Над 200 изложители представят свои изделия на Осмия национален събор на овцевъдите Проявата традиционно ще е край Петропавловския манастир над Лясковец

Изложба разказва за Шумен в парламента

Вижте на кого кой номер се падна на жребия за бюлетината на евровота ГЕРБ ще е №12, БСП - №18

Деца сътвориха красота в Благоевград

Учени откриха опасни бактерии в електронните цигари

КПКОНПИ проверява Красимир Каракачанов за недекларирани имоти

Апелативният съд в Търново върна делото „Червеите“ за ново разглеждане от първата инстация

Министър Желязков: Създадена е организация за контрол по време на предстоящите празници

Област Монтана намаля с 2577 души

6 г. затвор за трафикант, удавил шестима иракчани

Зам.-министър Нанков: Магистрала „Хемус“ може да бъде готова през 2023 г. През юни започват процедурите за последните 90 км

Поставят прегради срещу самоубийци на две метростанции в София

Чуждестранни студенти с български произход от Медицинския университет в София поставиха проблемите си пред вицепрезидента

497 са случаите на морбили на територията на страната

Прокурори ще проверяват на място 746 къщи за гости, построени с пари от ЕС Бившият зам.-министър на икономиката Александър Манолев е открит и разпитан

Вижте някои от наградените и номинирани кадри за „Пулицър“ за фотожурналистика

Трудно е да се каже кои точно са критериите на журито определило наградите за Пулицър през тази година, защото кадрите на всички номинирани са силни и спиращи дъха(както и всяка предишна година). Но най-логично за американски награди за журналистика е да се отличават теми свързани със САЩ.

Снимките от бежанската криза между Мексико и САЩ логично заемат първото място. Виждаме, че редакторите на Ройтерс са командировали Горан Томашевич, най-мощното оръжие на агенцията за опасни места. Макар и с един кадър, Горан оставя знак с нещо невиждано до сега – петел, символ на мъжественост притичва пред тялото на 18-годишен бандит, убит някъде по пътя на бежанците из Хондурас. Тази втрещяваща снимка пряко кореспондира с кадъра на Кевин Картър от 1993 година от Судан с умиращото дете и дебнещия го лешояд. Убеден съм, че символиката с петела в кадъра на Томашевич ще има свои следовници в изобразителното решаване на подобни моменти и занапред. Този алегоричен похват използва Ной Бергер от пожарите в Калифорния с една панически тичаща кокошка, виждаме и обгоряло страдащо куче. Но въздействието с наперения крачещ петел и смъртта на втори план е невиждан образ до сега.

Номинациите за снимките на екипа на АП от Газа са нещо като извинение от типа „е, колеги, няма как, вече ви наградихме…“. Те са видимо по-шокиращи и по-трудни за реализиарне. И темата е по-ужасна и по-кървава от емигрантската. Авторите – натежали с признание фотографи като Душан Вранич, Кхалил Хамра и Одед Балилти стоят наравно с първата награда, но темата както вече изтъкнах това е тема от Близък Изток, а не Америка…

Всички снимки от номинациите за Пулицър са правени от гореща точка, но има изключение. Историята на Нешънъл Джиографик за присаждането на лице. Маги Стебър и Лин Джонсън са работили по този проект. Там не е било опасно за снимане, но пък е „горещо“ за гледане.

Само човек с отличен арабски и, който е работил в Афганистан и на война, може да направи това, което е заснел италианеца Лоренцо Туньоли за Вашингтон Пост. Да си в ислямистки Йемен и да заснемеш ужасите с глада и отчаянието на хората, при това „художествено“ се искат безброй умения и…талант. Темата на Туньоли специално е преместена от журито в категорията за фотоистория(фичър) от раздела за горещи новини.

Няма да коментирам детайлно серията с опустошителните пожари в Калифорния, също от екип на АП и разказа за трудното детство на едно болно момче на Крейг Уокър от Вашингтон пост, но мога да отбележа, че се наблюдава как в номинациите на Пулицър фотоисториите имат тенденция да бъдат разширявани.

Вече сериите не са с по 12-17 кадъра, а стигат и до 21 броя снимки.

Големите екипи, работещи по даден проект и невероятните моменти налагат този нарастващ обем. Но и времето им за разглеждане, което да задържи зрителското внимание в рамките на поне 3 минути. Колкото на един хит в попмузиката. Настроението, което остава след разглеждане на снимките не е като от песен, но се загнездва в съзнанието на зрителя-читател и посетител на медията. Дано резутатите да са в полза на страдащите!

Нотр Дам изгоря, предстоят номинации за фотографски награди през 2020! Идва Нова Европа!?

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.