Американски военни убиха 52 сомалийски ислямисти при въздушен удар

Николай Банев с писмо от следствения арест

Тайбе и ансамбълът отличени в Нощта на шампионите

Тръмп обяви, че е избрано мястото за срещата му с Ким Чен-ун

Брутален феминизъм и политкоректни глупости в „Капитан Марвел“ Новата партийна линия се спазва от Холивуд

„Битка“ под водата САЩ-Русия – 0:1 Американците се самоуспокоиха като победител след края на Студената война

17 мигранти са в неизвестност, след като лодка се преобърна край Либия

Общинските съветници от БСП питат Фандъкова защо не прилага мерките срещу замърсения въздух

„Левски“ тръгна с хикс срещу руснаци, Стоянович доволен от промените в клуба

Отмениха и забавиха около 6 700 полета заради снежните бури в САЩ

Меркел заяви, че ще направи всичко възможно Великобритания да напусне ЕС със споразумение

България екстрадира в САЩ руски хакер, обвинен в компютърни измами

Броят на загиналите при пожара около мексиканския горивопровод достигна 66

Пожар обхвана три къщи в центъра на Габрово

Съдът остави в ареста убиеца от „Банишора“ Престъплението, за което е обвинен, е умишлено

Въвеждат данък за реклами във Фейсбук Брюксел планира налогът да бъде 3% от приходите

Европейската комисия иска да бъде въведен нов данък върху приходите на големите компании от дигитални услуги.

Промените важат само за големи компании

Нов данък върху рекламите във Фейсбук и върху част от дейността на гиганти като Google планира да въведе Брюксел. На последното заседание на Съвета на ЕС по икономически и финансови въпроси (ЕКОФИН) беше обсъдена Директива относно общата система на данък върху цифровите услуги (ДЦУ), начисляван върху приходите от предоставянето на някои цифрови услуги. Тя е част от пакета на Европейската комисия за данъчно облагане на дигиталната икономика, който беше представен по време на Българското председателство. Директивата предвижда облагането с фиксирана ставка от 3% от брутните приходи, които се реализират в държавите от ЕС и са свързани с предоставянето на три групи услуги.

В първата група влиза поместването в цифров интерфейс на реклама, насочена към потребителите на този интерфейс – цифрова реклама. Тук влизат рекламите във Фейсбук и в другите социални мрежи. Във втората група влизат посреднически услуги в онлайн пространството. Или по-точно осигуряването на потребителите на цифров интерфейс, който им дава възможност да откриват други потребители и да си взаимодействат с тях, и който улеснява извършването на доставки на стоки или услуги пряко между потребителите. Това на практика представлява дейността на платформи като Amazon и китайската Alibaba. В третата група услуги, за които се планира въвеждането на нов данък, влиза продажба на потребителски данни. Или по-точно продажбата на данни относно поведението на потребителите и генерирани от дейности им в цифрови интерфейси. Което представлява част от дейността на Google.

Предложението предвижда да се облагат само големи компании, така че да не се възпрепятства растежът на малките и средните предприятия и стартиращите компании. Идеята е новият данък да важи за компании със световни приходи над 750 млн. евро и за дружества с приходи, придобити в рамките на ЕС, над 50 млн. евро.

Обсъждането на текстовете на предложението за директива ще продължи. На заседанието на ЕКОФИН преди дни става ясно, че редица страни от ЕС не могат да подкрепят директивата по политически причини. България подкрепя пакета за данъчно облагане на дигиталната икономика и предложението за услугите, за които ще важи новият данък.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.