Георги Вълев от „Килърите“: Властта и бизнесът убиха Петър Христов

Дете е със счупен крак в болница, след като е блъснато на пешеходна пътека във Варна

Премиерът Бойко Борисов обсъди темата за единния цифров пазар с министър-председателя на Люксембург Ксавие Бетел

Удължиха извънредното положение в Турция с още три месеца

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в петък, 19 януари 2018

Отвод на съдията по делото Мартин Петров – „УниКредит Булбанк” Бивша служителка на трезора обявена за национално издирване

Цветан Цветанов проведе серия от работни срещи в Лондон

Германия задмина САЩ като световен лидер Рекордно ниско доверие към Съединените щати, изпреварва ги и Китай

Екатерина Захариева: Договорът за добросъседство с Македония няма да остане само на хартия

Турция търси руска подкрепа за щурм в Сирия САЩ отричат за новата “сирийска армия”

500 милиона лева търсят общините за туризъм Най-скъпият проект в картата на ресорното министерство е на община Челопеч за Моторспорт парк на стойност 120 млн. евро

Влак блъсна изоставена каруца в Казанлък, спряно е жп движението между София и Бургас 

Румен Порожанов: България притежава значителен потенциал за производство на качествена продукция

Божидар Данев, председател на АОБР, пред “Труд”: Зелените блокират инвестиции и работни места Когато икономиката не се развива, няма работа и увеличение на доходите

Кремъл: Новият закон за суверенитета на Киев се равнява на подготовка за война

Втори ден опашки от ТИР-ове заради затворения „Дунав мост“

Снимка: Архив

За втори пореден ден, входът към моста и съответно границата ни с Румъния при Русе и Гюргево отново бяха затворени. По предварителна информация бариерите ще останат пуснати поне до 12 часа след обяд. Причината е измерване на якостта на пътя по съоръжението, което се прави след ремонт в румънската му част. Заявката за изпитанията на моста е подадена от румънската фирма за три поредни дни, включително днес и утре, предаде БНТ.

Налага се на пътя да бъдат поставени датчици и по него да преминават тежки камиони, за да се проследи дали качествено е изпълнен ремонта, дали има вибрации и дали той ще устои на натоварването от стотиците ТИР-ове и автомобили, които ежедневно преминават оттам.

Информацията, че мостът ще бъде затворен в три поредни дни за по 6 часа беше разпространена от агенция „Пътна инфраструктура“ още в началото на седмицата. В момента опашката е само от чакащи ТИР-ове, коли няма за сега, но се очаква да се повтори сценария от вчера, когато в колоните се подредиха десетки коли и камиони.

Причината – шофьорите не са разбрали навреме, че трябва да сменят курса и да преминат в Румъния през някои от другите ни гранични пунктове. В този капан попаднаха предимно чужденци. Потърпевши станаха и много русенци и хора от региона, които за по-голямо удобство ползват възможно най-близките летища, тези в Букурещ.

Вчера камионите се подредиха на 6 километрова опашка, а колите образуваха колона от 1 километър. Подобна е била ситуацията и в Гюргево. След като движението беше пуснати, за да се облекчи трафикът, обработката на документите ставаше на всички 4 гишета, като с предимство бяха леките коли.

За да не се стига до инциденти, районът тук се охранява от полицията, създадена е и организация – ТИР-овете да изчакват на пътя към съседния град Мартен, а колите по вътрешния за града булевард „България“.

Ремонтът на моста започна в началото на юни 2015-та година и трябваше да приключи през март тази година, но беше спрян заради лошото време през зимата. Работата беше възобновена преди 8 месеца. През това време пътят на моста в румънската му част беше преасфалтиран, бяха ремонтирани и подменени металните плочи на съоръжението, мантинелите, осветлението. През цялото време движението се регулира и превозните средства преминаваха само в едното платно, затова трябваше да се изчакват. Това беше причината в определени моменти в Русе да се образуват опашки от камиони.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.