Ивелина Василева, ГЕРБ: Предлагаме регистърът за внос и износ на отпадъци да бъде публичен

Украински министър се присъедини към поставените под карантина 72 души, евакуирани от Ухан

98-годишната Айрис Апфел – най-цветната и усмихната модна икона

Спецоперация срещу битовата престъпност в силистренското село Айдемир

САЩ още не са решили дали да изпратят ракети „Пейтриът“ на Турция

Джон Питърс отново се сгоди след 12-дневния си брак с Памела Андерсън

48 нови случая на коронавирус в Южна Корея

Директорът на ТЕЦ „Бобов дол“ е на свобода

Парламентът избра Кристина Андонова–Хитрова за зам.-председател на КРС Регулаторът ще има и двама нови членове - Анна Хаджиева и Ердинч Хайрула

Авторът на „Телефонна любов“ с нова книга

Глоба за лекаря и за служителя при фалшив болничен

Продажбите на автомобили в Китай се сринаха с 92% заради епидемията

Тита изкушава по прозрачна нощница

САЩ заплашиха да изтеглят военния си контингент от Косово причината е отказът на Прищина да премахне 100-процентовите мита върху сръбските стоки

Евгени Будинов стана баща на момиче

Всеки втори търси кола онлайн Даваме средно по 4000 лв. за стар автомобил

Снимка: Архив

500 лв. от бюджета ни всеки месец отива за покупки онлайн

Най-търсените обяви са за имоти, телефони и спортни обувки

Всеки втори българин търси да закупи автомобил втора ръка онлайн. Това показва проучване на най-голямата платформа за продажби чрез обяви онлайн. Средната цена на стар автомобил, закупен по интернет е 4000 лева. Колите, които се предлагат на тази цена обичайно са седемгодишни, стана ясно от думите на изпълнителния директор за България на платформата Камен Янкулов. През 2019 г. сделките с коли втора употреба са се увеличили с 20 на сто на годишна база.

Над 40 на сто от потребителите онлайн харчат средно по 500 лева и повече всеки месец от бюджета си за пазаруване онлайн, показва статистиката на фирмата. Това са основно дами на възраст между 25 и 35 години. Най-често онлайн се купуват дрехи, електроника, стоки за дома. Още 40 на сто харчат между 100 и 500 лв. онлайн месечно.

Най-търсени в платформата са обявите за наем на имот, които са се увеличили с 12 на сто през 2019 г., за купуване на телефони и резервиране на екскурзии. Най-често онлайн се предлагат дрехи, игри, конзоли и автомобили. 70 на сто от купувачите пазаруват веднъж месечно, а 20 на сто веднъж на седем дни, показва проучване на платформата. 32 процента от купувачите се сдобиват онлайн с модни аксесоари.

Българите все още предпочитат да плащат с пари в брой вместо с кредитна или дебитна карта, става ясно от данните. 88 на сто от купувачите са платили поръчаните от тях стоки с наложен платеж, докато под 10 на сто са използвали банкови карти.

Между 100 и 300 на сто са се увеличили потенциалните купувачи в различните продуктови гами онлайн през последните четири години, обясни Емил Илиев от платформата с близо 2,9 милиона потребители у нас. Сред екскурзиите най-търсени се ваканциите онлайн, като хит през миналата година на са били почивките на море в Гърция. Продажбата на игри и конзоли пък е изпреварила сделките с телефони и друга електроника. Във Варна и Русе най-търсени са били детските стоки, в Бургас самолетни билети и почивки. Пазаруващите онлайн в Ямбол са купували модни стоки, в София инструменти, във Видин лодки и каравани, а Благоевград хората са намирали нова работа чрез платформата. След най-атрактивните обяви са такива за продажба на владишки трон срещу 32 000 лв., работеща фабрика в София за 3,5 млн. евро и морски хотел за 4,2 млн. евро.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.