Срив в системата на Гранична полиция спря за близо час обработката на камиони на „Капитан Андреево“

Откриха първата ясна снимка на Нийл Армстронг, докато ходи по Луната

Рим обяви най-висока степен на терористична заплаха

Рожен събра над 200 000 българи от страната и чужбина

Крит – откъдето Европа е започнала На острова всичко е мълчание, останалото е лош превод

Най-малко трима души загинаха при катастрофа на малък самолет в Германия

Извадиха варели за опасни химикали от река Марица

ТИР разпиля дини на АМ „Марица“, след като се удари с лека кола

Христо Стоичков: ЦСКА ще има нов стадион!

64-годишен мъж е с опасност за живота след катастрофа край Разград

Хакери разбиха официалния профил на лондонската полиция в Twitter

Пътници в лондонското метро пострадаха след разпръскване на сълзотворен газ

Софийските бани – призрачни сенки от миналото Три десетилетия управниците на столицата спаха като къпани

Премиерът Борисов ще подкрепи кандидатурата на Кьовеши за европейски главен прокурор

Столичната библиотека представя документална изложба

Вълчев: В момента има три инструмента на принуда родителите да изпращат децата си на училище, които не са достатъчни

Обвързването със задължителен етап на образованието е свързано с определено ниво на грамотност. Така просветният министър Красимир Вълчев коментира пред БНТ лансираната от вицепремиера Дончев идея основното образование да стане задължително. Просветният министър заяви, че правото на образование осигурява по-добър живот на децата и осигуряването на това право е задължение на родителите.

Красимир Вълчев изтъкна, че новите учебни програми ще се стремят към по-голяма интердисциплинарност, развиване на независимата мисъл и институционалната култура. Просветният министър подчерта, че няма риск от закриване на Медицинския факултет към СУ заради преструктурирането на болница „Лозенец“.

В момента има три инструмента на принуда родителите да изпращат децата си на училище, които не са достатъчни, обясни министър Вълчев. Санкциите са според Закона за предучилищното и училищното образование и включват глоби, които налагат кметовете. До тази мярка обаче рядко се стига, заяви министърът. Най-крайният инструмент за наказание е преместването на ученика в друго училище, но това не е желателна санкция, тъй като стремежът е учениците да бъдат приобщавани, допълни Вълчев.

„Правото на образование на децата е задължение на родителите. Мнозинството от родителите го осигуряват, но има семейства, където няма отношение към образованието. Правото на образование е право за пълноценен и щастлив живот на детето“, каза той.

Постоянно надграждаме микса от умения, които изискваме от образователните системи да предадат на децата, заяви министър Вълчев. Той допълни, че се работи по въвеждането на изучаването на два чужди езика, дигитална креативност, не само умение да се ползват дигитални услуги. Вълчев подчерта, че ще се развиват редица компетентности, не само базовите такива.

„Новите учебни програми са на принципа да се вплетат новите компетентности като умение за мислене, граждански умения… Учейки история, акцентът да не бъде толкова върху фактологията, а върху осмислянето на причинно-следствените връзки и връзките с настоящето, провокиране на търсене на информация. Това означава взаимно проникване в програмите на различните компетентности“, каза още министърът.

Креативността ще бъде капиталът на човечеството, когато повечето работни места се автоматизират.

Няма да се стигне до отнемане на акредитацията на Медицинския университет към СУ, увери министър Вълчев. Преподавателите са най-важни и те са лекари към Правителствената болница, заради което преместването им в друга болница ще означава, че тя ще трябва да стане университетска, допълни той. Към момента не е предложена конкретика.

 

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.