Прокопаха 2/3 от тунел „Железница“ на магистрала „Струма“ (СНИМКИ и ВИДЕО)

Съоръжението се строи по нов австрийски метод

Изпълнители са „Джи Пи Груп“ АД, „Глобал Кънстръкшън“ ООД и „Виа План“ ЕООД

Две трети от тунела „Железница“ на магистрала „Струма“ вече е прокопан, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“. Освен това е изпълнена и първичната облицовка на съоръжението.

Тунелът "Железница" се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно.

„Железница“ е най-дългият пътен тунел у нас, изграждан досега у нас. Ще разполага с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 километрал Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване и интелигентна система за управление на трафика.

Паралелно се изграждат и два моста над река Суха река с дължина съответно 108 метра и 24 метра. Второто съоръжение е с обслужващ тунелен път при Южния портал на тунела откъм Симитли. Строят се още подпорна стена при директно трасе и хеликоптерна площадка.

Изпълнител на сложното съоръжение е Обединение ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“. В него участват компаниите „Джи Пи Груп“ АД, „Глобал Кънстръкшън“ ООД и „Виа План“ ЕООД. Стойността на договора е малко над 185,3 млн. лв. без ДДС, а финансирането е по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. 

Коментари

Задължително поле