Пиян шофьор е виновен за катастрофата, в която загина сръбският певец Шабан Шаулич

Карлос Контрера от ВМРО: Гетата са язва – на ход са МВР, Прокуратурата, КПКОНПИ и съдебната власт

Кирил, коафьорът на Мис Свят Салонът на българина е номер 1 в Канада и финалист в наградите на Северна Америка

200 000 души протестираха срещу съдебния процес на 12-те каталунски лидери

Клиентка спечели срещу енерго, няма да плаща 2 681 лв. за ток Изправността на електромера е отговорност на дружеството, не на клиента

БСП напуска парламента Това реши Националният съвет на партията

Издирват 19-годишен младеж от ромския квартал за убийството в Кюстендил

Известният сръбски певец Шабан Шаулич е загинал в катастрофа

Модерен автополигон изграждат в Горна Оряховица Инициативата е получила одобрението на местната власт

Мащабна операция за обезвреждане на бомба от Втората световна война в Париж

Автобус и тролей се удариха на Орлов мост в София

Знакова сграда ще приюти социални институции

Рязко увеличаване на децата, извършили противообществени прояви в Търговище Кражби и повреждане на обществено имущество са основните прояви

Удостоиха с грамота единственото приемно семейство в Ресен Повод бе Международният ден на спонтанните актове на доброта

Георги Дерменджиев: Напълно наясно съм защо „Левски“ няма трофей 10 години

Вижте кои са най-полезните мазнини за готвене и салати

По препоръки на Световната здравна организация (СЗО) мазнините в менюто ни не трябва да надвишават 30% от дневния калориен прием. Това разбира се са средни стойности, а всеки от нас има индивидуални нужди.

Когато става въпрос за избор на мазнина за готвене, възможностите са много. Всяко масло или олио има както различен аромат и вкус, така и различна точка на димене. За да бъде изборът здравословен, е важно какво се случва с мазнината след термична обработка, информира „Дарик“.

Трябва да имаме предвид дали ще използваме мазнината за салата, пържене или печене. Ако една мазнина е здравословна в суров вид, то при термична обработка това може да се промени драстично.

Зехтин Extra-Virgin – перфектната здравословна и лесна за купуване мазнина за овкусяване на салати.

Масло от ядки – малко по-скъпи са, но са с доста силен вкус. Достатъчно е малко количество, за да има салатата наситен вкус.
Масло от тиквени семки – тиквеното масло се е използвало още отпреди 300 години. В кулинарията най-често се добавя към десерти, супи, салати, сосове, яхнии.

Сусамово олио – чудесно е за овкусяване на зелеви салати. Трябва да сте много внимателни с него, защото има силен вкус.

Лененото олио е подходящо за салати и печене заради ниската си точка на димене.

Най-добрите мазнини за пържене и печене

Кокосовото масло е идеално за пържене. То съдържа 90% наситени мастни киселини, може да понижи нивото на холестерола в организма.

Маслото от авокадо е чудесно за вашите кулинарни шедьоври, особено изискващи висок градус на приготвяне.

Рапично масло – това е чудесно масло за готвене, защото вкусът му е неутрален, има лека текстура, висока толерантност към топлина.

Слънчогледовото олио не е идеалният избор за мазнина за пържене, но достъпната му цена го прави предпочитана мазнина за много домакинства. Рафинираното олио започва да пуши при температура 227 градуса, а нерафинираното – едва при 107. Така че ако говорим за пържене, по-добре е да използваме рафинирано олио.

И още един лесен ориентир – мазнините с ниска точка на димене са по-подходящи за овкусяване на салати и ястия, след като са били приготвени. Мазнините с висока температура на димене се препоръчват за пържене и печене.

Ето каква е точката на димене на различните мазнини:

Кокосово масло –до 177° C

Бадемово олио – до 220° C

Слънчогледово олио, нерафинирано – до 107° C

Слънчогледово олио, рафинирано – до 227° C

Ленено масло – до 107°C

Студено пресован зехтин –до 160°C

Студено пресован зехтин с ниска киселинност 207°C

Зехтин Virgin – до 216°C

Обикновено краве масло – до 177°C

Сусамово, нерафинирано – до 177°C

Сусамово масло 210°C

Масло от гроздови семена – до 216°C

Царевично, рафинирано масло 232°C

Царевично, нерафинирано масло – до 160°C

Свинска мас – до 180°C

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.