На 15 ноември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за петък, 15.11.2019

Премиерът Борисов: Няма гръцка компания, която да работи в България и да се е оплакала от нещо (ВИДЕО)

Изчезналото в село Николаево момченце най-вероятно е било отвлечено

Великобритания бави новата Еврокомисия Брюксел в юридически пат

89,65 лв. тол такса от София до Бургас По-екологичните камиони ще плащат по-малко

ЕК започва наказателна процедура срещу Великобритания за отказа да изпрати еврокомисар

Русия създава военна база в кюрдски град в Сирия До неотдавна в Камишли бяха разположени US войници

Вируси с кашлица тръшкат наред Заради топлото време грипът ще се забави

КРИБ подкрепя изцяло предложението първият ден от болничния да не се плаща

Неуспешен дебют за Дерменжиев, звезда на „Нюкасъл“ попари България

Румен Овчаров и Бриго Аспарухов пазят гърба на Нинова Вътрешната опозиция втвърди тона - иска оставката на ръководството и промяна на партийния устав

Борисов от Солун: Газовият интерконектор с Гърция е важен за енергийната сигурност на Югоизточна Европа

Германия спира данък „солидарност” Промяната засяга 90% от плащащите налози

Оставиха за постоянно в ареста 68-годишен, обвинен в блудство с 10-годишно момиче

Владимир Тодоров, БАПК: Листовките за изпита по кормуване са пълни с безумици

Кадър от БТВ

В момента съдържанието на листовките за изпитите по кормуване е пълно с абсолютни безумици. Това заяви пред БТВ Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадалите при катастрофи.

„От пет месеца има работна група, която е приела промени, за да може подобни въпроси да отпаднат. МОН обаче спира този процес“, заяви Тодоров. Той призова министърът на образованието да направи така, че промените да се случат възможно най-бързо.

Експертът даде пример със следния въпрос: „Каква е максималната стойност на отношението мощност/тегло за мотоциклети от категория А1?“. Даде и друг пример с въпрос за това в кой ъгъл се поставя винетката. Тодоров попита как подобни въпроси имат връзка с безопасността на движението. „Да не говорим, че винетките вече са електронни, но този въпрос все още е в листовките“, допълни той.

Владимир Тодоров коментира и проект на Министерството на транспорта за промяна в реда за провеждане на шофьорските изпити. „По норматив часовете по практика трябва да бъдат 31. Само че когато някой рекламира шофьорски курс по 195 лв., няма как тази автошкола да даде тези 31 часа, въпреки че е задължена. Това се удостоверява с подпис на курсиста. Системата на практика бълва убийци на пътя“, коментира Владимир Тодоров.

„Системата, която ни бе представена в петък, все още се тества. Идеята е, че когато е в автомобила, курсистът трябва да удостовери, че е в него. Чрез мобилно приложение двата телефона – на курсиста и на инструктора, се засичат по GPS локацията. Физически двата телефона трябва да са един до друг. Прави се селфи в началото и в края на часа. Целият маршрут, по който се е минало, средна скорост, къде се е спирало, изминати километри – всичко това се записва автоматично в профила на курсиста без човешка намеса“, обясни още Тодоров.

В няколко автошколи вече се прилага тестовата версия. Предстои още няколко школи да пробват новата система. Родителите на курсиста също ще имат възможността да следят профила му.

Владимир Тодоров уточни, че няма да е необходимо автошколите да отделят допълнително средства за това приложение. По думите му най-вероятно курсистът ще трябва да плати символична сума за това приложение. „Трябва да се вземат мерки изпитът да стане изключително обективен, безпристрастен и безкомпромисен. Ако се затегне обучението и ако на изпита няма никаква възможност за помощ, броят на жертвите по пътя драстично ще намалее“, на мнение е Красимир Георгиев, управител на Асоциация за квалификация на автомобилистите.

Безопасността започва и свършва с обучението и квалификацията, категоричен бе той. „С цената на всичко трябва да се избегне челен удар. Това се учи в курсовете, на които кандидат-шофьорите не ходят, защото си учат листовките“, допълни Красимир Георгиев.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.