На 19 декември 2018 да почерпят

Световната банка одобрила кредитни гаранции от 750 млн. долара за Украйна

Белгийският премиер подаде оставка

Българските полярници пристигнаха на Антарктида

Централна роля в света иска Китай Никой не може да ни диктува какво да правим, отсече Си Цзинпин

Ники Хейли загатна какъв ще е американският план за мир в Близкия изток

Американски съдия разкритикува бившия съветник на Тръмп Майкъл Флин

ЕС призова Сърбия към конструктивен диалог с Косово

Евтина земя дават на млади фермери Целта е стопаните под 40 години да останат на село

Премиера на филм за дядо Добри в НДК

Христо Стоичков към фенове: Трудете се и не се предавайте! Стотици варненци извиха опашка за автограф от Камата

Чуждите инвестиции намаляха с 21% Задгранични компании продават бизнеса си в България

Искат Ценко Чоков обратно в ареста (обзор) Имал разрешение да отиде на зъболекар

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 19 декември 2018

Посланиците от ЕС поздравиха Лиляна Павлова за отличната работа в Триото Естония – България – Австрия

Въвеждат екостикери за автомобилите Замърсяващите коли няма да бъдат допускани в центъра на София

Разделят возилата на пет категории

До месец ще е готова наредбата на транспортното министерство, с която се въвеждат екостикери за автомобилите в цялата страна. След като наредбата за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на превозните средства бъде готова, тя ще бъде пусната за обществено обсъждане. Стикери ще показват екологичния клас на всеки автомобил в страната.

“Екологичната група ще се определя в зависимост от количеството и съдържанието на вредни емисии в отработените газове на автомобилите, установени при извършване на периодичните прегледи и евро-категорията на превозното средство”, казва транспортният министър Ивайло Московски. Екологичната група ще се отразява в знака на техническия преглед и в чип, чрез който данните ще бъдат четени отдалечено. Ще има възможност за допълнителен екокритерий при данъците.

Колите ще бъдат разделяни на 4 или 5 категории. В първа група ще са тези, които нямат еврокатегория и отделеният въглероден оксид при тях е над 4,5 %. Втора категория ще влизат Евро 1,2,3,4 и 5, при които емисиите са над 0,5 %. Трета категория ще са с Евро 4,5,6, които отделят въглероден окис под 0,5%. Четвъртата категория ще са Евро 5 и 6 с под 0,3% въглероден окис. Пета категория са електромобилите и хибридите, съобщиха пред “Труд” от МОСВ. Всяка община ще може да решава дали да въвежда мерки, свързани с екостикерите. Градската управа в София ще посочи кои категории коли няма да бъдат допускани в центъра на града в дни със замърсен въздух с фини прахови частици. Миналата година общината изготви мерки, сред които, при продължително замърсяване на въздуха от 4 пъти над нормата следват забрани за движение на коли в центъра на София без стикер за евро 5 или 6.

 

Стикери за фин прах има в Германия от над 10 г.

Подобна система работи в Дания от 2009 г.

Интерактивна карта показва всички немски екозони.
Интерактивна карта показва всички немски екозони.

От години подобни екостикери действат в други страни от Европейския съюз. Въведените в Германия от 01.03.2007 г. екостикери за фин прах са в червен, жълт и зелен цвят, но последните само са валидни за влизане в около 60 немски екозони. Немските екостикери са разделени за 3 различни класа вредни вещества и важат за автомобили, автобуси и камиони. В Дания системата за екостикерите работи от 2009 г., а от 2011 г. талоните са задължителни и за чуждестранните автобуси и камиони.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (9)

  1. Няма проблеми, давайте ни заплати по 600 лева, искайте да караме коли по 50 000.. апартаментите по 100 000 … КАК ДА СТАНЕ!? после защо бягаме от България, ми осигурете ми условия като в Дания, заплата като в Дания, няма проблем да ви плащам по 1000 лева данъци , не ме бърка…. ама това са пълни глупости…. то по тая логика със старите пожарни не могат да изгасят пожар в центъра. Линейките даже и те са печки евро 2… ама хората ще ги дърмоним – няма проблем, докато си трайкаме ще е така!

  2. Рекета на мафията ГЕРБ тепърва ще се развихря , да му мислят бедните , и да работят няма да имат право . За мафиотските държавни луксозни Мерцедеси и БМВ- та стикери няма да има , ако трябва ще сменим 5000 държавни возила с по нови , нали ги плащат така или иначе тези със старите коли .
    Интересно тези мангустите с каруците , към кой еко стикер са !

  3. Колкото повече си мълчите ,, толкова повече мафиотската партийка на стареца Боко и пудела физкултурник ще ви го завира отзад .
    На олигархчето Домус Ага подарък от стареца и слугинажа му 60 млн , на бедните тесла за 60 млн , държавата била на първо място по отрицателен прираст , че то е изумително ,че още има държава 1

  4. Заради тези стикери всички производители на автомобили в Германия се превърнаха в мафиоти. Фашифицират наред двигатели със соуфтуери и така лъжат с изхвърлените емисии във въздуха. С този фалшив софтуер когато колата е вързана за стенд показва едно, а на практика изхвърля много по вече вредни газове . Да не говорим, че най-големият замърсител на въздуха по градовете са спирачките на автомобила. Които отделят също много вредни частици.

  5. Какви стикери бе,като 90% от българите карат на газ.това са си еко автомобили.трвбва да се промени наредба 32 на Мин. На транспорта за периодичните прегледи за техническа изправност на МПС.когато автомобила има монтирана газова уредба газовете на автомобила да се изследват при работа на двигателя на газ,а не на бензин.останалото е рекет.на газ винаги двигателят работи в еко норми.

  6. В Германия сьда наложи забраната няколко дни преди да се образува новото правителство и остави 15 млн автомобили наказани – от тях поне половината ще бьдат подменени с нови така , че автомобилните компании получиха подарьк . Автомобилната индустрия е основния двигател на икономическите успехи на Меркел . КЬДЕ СМЕ НИЕ – ПОДМЯНАТА НА 4 МЛН АВТОМОБИЛИ В БЬЛГАРИЯ ЩЕ ГЛЬТНЕ МНОГО МИЛИОНИ – АКО ДОСЕГА ЗА ЕДИН СТАР АВТОМОБИЛ СЕ КУПУВАШЕ НА СТАРО ЗА 500 ДО 1000 евро СЕГА ЗА ДА БЬДЕ ДОСТАВЕН В БЬЛГАРИЯ ЩЕ БЬДАТ НЕОБХОДИМИ НАД 3000 евро така парите на Бьлгария ще изтичат навьн загубите от акциз на горивото , който сега е 70 процента ще направят дупка в бюджета .90 -те години от София до Пловдив пьтуваха само няколко автомобила . Ако до сега старите автомобили бяха необходими за да се покаже ,че задрьстванията могат да бьдат победени с нови магистрали и пьтища вече не са необходими и ГЕРБ полага огромни усилия в тази посока- иначе казано изчерпал е това за което е дошьл на власт и много прилича на на времето на Т .ЖИВКОВ КАТО МИН – ПРЕДСЕДАТЕЛ МЕЖДУ 60-70 Г КОГАТО АСФАЛТИРА БЬЛГАРИЯ .

    1. Дават се мрд . за НОВИ ВЛАКОВЕ, МЕТРО – затова ПРЕВОЗВАЧИ НА ТИРОВЕ , АВТОБУСИ АВТОМОБИЛНИ КЬЩИ , САМИ ТРЯБВА ДА РАЗБЕРАТ КОЙ ИМ СЬЗДАВА ПРОБЛЕМИ , а ОБИКНОВЕНИТЕ ХОРА НЕ ГИ МИСЛЕТЕ – ЛОШОТО ВИНАГИ ГО УСЕЩАТ НАКРАЯ ,КОГАТО Е КЬСНО . ВЕДНЬЖ БЯХ КАЗАЛ В ЧИКАГО ,ЧЕ В БЬЛГАРИЯ МАТЕРИЯЛА Е ЛОШ.

  7. По-голямата част от българите карат еко автомобили,защото са пригодени да работят на газ.трябва да се промени методиката за извършване на периодичните прегледи за техническото състояние на МПС.А именно,двигателите на автомобилите с монтирана газова уредба да се изпитват при работа на газ,а не на бензин.двигател ,който работи с газ,винаги покрива еко нормите.останалото е рекет, разни стикери Бла Бла.

  8. Коментарите тук са покъртителни, очевидно оставени от поредните зле образовани българи.

    Първо, правителството не определя заплатите откакто приключи комунизма. Заплатите се определят от икономиката.

    Второ, за да имате високи заплати, трябва да живеете в страна с добра икономика. Това се постига чрез изнасяне на произведени от нас стоки и услуги (т.е. внасяне на чужди пари в България). В момента вноса е по-голям от износа и усещаме последствията от това под формата на ниски заплати и бедност. За това е виновна зле управляваната държава, която унищожава българския бизнес. От 2008 година страната е в икономически упадък, горе долу от това време ни управлява един и същи човек и приближените му.

    Което ни води до темата – това, че сме бедни, не означава, че имаме право да шофираме стари коли, които застрашават директно и индиректно здравето на останалите хора.

    Ще ползвате градски транспорт, ще живеете в по-чист град и няма да има такива задръствания. По-чистия въздух също означава, че Здравното министерство няма да има нужда от толкова пари, което означава, че ще плащате по-ниски данъци.

    В момента държавата плаща субсидии на транспортните фирми, за да не фалират – реалната цена на билета е поне двойна (в Германия типичната цена на градски билет е пет лева, а те ползват същата техника като нас, т.е. освен заплатите имат същите разходи). С други думи, в момента, докато си карате колата, плащате билетчето на някого.

    Ако всички със стари таралясници се качат на автобусите, субсидиите ще бъдат в пъти по-ниски, което отново означава по-ниски данъци.

    Също така не е логично да е по-евтино да притежаваш стара кола, която замърсява, а хората с нови коли да плащат стотици пъти повече, като техните емисии са в пъти по-ниски. Имате право да притежавате автомобил, но никой не е казал, че можете да си го позволите, без да вредите на останалите хора.

    Не на последно място, ако си мислите, че популиста Борисов иска да отнеме рожденото право на Бай Ганьо да притежава каруца, трябва да сте луди. Нали трябва същите идиоти да гласуват за него на предстоящите избори? Но се налага заради Европейския съюз и далеч по-прогресивно мислещите там хора.

    Затова ще обобщя: Майната ви, тъпи, бедни, мрънкащи „българи“. Хващайте пътя към някоя европейска държава, пък да видим дали
    там ще ви минат мизериите.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.