок” бързо ще завладее територия в този пренаселен вече пазарен сегмент и е много вероятно да прогони надалеч някои свои съперници. Такива са безмилостните закони в природата (и в икономиката) – по-силният побеждава. Силата на Kodiaq се крие в неговите комплексни качества. „Премислен до последния детайл”, гласи заглавието за модела в публикация на авторитетния германски всекидневник „Зюддойче цайтунг”. Немската преса е твърде претенциозна на автомобилна тема и явно новата Skoda наистина е направила впечатление.

Общо взето германците са прагматични хора и ценят онова, което им върши работа. А Kodiaq е конструиран точно с тази цел. Нито в дизайна, нито в оборудването има нещо излишно. Целият пакет предлага възможно най-много автомобилни качества в една кола. Моделът споделя техническата платформа на компактните SUV-ове в концерна VolkswagenVW Tiguan и Seat Ateca, но е по-голям от тях. И също като мечката кодиак оправдава името си на най-големия вид от своята порода. С дължина 4,70 м Kodiaq е много по-близо до VW Touareg и му отстъпва само с 10 см. Инженерите са оползотворили оптимално сериозните размери на каросерията и междуосното разстояние от 2,70 м. В зависимост от желанието на купувача пътническата кабина разполага с 5 или 7 места, в които настаняването е комфортно и просторно. Това е първата кола на Skoda със 7 седалки, като допълнителните две на третия ред са опция и се сгъват в багажника. На втория ред облегалката се дели в съотношение 60:40, като ъгълът на наклон се настройва от пътниците, а седалките се плъзгат напред и назад в диапазон от 18 см. По този начин кабината е достатъчно гъвкава, за да отговори на най-разнообразни нужди за конфигурация на местата. Багажникът също ще задоволи всякакви потребности, защото е с най-големия обем в сегмента (вместимост от 720 до 2065 л). Ако купувачът избере опцията за сгъваема пътническа седалка на първия ред, могат да се транспортират предмети с дължина до 2,80 м. Също като опция се предлага и електрически капак на багажника с отваряне от бутон или с пъхане на крака под бронята.

Кокпитът е приятен в изчистения стил на Skoda, а водачът получава най-модерните инфоразвлекателни и асистиращи системи от концерна майка Volkswagen. Серийно моделът е оборудван с цветен 6,5-инчов тъчскрийн на централната конзола. В по-високите нива екранът пораства до 8-инчов с навигация.

Под предния капак Skoda оферира различни комбинации от мотори и задвижване (предно или 4х4). Двигателите (три бензинови и два дизелови) работят с модерната технология на директно впръскване и турбо пълнене. Базов е бензиновият агрегат 1,4 TSI със 125 к. с., който се предлага и в по-висока мощност от 150 конски сили. Третият бензинов избор е 2,0 TSI със 180 к. с., който задължително се свързва със 7-степенен автоматик и предаване 4х4. Като най-търсен от купувачите се очертава двулитровият дизел 2,0 TDI със 150 к. с. и 340 Nm въртящ момент, който клиентите могат да комбинират с механична или автоматична трансмисия, с предно или двойно предаване. Същият мотор е наличен и във върховия вариант с мощност 190 к. с. и 400 Nm, с който “мечката” ще катери баирите най-бързо, дори със 7 души на гърба. По официални данни 190-те дизелови коня пият от резервоара по 5,6 л на 100 км, а 180-те бензинови – 7,3 л. В реални условия потребителите могат да очакват от двете топмоторизации разход от 7 л (дизел) и 10 л (бензин).

На асфалт Kodiaq вози подчертано комфортно, като правят впечатление добрата шумоизолация и отличните настройки на ходовата част. Опционално се предлага адаптивно окачване с различни режими. Моделите с 4х4 разполагат с допълнителни програми за офроуд и сняг. С просвет от почти 20 см автомобилът уверено тръгва по черните пътища. Когато опознае възможностите му, водачът може да стигне наистина далеч извън асфалта. Огромната част от купувачите обаче едва ли ще рискуват да нацапат, надраскат или повредят колата си по камънаците и в калта. Нито пък ще теглят ремарке, макар че могат да закачат товар до 2,5 тона и да паркират лесно с него благодарение на електронна система.

В града Kodiaq няма да се чувства като звяр в клетка, защото е маневрен и приспособен за натоварения трафик. При ниска скорост аварийната спирачка предотвратява сблъсък, ако радарите засекат обекти или пешеходци, а водачът не реагира. Вратите са защитени от ожулване при контакт със стена или други коли чрез хитър пластмасов механизъм. Това е една от 30-те функции, които оправдават мотото на марката Simply Clever. Ще споменем още стъргалката на лед (закачена във вратичката на резервоара), чадърите в предните врати, фенера в багажника, масичките с държачи за чаши за задните места и удобните подглавници като в кушет вагони.

Телефонът се зарежда без кабел

Пред скоростния лост в пътническата кабина на Kodiaq се намира специално гнездо за безжично зареждане на смартфони – поставяш апарата там и батерията му се пълни индуктивно с ток без кабел. Автомобилът е оборудван с най-модерната електроника и системи като автоматично паркиране и отпаркиране, 360-градусов изглед от камери, круизконтрол с поддържане на дистанцията, асистенти за движение в задръствания и за поддържане на лентата. Воланът може да бъде с отопление, а климатроникът – тризонов с отделен контролен панел за пътниците на задните места. Предните седалки са отопляеми, вентилирани, с електрическа настройка и памет. Премиум аудиото Canton произвежда кристален и мощен звук от 10 колони. Водачът може да ползва функциите на Google Earth и Google Street View на дисплея, да получава инфо за трафика и времето, да работи с платформите Smartlink+, Apple CarPlay, Android Auto, Mirror Link и SmartGate.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.