Депутатите отхвърлиха законопроекта на БСП срещу двойния стандарт на храните

Тодор Чобанов: Половината документи за прием в детските градини ще се събират по служебен път Големият брой чакащи се отнася за яслените групи, каза зам.-кметът на София

Бившият мексикански президент Енрике Пеня Нието приел 100 милиона долара подкуп от Ел Чапо

Електрическа кола за народа Opel чертае смели перспективи за Corsa

БСП покани премиера, а ГЕРБ – президента на дебатите за изтребителите в парламента

Директорският съвет на НИМХ е взимал решения без правомощия, показва одит

Проф. Асен Балтов: 12 000 неосигурени пациенти са минали през „Пирогов“ за година С 6 млн. лв са намалени дълговете на болницата, каза директорът

Любомир Кючуков: Във Великобритания няма мнозинство за каквото и да било решение по Брекзит

Цветан Цветанов: Обществото трябва да знае всичко за разходите по закупуването на новия изтребител

Ген. Симеон Симеонов: ДПС ще подкрепи решението за започване на преговори със САЩ за Ф-16

Майка и син загинаха при пожар в шуменския кв.“Дивдядово“

Румен Петков: Всеки глас за Ф-16 ще е национално предателство

Демонтажът на американската империя Той е спасителен за САЩ и света

На кои два етапа се разделя всяка връзка?

Европарламентът обсъжда санкции за държави, които не водят ефективна борба с корупцията

Връзка между КАТ и ДАИ би предотвратила „Своге“ Още през 2015 г. в парламента е поставен въпросът за спиране на коли и автобуси, които нямат технически преглед

Адвокат Петър Славов, бивш депутат в 43-то Народно събрание. Снимка: Труд

Задължението е било на транспортното министерство

Връзката между компютърната система на КАТ и тази на Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” – бившата ДАИ, е можела да предотврати трагедии като тази в Своге. Това обясниха експерти пред “Труд”.

В случай, че автобусът не е бил на преглед от 5 до 25 август – денят на катастрофата, на екраните на пътните полицаи и на инспекторите от ДАИ отдавна е трябвало “да светне червена лампичка”. При този сигнал автоматично да се спре от движение автобуса, да се уведоми фирмата превозвач, а служител да я проверят на постоянния й адрес..

През април 2015 г. тогавашния депутат Петър Славов пита бившия вътрешен министър Румяна Бъчварова за възможността за електронен обмен на данни между КАТ и ДАИ. Потърсен от “Труд” вчера, адвокат Славов си спомни, че повод за въпроса му станал тежка катастрофа с работници в Шуменско, возени от камион, който никога дотогова не е бил на технически преглед. Г-жа Бъчварова му отговаря, че приема идеята и ще се обяви обществена поръчка за централизиране на системата за регистрация и отчет на превозните средства и техните собственици.

Проверка на “Труд” показа, че подобен търг не е бил обявяван през последните 3 години. Поставената задача обаче е трябвало да се изпълни не от МВР, а от ДАИ, тъй като там се събират и обработват данните за годишните технически прегледи.

Системата в агенцията е по-модернизирана, но и в момента не е съвместима с тази за полицейските регистрации, а справките се правят при поискване на информация, поясниха специалисти.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.