ГДБОП задържа трима, набирали „мулета“ за трафик на дрога от Африка към Западна Европа

Сърбия осъди седем души на 11 г. затвор от Санджак за набиране на бойци за „Ислямска държава“

Любо Ганев за заложената бомба с екипировката на националите: Помогнах да потушим скандала

Пьонтек поведе Полша

Северна Македония огорчи Стоянович

Министър Банов: Функционира системата за подаване на електронни декларации на доставчиците на медийни услуги 

Кметът на Благоевград с почетен знак за принос за дипломатическите отношения между Казахстан и България

Конференция на жените лидери се проведе в София

Ограничението на скоростта по магистрала „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора остава до края на септември

Във Варненския „Пирогов“ ще се влиза и през нов вход

Български с медал за доблестна служба от САЩ

Червени съветници в Бургас: При всеки дъжд улиците на Равнец стават плавателни канали

Затварят завод за автомобилни кабели в Търговище, работниците протестират за заплатите си Служителите чакат доплащане за два месеца и заплати за един

Екатерина Захариева облече уникално кимоно с български шевици в Токио

Уволниха прокурорски служител за контакти с подслушван

Войната срещу втори лифт в Банско е екологичен нонсенс Само успешният бизнес може да финансира качествена поддръжка на планината

Именно колите са най-грубото вмешателство в опазването на природата!

Как ЮНЕСКО промени становището си за разширението на ски зоната на територията на Национален парк Пирин и допусна строителство и на втора кабинка, и на нови писти? Дали в ЮНЕСКО се е промъкнал зъл трол, който не харесва Пирин планина или става дума за пробив на разума, който отключва възможностите за бизнеса, спорта и създаването на дългосрочна перспектива?

Възможността опира до изготвяне на екологична оценка въз основа на представените проекти. Абсолютната забрана за използване на планината за спорт граничеше с терор над цял регион в страната.

Най-голямата лъжа, издигната на плакати и разпространена срещу съответното заплащане бе, че 48 % от Пирин ще бъдат застроени. Това би било невиждано конструкторско и архитектурно чудо, защото се предполага, че една нова кабинка и още една писта ще отнемат от планината още 46 %, като ги добавят към сегашните 2.

Да, географската истина е, че ски зоната заема едва 2 на сто от цялата планина и в нито една част от територията за ски няма строителство на абсолютно нито едно здание, а не са и съществували планове за подобно строителство. Причината да няма такива планове се коренят в концепцията за осигуряване на перфектни условия за спорт в планината, а всяка постройка би била директна пречка, защото тя изисква още пътища и градска инфраструктура.

Защо бизнесът и здравето на Пирин са неразривно свързани? Само успешният бизнес може да финансира качествена поддръжка на планината. Това означава изграждане на трасета, маркировка, която е видна и нощем, и в лошо време; тоалетни, защото в противен случай планината се превръща в място, по което свободно се носят употребявани салфетки.

Два лифта на Банско гонят много по-голяма цел: окончателно спиране на качването с автомобили в планината. Именно колите са най-грубото вмешателство в опазването на природата! И затова звучи невероятно и нелепо, когато именно представители на „Зелените“ настояват за построяване на повече паркинги.

(със съкращения, от сайта „Гласове“)

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (8)

  1. Лъжа след лъжа.Кой е добрият стопанин,Юлен???Аре бегай си вземи бакшиша.

  2. Ако напишете „екологична глупост“,а не „нонсенс“,какво ще стане? По-малко интересни ли ще сте? Защо използвате английски,а не български думи???????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. Няма проблем със вторият лифт на Банско. Само разкарайте Юлен и продайте акции на местните.

  4. „Поддръжка на планината“?!?! Малии, как ли са я поддържали тази планина преди да дойдат „благородните инвеститори“?!?!?

  5. На Юлен беше предложено да се зпише изрично в промяната на плана за Пирин строеж само на още една кабинкова въжена линия от Банско до Шилигарника и нищо друго. Не се постигна съгласие. Защо ли?

  6. Eстествено, че колите са най-голямото зло. По-добре лифт, отколкото коли, сто пъти. Какъв трябва да си да не го разбираш това и да си баеш едно и също като развален грамофон?!

  7. Преди какво е било няма никакво значение за Банско и региона, живеем днес и е редно да се отговори на нарастващите потребности на населението, я сравни София преди и сега

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.