Вирус и вирусолог

Министър Захариева: Планът „Маршал“ ще бъде следващият европейски бюджет

Хората под 20 години със забрана да излизат по улиците в 30 турски града

Кристалина Геориева: Намираме се в период на рецесия, много по-лоша от световната икономическа криза

Парламентът прие актуализацията на бюджета на първо четене

Депутатите удължиха извънредното положение до 13 май

ЕС затворен за света и след Великден

Лекари от ВМА: Не сме почивали от края на февруари

Почина певецът, изпял „Ain’t No Sunshine“

Сексът ни дава сили срещу COVID-19

Обявиха договора за производство на самолетите F-16 Block 70

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

Гешев за данните за манипулиране разпределението на дела: Ако е истина, това ще е коронавирус в съдебната система

По-леки мерки след 3 дни спад на заразени (обзор)

Връщат на фирмите част от оборота

Въвеждат данък за реклами във Фейсбук Брюксел планира налогът да бъде 3% от приходите

Промените важат само за големи компании

Нов данък върху рекламите във Фейсбук и върху част от дейността на гиганти като Google планира да въведе Брюксел. На последното заседание на Съвета на ЕС по икономически и финансови въпроси (ЕКОФИН) беше обсъдена Директива относно общата система на данък върху цифровите услуги (ДЦУ), начисляван върху приходите от предоставянето на някои цифрови услуги. Тя е част от пакета на Европейската комисия за данъчно облагане на дигиталната икономика, който беше представен по време на Българското председателство. Директивата предвижда облагането с фиксирана ставка от 3% от брутните приходи, които се реализират в държавите от ЕС и са свързани с предоставянето на три групи услуги.

В първата група влиза поместването в цифров интерфейс на реклама, насочена към потребителите на този интерфейс – цифрова реклама. Тук влизат рекламите във Фейсбук и в другите социални мрежи. Във втората група влизат посреднически услуги в онлайн пространството. Или по-точно осигуряването на потребителите на цифров интерфейс, който им дава възможност да откриват други потребители и да си взаимодействат с тях, и който улеснява извършването на доставки на стоки или услуги пряко между потребителите. Това на практика представлява дейността на платформи като Amazon и китайската Alibaba. В третата група услуги, за които се планира въвеждането на нов данък, влиза продажба на потребителски данни. Или по-точно продажбата на данни относно поведението на потребителите и генерирани от дейности им в цифрови интерфейси. Което представлява част от дейността на Google.

Предложението предвижда да се облагат само големи компании, така че да не се възпрепятства растежът на малките и средните предприятия и стартиращите компании. Идеята е новият данък да важи за компании със световни приходи над 750 млн. евро и за дружества с приходи, придобити в рамките на ЕС, над 50 млн. евро.

Обсъждането на текстовете на предложението за директива ще продължи. На заседанието на ЕКОФИН преди дни става ясно, че редица страни от ЕС не могат да подкрепят директивата по политически причини. България подкрепя пакета за данъчно облагане на дигиталната икономика и предложението за услугите, за които ще важи новият данък.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.