Мачовете и спортът по телевизията днес, вторник, 10 декември 2019

На 10 декември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за вторник, 10.12.2019

Тихият талант, в който всички припознават Пирло

Мишел Бачелет: Глобалното затопляне може да предизвика кризи в сферата на човешките права

Трансджендър лудост в Холивуд

Кола се преобърна и падна в коритото на Старата река в Казанлък

Москва вдига ракетен купол над Арктика

Жълт код за мъгла в 13 области утре

Две деца и двама възрастни с опасност за живота

Премиерът Борисов: Винаги съм щастлив, когато има добри данни за българската икономика

България е 52-ра по човешко развитие Лидери сме на Балканите, изпреварваме и Турция

Нараства интересът към къщи край Бургас Най-скъп е кв. “Братя Миладинови”

Две деца пострадаха при челен удар в Шумен

Запечатват заведения на фирми бушони Трупат задължения за 1-4 млн. лв., но не ги плащат

Вижте кои са най-полезните мазнини за готвене и салати

По препоръки на Световната здравна организация (СЗО) мазнините в менюто ни не трябва да надвишават 30% от дневния калориен прием. Това разбира се са средни стойности, а всеки от нас има индивидуални нужди.

Когато става въпрос за избор на мазнина за готвене, възможностите са много. Всяко масло или олио има както различен аромат и вкус, така и различна точка на димене. За да бъде изборът здравословен, е важно какво се случва с мазнината след термична обработка, информира „Дарик“.

Трябва да имаме предвид дали ще използваме мазнината за салата, пържене или печене. Ако една мазнина е здравословна в суров вид, то при термична обработка това може да се промени драстично.

Зехтин Extra-Virgin – перфектната здравословна и лесна за купуване мазнина за овкусяване на салати.

Масло от ядки – малко по-скъпи са, но са с доста силен вкус. Достатъчно е малко количество, за да има салатата наситен вкус.
Масло от тиквени семки – тиквеното масло се е използвало още отпреди 300 години. В кулинарията най-често се добавя към десерти, супи, салати, сосове, яхнии.

Сусамово олио – чудесно е за овкусяване на зелеви салати. Трябва да сте много внимателни с него, защото има силен вкус.

Лененото олио е подходящо за салати и печене заради ниската си точка на димене.

Най-добрите мазнини за пържене и печене

Кокосовото масло е идеално за пържене. То съдържа 90% наситени мастни киселини, може да понижи нивото на холестерола в организма.

Маслото от авокадо е чудесно за вашите кулинарни шедьоври, особено изискващи висок градус на приготвяне.

Рапично масло – това е чудесно масло за готвене, защото вкусът му е неутрален, има лека текстура, висока толерантност към топлина.

Слънчогледовото олио не е идеалният избор за мазнина за пържене, но достъпната му цена го прави предпочитана мазнина за много домакинства. Рафинираното олио започва да пуши при температура 227 градуса, а нерафинираното – едва при 107. Така че ако говорим за пържене, по-добре е да използваме рафинирано олио.

И още един лесен ориентир – мазнините с ниска точка на димене са по-подходящи за овкусяване на салати и ястия, след като са били приготвени. Мазнините с висока температура на димене се препоръчват за пържене и печене.

Ето каква е точката на димене на различните мазнини:

Кокосово масло –до 177° C

Бадемово олио – до 220° C

Слънчогледово олио, нерафинирано – до 107° C

Слънчогледово олио, рафинирано – до 227° C

Ленено масло – до 107°C

Студено пресован зехтин –до 160°C

Студено пресован зехтин с ниска киселинност 207°C

Зехтин Virgin – до 216°C

Обикновено краве масло – до 177°C

Сусамово, нерафинирано – до 177°C

Сусамово масло 210°C

Масло от гроздови семена – до 216°C

Царевично, рафинирано масло 232°C

Царевично, нерафинирано масло – до 160°C

Свинска мас – до 180°C

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.